• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Jag ser också fram emot mitt besök. Intressant att testa om värdena och sen få sova en stund. Satt uppe i natt då de envisas med att sända So you think you can dance efter Fredrik och vad han nu heters nya program. Jag och böggrannarna på andra sidan gatan ska nog skriva ett protestbrev till Kanal 5!

• Lapinette

VARDAGSRUMMET ...säg till när jag kan bocka av!

• nennesjuttioåtta

moaahhahaha, ja gör det! *upp till kamp* Så att ni får sova! jag tycker det är skitirriterande att de bara sänder bra program efter kl 22. Fast minm man säger att jag redan har sett alla sex and the city-avsnitt och är inte tvingad att titta igen. Förstår inte alls vad han menar.

Nu snart - msåte bara flytta ut resten av balkongmöblerna innan jag kan dra igång Electrolux D740'n igen.

• nennesjuttioåtta

Filip och Fredrik Apdåligt, har de aldrig cyklat förut?!?! De såg ut som de där cyklande poliserna på tv3, *skrattar rått* och sen när de skulle hoppa med skidorna i bassängen så skrattade jag ännu högre.

• Lapinette

Det såg jag (skidorna)! För då satt jag bänkad med fotoalbumet (klistrar in korten från 2005) och inväntade So you think you can dance. Har aldrig förstått mig på de där två jepparna men jag har inte heller gett dem någon större chans. Ser inte på svenska program då maken blir lätt uttråkad (han hänger liksom inte med).

• nennesjuttioåtta

ojojoj, kanske dags att hoppa in i duschen och skrubba sig fin så man slipper skämmas...?

• Lapinette

Ja, det är nog trevligare med en ren nennelainen hos läkaren.

• nennesjuttioåtta

kanske lite glittersprej?

• nennesjuttioåtta

Går inte din man på SFI eller någon annan kurs så att han kan lära sig? Jag jobbade med en tjej från tyskland och hon började på praktik på mitt gamla jobb 3 månader efter att hon flyttat hit och idag (3 år senare) så är hon grym på svenska! Men hon och hennes kille pratar nog svenska med varandra (och deras eget språk, de är från ett land i Afrika båda två).
    Fast ni kanske tycker att det funkar bra som det gör redan och då är det ju inget att fundera på.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen