• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

å fy fasen vad dyrt! Livet är fan i mig inte rättvist... *gruppkram*

• Lapinette

55 000 - 70 000 och så är man inte säker på att det funkar. Nej, för mig känns det här med adoption bara bättre och bättre. Där blir det ju ett resultat i slutänden. Någon sa till mig igår, en kollega tror jag, att vad då OM ni ska ha barn?! Ni ska HA barn men det kan ta några år.

• nennesjuttioåtta

måste man ha mens under tiden?

• Telemarkgrrl

Ja men precis Lappis. Nu när ni har bestämt er för adoption så kommer ni ju faktiskt att få ett eget barn även om det tar tid! Tänk, det är som världens längsta graviditet där man inte behöver oroa sig för förlossningen och där man vet man får ett friskt barn så småningom. Det där med gener är överskattat.

• Lapinette

Som sagt, känner mig bara mer och mer övertygad gällande adoption även om jag skulle vilja ha ett barn som är en blandning av mig och maken (stackars barn ).

• Zozo

Ah Mamma Mia.; Jag är inte sa mycket för musikaler och har inte sett den men filmen gillade jag faktiskt. Manga goda skratt och skadespelare som bjöd pa sig själva trots att de inte kan sjunga/dansa; Slutscenen fick mig att skratta sa att tararna sprutade! Smaken är som baken...

Sex and the City-filmen tyckte jag däremot var asdalig. Jag är inget stort fan av serien heller, men filmen var verkligen kass.

• Frejis

Grattis till Moa på födelsedagen!

Izzie - förlossningen måste ge dig en journalkopia om du begär det, allt annat är ett lagbrott. De måste ge dig den på stående fot om du så vill ha det, det enda som de kan göra är att be dig att betala för kopieringsutgifterna

Nenne - stor kram! Måste du gå till den här doktorn eller går det att byta till någon annan? Kan vara bra att få veta om ni står i ivf-kön eftersom tid verkar vara en viktig faktor i det här sammanhanget.
    Och en resa till Ecuador - avis! Håller själv på att försöka hitta en resa över jul med hemgång i januari, men märker att priserna fördubblas om man reser iväg typ den 20 december. Nåja, ska titta vidare

Telis - det låter skönt med en jobbresa till USA, kan vara bra att få annat att tänka på. Bra med äggdonation, du kan ju fråga dem vad som händer ifall du fyller 39 och det är tre månader kvar till behandlingen ska börja. KS har ju släppt fram folk i den vanliga ivf-kön när de började bli för "gamla", vilket jag just då tyckte var så otroligt irriterande. Men de gör kanske någonting liknande igen, särskilt om man är en så kallad besvärlig patient.

Lappis - det låter som om adoptionsansökan blir en form av "befielse". Skumt att CvL gjorde ISCI utan att informera er. Ganska slarvigt, måste jag säga.

• Zozo

NU har jag hunnit läsa ikapp - jisses vad ni skriver

Har inte sa mycket annat att tillägga just nu - tiden har mest blivit till en lang väntan...

• Lapinette

Zozo - när är det dags?!!!

Frejis - tittade också på resor över nyår till värmen men gav upp i somras och nu lobbar jag hårt på Serre Chevalier dvs skidåkning. Maken säger att det är ok bara någon annan följer med också. Han ville inte åka ensam med mig , jag avskräkte honom i vintras.

• Lapinette

Hade man vetat att man fick "förtur" i kön pga ålder så hade det klart varit värd att stå i den. Nåja, alltid enkelt att vara efterklok.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen