• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Hej BS,

Vad bra det lät första dagen på jobbet! Hoppas dagis får bukt p0å Iris, det låter ju jobbigt med hennes illvrål som kommer då och då, men 37 minuter, så länge har aldrig Victor skrikit,, inte sen han hade 3 månaders kollik tror jag.

Undrar så hur kladdet är för Nenne!
    Just som lappis säger kan man ju ha det vid mens det hade jag, typ 2-3 dagar... o jag var gravid.

MEN MEN vid ÄL hur är det då???????
    Jag är ganska säker att jag hade ÄL i fredags natt mot lördagen o i dag fick jag pytte lite brunt och rödaktig på pappret (pappersmuffade så klart). Kan man få det efter ÄL eller är det så att jag har det nu istället. Måste fråga, för jag måste hoppa på min man på ngt sätt i kväll igen i så fall...

Skulle vara jätte kul att ses den 7 september. Söndagen om det nu passar Frejis bättre. Jag ska ut och festa med mamma-kompisarna i gruppen, vi lämnar ungarna hemma och ses själva och detta på fredagen, så risken är ju att jag är bakis på lördagen, men jag har ju varit bakis på ganska många tråd dejter

Undrar med hur det är med dig Vickan, hur känns det och har du slutat blöda etc?

Näpp, nu får jag googla lite på ägglossning, fan vad grön man är på detta nu igen. Förra hösten igen, för 2 år sedan, så kunde man ju allt om aladåber och snigelslem och symptomen haglade!!!!!

Tjing

• viktualia

jag började blöda på torsdagen och slutade på tisdagen. sen dess (en vecka sedan) mår jag helt prima och som vanligt.

hur det känns... försök till svar skrev jag i inlägg 848.... snurr snurr

*kram*

• FruCicci

Telis, åååååååååå vad spännande! Säger grattis iaf!

Vickan.... det är nog en god idé om du känner som du gör (lättnad) att du väntar in nästa mens o kör igen efter det om du känner dig redo.
    Jag satsar med en gång o tänker att om kroppen inte är redo så blir det ingenting...

Tvillingar, jag vet inte hur det funkar och vi har det inte i familjen. Men det kändes konstigt att hon poängterade 2 sådana där ägg som man ser, jag ska inte gå i gång på det... Skänt bara att veta att man skulle ha ÄL inom en vecka och den veckan har gått i morgon för det är redan en vecka sedan jag var där då! (kan för övrigt rekommendera det starkt)

• FruCicci

hej pirr, det var länge sedan.
    Oj vad det verkar funka bra med lilltjejen, grattis!

• Piggelin1

heeej Pirr!
    Vad kul att du kikade in!
    Det är faktist min sista vecka nu Nästa måndag är det jobbet igen
    Om du vill & har en stund över, så tror jag att torsdag skulle kunna funka för en dejt, hur har du det då?

• muggles

kikar in jättesnabbt innan jag ska hålla kurs - jag vaknade med halsont! Typiskt. Ska ju prata hela dagen. Har dopat mig med Ibumetin så får hoppas att rösten håller.

Idag fyller Moa 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi sjöng för henne och hon fick en present nu på morgonen (men var mest intresserad av snöret såklart ). Resten av presenterna får hon på lördag när det blir kalas. Det känns ganska speciellt att vår lilla tjej har blivit ett år redan! Återkommande tänkte jag igår att "för ett år sedan vid denna tiden hade jag ganska ont" osv...

Vinkar till Pirr!!! Hade varit roligt att få träffa din lilla tjej...

• FruCicci

Tänkte på Moa när jag såg datumet på dagens tidning!
    GRATTIS MOA PÅ 1 ÅRS DAGEN!!!

• junilejon

Grattis Moa på 1 års dagen....hipp hipp hurra!!!!

Jag blir så trött på försäkringskassan,har inte fått pengar av dem sen Melvin föddes,dem sa när jag ringde när Melvin var född att om man skickar in papperna innan den 10 varje månad så får man garanterat pengarna den månaden,men inte ett öre har jag fått. Ringde igår till dem och då såg dem inte någon utbetalning än,sitter i telefon kö nu och ska skälla på dem lite till nu...
    BLIR SÅÅÅ TRÖTT!!!!!

• BrudSommar2006

Grattis, grattis till lilla Moa!! Vad kul att hon har börjat ta sina första steg! Kul också att hon gillar vatten, det är ju inte Iris grej precis.

Cicci, du går verkligen in för det här, hoppas att ni lyckas få till det nu då!!!

Telis, vad spännande, det är väl lika bra att göra ett försök i alla fall med att komma fram i kön, hoppas, hoppas!

Junilejon, vilket skräp med att inte få pengar!

• BrudSommar2006

Igår kväll blev det verkligen konstigt med Iris, hon sov ju när jag kom hem från jobbet, tror att hon sov mellan halv fyra och fem ungefär. Sedan var hon ju jätteledsen när hon vaknade men piggade på sig en stund sedan. Fast hon åt inte så mycket till middag och sedan var hon grinig igen. Vid halv åtta var det baddags men då hade hon redan hunnit bli så trött att tårarna sprutade och det blev inget bra bad även om hon pysslade lite med sin badanka ett tag. Efter det så brukar vi leka en stund innan läggdags så att håret får torka och så men hon var så himla ledsen så det gick ju bara inte utan vi fick lägga henne direkt, det var väl vid åtta. Hon fick en alvedonsupp också eftersom vi tyckte att det var konstigt att hon var så himla ledsen. Hon har petat sig mycket i munnen och har kindtänder på gång men det har hon ju å andra sidan haft sedan i somras. När vi väl lagt henne så ville hon inte somna men till sist så. Sedan vaknade hon vid nio pigg som en mört och stod upp i sängen och skrattade så då fick hon komma upp en halvtimme och var jättemysig och satt i soffan med mig och bläddrade i pekböcker. Sedan gick hon själv till trappen och ville upp till sin säng så vid halv tio lade vi henne igen och det tog en bra stund innan hon somnade igen men sedan har hon sovit rätt bra faktiskt, "bara" vaknat fyra gånger i natt. Tycker hon är ledsnare än vanligt just nu men det tar ju aldrig slut och man vill ju inte hålla på och trycka i henne alvedon varje dag heller.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen