• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

MSW
    ja, fast nu har jag fastnat framför datorn igen. Jävla pryl... Låter som du hade en toppendag! Kladdkaka och chokladboll, jag hade studsat hem!

• BrudSommar2006

AM, hur har det gått med dagis??!!

Cicci, hur är det med stackars Victor?

• fru AM

BS; Dagisfröken var så ångerfull att hon nästan grät i morse ... Jag föreslog att de regelmässigt skulle kolla Livias blöja en kvart efter mellanmlet (ingen rocket science direkt ...). Men rumpan ser inte bra ut. Ett öppet sår och röda utslag ...Får botanisera på Apoteket imorgon.

Hur gick det med Pippilottakläder? Jag köpte Åhléns söta llla pepparkaksgummedräkt i veckan och ska bara lägga upp den lite (köpte större storlek än hon behöver eftersom den ska gå att få på utanpå overall och allt)

Nenne: jag tycker du varit väldigt effektiv idag!!!

• BrudSommar2006

Stackars, stackars Livia, jag sympatiserar verkligen för Iris hade det lika illa nyligen ju. På barnläkarmottagningen sade bara att man skulle fortsätta med inotyol och att man skulle försöka låta henne gå utan blöja så mycket som möjligt hemma för att det skulle hålla sig riktigt torrt och sluta vätska. Fast just den biten var vi inte så bra på, vi bytte blöja jätteofta istället och det verkade räcka.

Jag vet inte hur det gått med Pippilottakläderna än för Iris har inte varit på humör att prova nu när hon känner sig risig. Men lucialinnet ser hyfsat stort ut, vi måste bara lyckas få på henne först en overall och sedan linnet för att vara säkra. Sedan måste jag nog lägga upp det lite också. Tomteklänningen och pepparkaksdräkten verkar lagom vad jag kan se men bäst att prova förstås, fast de har jag ju inte köpt i så stor storlek att de går utanpå ytterkläder utan de ska hon ju ha på olika tillställningar nu här fram till jul är det tänkt.

• FruCicci

Hej alla!

BS, Victor mår bra med magåkomman han drogs med förra veckan nu och äter bra igen. I dag fick jag till och med i honom en hel barnmatsburk + desert, så det var verkligen bingo.
    Dessvärre har han nu fått ngn allergisk reaktion, liksom nässelutslag i ansiktet och på händerna o upp mot armbågen. Så i morgonbitti ska vi till knäppa doktorn igen som inte ville ge oss hostmedicin sist... ja ja
    Tack för att du undrade...

Jag ska gå o lägga mig nu, är helt slut för jag var på ikea idag och sen hem i regnvädret...

Vi hörs i morgon istället.

STOR KRAM TILL ER ALLA!

• start september

Morr,

att jag inte lär mig. Var och hälsade på en äldre släkting och lilla tjejen blev övertrött och kunde inte komma till ro. Hon antydde ett fletal ggr att jag ammade för ofta och det var magknip som gjorde tjejen kinkig. Även fast jag försöker att inte lyssna så tar jag åt mig och anpassar mig omedvetet. Hem kom jag med två svullna bröst och grinigt barn (vaken 5 h i streck vilket hon inte fixar) som naturligtvis var hungrig och därför skrikit.

• start september

A.M och BS,

läskigt med blöjorna och dagis. Att det kan fräta så fort och att dagispersonalen inte har koll på det. Ofattbart och inte ok.

Men inotyol är fantastiskt!

• Page

Mrs B, bara trevligt!

Suck, det är dag två utan nikotin här. Jobbigt, men mindre jobbigt än vad jag trodde. Har inga, vad jag har märkt, fysiska abstinensbesvär, men tänker på snus hela tiden. 6 år med cigaretter och 11 år med snus....usch, det är verkligen hög tid att sluta med snuskigheterna.

J kommer nog hem i morgon. Jag är fortfarande snorig (inne på vecka 4) men jag hoppas att det inte smittar. Vi får nog sova i olika sängar tills jag är helt frisk.

• BrudSommar2006

Men Page, jag har helt missat att du precis bestämt dig för att sluta snusa, stort lycka till och vad duktig du är som tar tag i det precis nu när ni varit stressade över annat. Skönt att det verkar gå så bra än så länge, även om det "bara" är dag två! Håll ut! Jaja, lätt för mig att säga.

Vi har tid hos barnläkaren vid halv elva idag, de ska titta på Iris tunga och se om det är svamp och om det är bara att låta det försvinna av sig självt eller vad man kan göra. Hon har ju redan fått medicin utskriven som inte hjälpte så jag vet inte om man kan behandla något mer. Ska bli skönt att få fråga om hennes förkylning också så att vi vet att det bara är en förkylning men det är det nog.

Lycka till hos läkaren idag Cicci, hoppas att det går bättre än sist då du inte fick någon hjälp!

• MSW

Nenne: Det var iaf första gången sen jag började amma som jag inte känt mig små hungrig/sugen...

September: Jag förstår dig fullständigt, ingen har väl iofs direkt sagt något till mig.. Hemma tittar jag inte på klockan alls (på dagarna) utan matar när han verkar hungrig och försöker somna när han verkar sömning, men är jag borta blir jag nervös att folk ska tycka att jag gör "fel".. Men hemma funkar det juh hur bra som helst, så varför skulle det bli mer fel när man är borta..?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen