• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

IKEA har jag redan skickat CV till, det vore asroligt!

• fru AM

Nenne: mystery shopper då? Låter ju som värsta agentjobbet. Dessutom är du ju så söt att ingen kommer tro att du är spion! Skriv det på meritlistan!

• nennesjuttioåtta

AM

Fast hur vet du det, egentligen? Jag ser ju ut som ett troll...!

• _koko_

Oms - Tråkigt med jobbet, men vilket avgångsvederlag!

nenne - Hejja dig! Jag stängde in mig på toa när jag skulle ta första sprutan, minns tydligt hur jag satt och stirrade på den och det tog en lång stund innan jag vågade sticka. Gonal-f känns dock inte alls (förutom de 2 gångerna jag lyckades träffa en nerv (tror jag)).

FruLlan - Vilket grymt bra inlägg!!! Där fick du verkligen fram allt du grubblat på och jag tror inte det kan missförstås.

BS - Vad ROLIGT med Iris första mening!!

Kan förresten meddela att wallies + tapetklister + strukturvägg = SANT! så numera har conny 2 stora palmer och 3 grodor på väggarna i sitt rum. Till helgen hoppas jag på ikea (cicci, jag kom fram till att jon måste vara med och bestämma, så åk till kungens kurva ni!), för att köpa taklampa, tavellister och plastbackar (etc), sen kan conny flytta in!
    Fast vi väntar nog ett tag ändå, kanske inte jättesmart att flytta hans sovrum samtidigt som jag börjar jobba...

Tack piggis! Jag ser sååå mycket fram emot måndag! Så mycket att jag nästan skäms, ska man inte vara ledsen när man lämnar sitt barn hela dagarna? Nä, jag ska passa på att njuta av första tiden på jobbet, för sen kommer jag säkert att längta hem som alla andra.

Nu måste jag nog klä på mig. Kram till alla jag inte skrivit till!

• BrudSommar2006

AM, det går hyfsat bra med maten för Iris, i alla fall lunch och middag men vi hittar ingen bra frukostmat till henne förutom vällingen. Så det blir mest välling till frukost som det är nu och det är väl ingen kris med det i och för sig. Vi har hittat en yoghurtsort som hon i alla fall kan tänka sig att äta några skedar av på morgonen som jag har ad-dropparna i (undrar förresten om man ska fortsätta med dem oavsett om de tar slut efter nyår eller inte) och ibland tuggar hon lite på en smörgås men det är bara några gånger i veckan hon kan tänka sig det, gröt gillar hon ju inte.

Det knepigaste är att vi inte blir av med svampen på tungan på henne, eller i alla fall antar jag att det är svamp eftersom hon har en beläggning på tungan. Vi har ju penslat med vichyvatten utan succé och fått läbbig medicin utskriven från bvc som vi inte heller lyckades med.

• Lapinette

nenne - kom inte med några valser här. Vi har faktiskt sett dig live! Du är söt, inget troll.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-30 10:26:51 följande:
    AM Fast hur vet du det, egentligen? Jag ser ju ut som ett troll...!
    Har hört rykten på stan om ditt fagra uteende - samt faktiskt sett foto! Snygging!
  • fru AM

BS: Varför sluta med AD_droppar? Har jag missat nya rön? Är det det att A-vitaminet ska tas bort? Men man ska väl ändå fortsätta tills barnet är minst två år. När min son var liten var det 6 år som gällde - fast bara under de månader som har "r" i namnet ... Alltså inte maj juni juli augusti ... Funderade faktiskt på att köra samma på Livia trots rekommendationerna nuförtiden. Sonen mår ju finfint och är ALDRIG sjuk.

• nennesjuttioåtta

Lappis och AM

Jag skrev det i ansökan iaf, sen om de inte håller med mig så får jag kontra att smaken är som baken, eller som röven - klöven. Eller att mina nätkopisar faktiskt tycker det, så det så!

• fru AM

Som jag: jag har nätutseende och TV-röst ...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen