• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Har alltid varit pappas lilla flicka (bortskämd) så det hela är mycket märkligt. Nå väl, ska nu gå på lunch.

• BrudSommar2006

Vår granne, eller ja det är ett hus mellan hans och vårt, är japan och han har säkert också bott i Sverige i 30 år men hans starka brytning verkar han aldrig bli av med, det är knappt man förstår vad han säger! Fast när man stått och pratat en stund så vänjer man sig och då inser man att meningsuppbyggnad och ordval är helt felfritt, det är bara den hemska brytningen som gör det svårt.

• BrudSommar2006

Mrs B, jag har i och för sig inte testat filmjölk men jag har svårt att tro att hon skulle gilla det när det knappt går att få i henne yoghurt? Men testa kan man ju. Frusna bär, hm, hon gillar inte färska bär mer än smultron och vad det gäller fruset så gillar hon inte glass (om det inte är choklad på som hon kan pilla av).

• BrudSommar2006

Kom att tänka på alla trevliga japaner vi har här på jobbet, det är roligt att arbeta på ett ställe med så många olika nationaliteter.

Tjoho, snart är det färdigjobbat för den här veckan, ska gå strax eftersom mina föräldrar kommer på fika vid fyra.

Ska försöka prova alla Pippilottakläderna ikväll så att jag vet om jag behöver skicka tillbaka något eller inte, tur i alla fall att inget blev fel i beställningen.

• Mrs  B
    BrudSommar2006 skrev 2008-10-30 14:47:37 följande:
    Mrs B, jag har i och för sig inte testat filmjölk men jag har svårt att tro att hon skulle gilla det när det knappt går att få i henne yoghurt? Men testa kan man ju. Frusna bär, hm, hon gillar inte färska bär mer än smultron och vad det gäller fruset så gillar hon inte glass (om det inte är choklad på som hon kan pilla av).
    Filmjölk brukar gå lättare eftersom det är tunnare att svälja och neutral smak. Det är en viss skillnad på frusna bär och färska bär så prova gärna. Spännande också om hon är med i affären och väljer och sen tinar dem i mikron tillsammans med er förståss.
  • Mrs  B

En liten rapport om Japan och om hur det är att föda barn där innan jag måste börja på middagen.

De ger ingen smärtlindring alls vid förlossningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hua.......
    Men min kompis tyckte det var okej ändå (endast 4 timmar), ojdå sa jag. Hade inte klarat mig utan min lustgas.

Sen fick de vara kvar på sjukhuset i en vecka för att "lära sig bli mamma" (amning, blöjbyte, mat osv).

• nennesjuttioåtta

Hej!
    ÅÅÅÅH vad jag har varit duktig idag! Eller nja, allt är relativt iofs, men för att vara JAG nuförtiden (dvs mellan två jobb) så har jag varit oerhört handlingskraftig. Förutom att vi åt frukost i vanlig ordning (Tjohooo, jag gick upp före halv 8!) så har jag sökt 2 jobb, fixat och hämtat arbetsbetyg, lämnat avanmälan till HSB, Lämnat ansökan till komvux (kvällskurs), simmat 1 km och cykeldäcken ryker efter den långa turen! Nu har jag även diskat undan och ska snart gå och slänga sopor och återvinnning.
    Hade jag haft ett jobb så hade detta varit helt onödigt att skriva eftersom jag då inte ansett det som någon större insats att tala om, men man tappar lätt perspektiven...

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Fan vad trist när det blir så där och man inte har något svar varför!

Mrs B
    Välkommen in i matchen, hoppas du snabbt får jobb! Vilken klippa, Page!

• Mrs  B

Nenne
    Ja, Page kom med väldigt bra förslag!!!!
    Ska snart ta och fixa till ansökningen men barnen vill inte riktigt roa sig själva idag så det är inte lätt att sätta sig ner och tänka och skriva.

Page
    Om du läser detta, TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Återkommer när jag är klar!

• MSW

Nenne: I mina ögon låter det också som en produktiv dag..

Jag har mest ätit hela dagen, först blev jag bortbjuden på pankaksfrukost, sen på fika (smörgås, kladdkaka och chokladbollar) och sen mat.. Är jättemätt...

Matat, somnat sonen och bytt någon blöja i mellan åt också..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen