• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

AM
    Word! Längtan sitter inte i antal gånger man försökt!

Jag nöp ihop cykeldäcket på magen och tryckte in nålen. Det kändes mer än jag trodde (dvs trodde det inte skulle kännas alls) och sen spände det lite men vips var det klart och vi kramades som om jag åkt tjejvasan ovallat.

• Fru FruLLan

hej iegn
    En lite lugnare fruLlan är nu inne.
    nenne
    Hmmmm
    jag slutade ju röka med borren så just röka kanske inte är att rekommendera idag
    men jag fredskramas gärna en lååång stund
    helt klart mycket känslor i omlott härinne. hormoner och känslor. och du behöver inte alls be om ursäkt.
    Puss på dig

ohhhhhhh
    vilket steg att ha börjat spruta. Kommer hålla sååå många tummar så du kan inte ana.

oms: vad trist med jobbet! Hoppas du hittar nåt nytt.

själv hade jag ju planerat att byta jobb nu efter jul. Men jag kanske istället skla inse att jag kanske sitter tryggare där jag är nu och stanna. jag hinner ju inte jobba så himla länge ändå...
    faaan
    vill verkligen byta jobb. men det gör jag om det dyker upp nåt spännande. men i dessa tider lär det vel inte göra det.

AM: får lite olika BF datum men det varierar från 23-26 juni. Vi får vel se när den dimper ner.

puss på er alla

page förresten. Tyckte det var asbra att du klagade på sjukhuset!!!! Och det var super att du tog fram tigern i dig. använder du den inte så ofta så var det verkligen helt rätt tillfälle.!!!
    Hoppas att det ordnar sig med ditt jobb piggis.

• Frejis

He he Frullan här hjälper det inte om vi har sex varje dag eller inget alls, det blir inga barn ändå jag måste bara få skoja om det och lätta upp stämningen

Oms - trist när det gäller jobbet. Usch, vilken jobbig tid det är, med bajsekonomi och lågkonjunktur tur iaf att du får avgångsvederlag så att det inte känns alltför stressande fast stressande är det nog ändå.

Nenne - nu såg jag att det gick bra med Puregon det behövs ingen desinfektion innan eller efter, däremot är det bra att ta det lugnt precis när man tar sprutan och för in nålen, försiktigt och fint då slipper du ev blåmärken och inga stickmärken blir det heller

Har skadat rygget (sträckning igen) när jag körde pump två dagar i sträck så nu är det vila och vila går som en gås och har ont, men det lär nog gå över om ett par dagar. Har precis avslutat en middag hemma med goda vänner så nu har gåsgången blivit ännu mer påtaglig.

Och så har jag skavsår mellan benen av alla övningar under ÄL-tiden. Nu väntar vi på att utdelningen i fom av pluss uteblir och passar på att skåla en extra gång!

• Frejis

Vilka godsaker ni har skrivit om hela dagen. Ska kopiera alla recept och spara dem, är dålig på desserter och det brukar bli glass, hur tråkigt som helst. Men nu har jag fått lite inspiration

• BrudSommar2006

Pust vilken jobbig dag! Iris skulle sova efter lunch, sov tio minuter och började hosta så hon vaknade och sedan ville hon upp. Sedan sov hon en timme mellan halv fyra och halv fem och sedan fick jag henne inte i säng igen förrän halv tio! Eller jo, jag lade henne vid kvart över åtta men fick plocka upp henne igen vid kvart i nio, helt galet, har aldrig hänt. Sedan har jag fått springa och jaga henne och bära henne varje gång vi varit ute eftersom hon rusat iväg åt fel håll och vägrat komma tillbaka så jag är helt slut. De sista gångerna vi skulle iväg satte jag henne i vagnen även om vi bara skulle till och från bilen för jag orkade inte jaga henne nedför halva kvarteret och bära tillbaka henne. Förut har hon alltid gått snällt till bilen, suck. Nåväl, maken är ute med jobbet så jag får nog gå och lägga mig, det lär väl bli en lång natt. Ju sämre hon sover på dagen, ju sämre tycker jag hon sover på natten också och om maken druckit ett par öl lär han väl inte vakna och hjälpa till något.

• Lapinette

nenne - har aldrig tagit hormoner inför insemination utan bara Gonal-f inför IVF. Det tipset jag fick vid spruta (inför IVF så får man en liten sprutkurs) var att nypa tag rejält i fläsket (det lilla du har) för då gör det mer ont avseende "nypet" än nålen. Sen så fick jag lära mig att ta den varannan dag höger varannan dag vänster för att slippa blåmärken. Vad mer, jo att inte dra ut den för snabbt så all vätska verkligen hunnit komma in samt inget blod upp i sprutan men du kanske har en ny spruta varje dag? Gonal-f är det olika doser på så min brukar räcka i 3-4 dagar.

Shit om dryga 2 veckor ska jag börja spruta igen. Är verkligen en evighet sen sist.

• nennesjuttioåtta

God morgon!

Frullan
    hahaha, jag måste ju röka först för att kunna sluta, har aldrig provat att röka så jag tror att jag skippar det.

lappis
    herregud, vad fort tiden går (det känns som nyss du skulle skjuta på det flera månader)! Hur länge ska du spruta innan det är dags för ivf?

telis
    hahaha, nu börjar de göra reklam för Kungsberget på radion här. *shhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* (det där var en snökanon, live)

• BrudSommar2006

Stackars Iris är ännu rossligare idag men maken är hemma med henne. Han undrade just vad han kunde ge henne men jag vet inget annat än alvedon och hostmedicin? Själv skulle man ju ta en kopp te med honung kanske eller någon läbbig lemsip dricka eller så men det får vi ju inte i henne.

Igår sade hon för första gången tre ord i rad - gå i trapp. Vi var hos mina föräldrar och åt middag och hon vill alltid gå upp på övervåningen till kontoret och snurra snurrstol och rita. Nu ville hon inte sitta still och äta utan var så rastlös och ville ha hjälp att hoppa ner och då frågade jag vart hon skulle och då kom svaret på en gång, hon skulle så klart "gå i trapp"!

Nenne, bra jobbat med sprutan! Min pappa får sprutor varje dag med blodförtunnande, det räcker visst inte med tabletter, men han vägrar ge sig själv spruta så det får mamma göra!

• nennesjuttioåtta

BS
    Oj, vad kul att hon börjar bygga meningar! Stor tjej!! Hahahhaha, jag frågade men P skulle ALDRIG våga, han stod en bit bort och försökte peppa tills jag blev sur.

Usch, måste verkligen lösa det här med arbetslösheten. Har ringt lite butiker men de säger nej i telefonen direkt, hade iaf hoppats att de kunde vara lite öppna för förslag och vilja träffa en och ta beslut SEN men icke. Vad ska man hitta på?!?!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen