• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

BS: hur går det förresten med Iris och maten numera?

• fru AM

Nenne: Nu vet ju inte jag hur du ställer dig till detta men jag har själv många gånger varit på väg att erbjuda Hemtjänsten mina tjänster. Jag gillar att umgås med äldre och tycker att de ofta har mycket spännande att berätta - och så skulle det kännas bra att hjälpa någon.

• nennesjuttioåtta

AM
    jo, har tänkt på det. Har sommarjobbat flera somrar inom äldreomsorgen, men är hellre på avdelning än i hemtjänsten (det är faktiskt misär ibbland, been there...) och har trivts väldigt bra med det. MEN, det är sällan det finns heltidstjänster och dessutom dåligt betalt så jämfört med min a-kassa så är det flera tusen i förlust varje månad. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet för jag kryper på väggarna snart.

• nennesjuttioåtta

Det låter som jag är bortskämd men hoppas ni förstår mitt resonemang. Jag tycker att man som arbetssökande ska ta de jobb som erbjuds.

• fru AM

Nenne: HAr du varit inne på www.jobsafari.se/ ?
    Där kan man anmäla sig och få lediga passande jobbförslag på mail några gånger per vecka. De plockar från massor av olika jobbsajter så man slipper surfa runt själv!

• Lapinette

nenne - förstår om du klättrar på väggarna. Själv skulle jag nog göra det efter en vecka och sen gå ut och erbjuda städhjälp, vika kuverthjälp eller vad som helst hjälp till alla jag känner.

mystery shopping - det har vi sysslat med en gång i tiden. Inte jag själv men mitt företag.

IVF - antal sprutdagar lär nog ligga som vanligt kring ca 12 (tror jag). Har ju aldrig kört kortametoden förut så jag vet inte om jag kommer att reagera annorlunda.

• fru AM

Nennelainen: Tog du illa upp av mitt jobbförslagsbombardemang? Ville bara hjälpa! Vet hur det är att vara arbetslös - inte kul. Kram

• nennesjuttioåtta

Am
    hahah, näe absolut inte! Har suttit och plitat ihop ett mail till ett företag...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen