• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Nenne
    Har själv också gått in i jobbsökandet som går sådär eftersom det inte finns något att söka, kan ju tidigast börja i mitten på januari. Men men har iaf fått lite hjälp av Page med mitt cv, så nu ska det bli andra bullar.

• BrudSommar2006

AM, har ingen aning om det där med dropparna, har inte hört talas om något fall men har heller inte googlat på det. Fast du får börja bunkra nu då, det kan ju bli tunga kassar att bära hem!!!

• Mrs  B

Maxs matvanor för tillfället:
    Frukost 1 = fil, mûssli, frukt
    Frukost 2 = rund, grov macka med lingonsylt på (!?)
    (om vi är hemma)

BS
    Har du provat filmjölk till Iris med tex frysta hallon eller blåbär på morgonen? (en av Maxs favoriter)

• Mrs  B

Fick förresten ett telefonsamtal för en stund sen. Svarade som vanligt, såg att det var ett nummer från byn och trodde det var en kompis till Max. Men där fick jag fel......

Det var en kompis till mig som i vanliga fall bor i Japan med en nästan nyfödd dotter och man, men som nu är hemma hos sina föräldrar till Nyår och de bor bara en gata ifrån oss.
    Vi bestämde träff vid 13 idag och det ska bli sååååå kul att ses igen. Var nog nästan 2 år sedan hon var hemma sist.
    Har tusen frågor att ställa om hur det var att föda i Japan och hur det har gått med allting!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Intressnat Mrs B och bara för att du nämner Japan men vart tog Storasyster vägen??!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    jaaa, henne har jag också tänkt på! Och Moppy!

• Mrs  B

Hur var det nu Lappis, har du varit i Japan eller???
    För visst kommer din pappa därifrån?

Jag skulle så gärna vilja åka dit sen när barnen är större och hälsa på min kompis. De har provat på att bo här i Sverige, men det funkar mycket bättre i Japan för hans del.

• Lapinette

Mrs B - har varit där två gånger och skulle ha åkt dit på bröllopsresa om det inte varit så att min pappa plötsligt bröt kontakten. Skumt och något som varken jag eller mamma förstår. Nå väl, Japan är ett fascinerande land! Och just det ska kanske svara på din fråga, min pappa kommer därifrån men bodde i Stockholm i ca 30 år.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Har din mamma kontakt med honom, eller är det helt stopp? Det låter så himla konstigt, hoppas att det löser sig (om det är det du vill).

• Lapinette

nenne - hon har försökt! Har inte haft kontakt med honom sen den dagen han ringde och sa att han inte kunde komma på vårt bröllop (typ 5 dagar innan bröllopet) . Har försökt att förstå vad som hände och varför men orkar numera inte lägga energi på något som hela tiden gör mig ledsen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen