• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Hej hopp alla!!!!

Status idag:

Max= vaknade 06.45, fick frukost och nu leker han jättefint med Duplo.
    Tv-programmet Barda hägrar ikväll och kanske en godisklubba så han vet vad som gäller idag.

Malte däremot vet jag inte riktigt.......
    Det började igårkväll strax efter 20 och höll på till 04 i morse, så inatt har jag sovit ca 3h. zzzzzzzzzzzz Gäsp
    Han skrek, gnällde, var otröstlig och verkade ha ont någonstans. Kunde även känna att han var varm, så det blev Alvedon i två omgångar och så fick han sova hos mig hela natten.
    Hoppas verkligen inte att det blir mer eftersom vi flyger till solen på onsdag.

Lycka till alla med doktorer och annat idag!

• fru AM

En liten tiger lämnad till dagis - Halloweenmaskerad idag ... De var så söta alla barnen: indianer, spöken, brandmän, en byggare Bob, några tigrar, en bat-girl. Personalen var skelett och häxor. Få se om det blir en blöjskräckis i eftermiddag ...

Trevlig fredag till alla! Vissa är lediga i dag har jag förstått. T ex maken som upptäckte igår att han var ledig i dag men ändå hade bokat in möten ...

• BrudSommar2006

Oj AM, ska de vara utklädda, vilket jobb! Speciellt om de ska vara utomhus och ha kläderna utanpå ytterkläderna? Jag är ju ledig idag så vi behövde inte vabba idag i alla fall. Tror dock inte att de skulle vara utklädda på Iris dagis, de verkar ha mer sådana saker för sig på ert dagis! Kul när man väl löst problemet med vad de ska ha på sig!

• start september

MSW,

man ska tro på sig själv. Just min lilla tjej äter när hon blir övertrött för lite åt gången så det kan behöva ammas varje halvtimme. Kommer hon sedan inte till ro kräks hon, och det tokkas ju lätt som att hon äter för mycket och får problem med magen. Jag litar rätt mycket på mina äldre släktingar, men i detta fallet vet jag själv vad som funkar med ändå blev det fel. Troligen var det för varmt inne också - skulle ha gett vatten och öppnat ett fönster så hade hon nog somnat in. I porten var det ju mycket svalare så liten tjej somnade innan jag en kommit ur hissen...

AM, kul med tiger. Du verkar så påhittig!

• Lapinette

Shit, idag steg min temperatur = ÄL! Aldeles för tidigt, det är bara dag 13. Vad händer?! PANIK! Gjorde m a o allt fel igår dvs för första gången på 2 månader kan jag inte låta bli vår indier på gatan - jag åt stark mat! Sen så var jag så jäkla trött efter arbetsdag, ansiktsbehandling (aaaaaaaajjj!!!) och köp av bokhylla på IKEA att jag sa nej till sex (maken kör nu helt enligt min varannadags teori). Hur kunde jag göra allt så fel vid en så viktig ÄL??!!! Är skitsur på mig själv.

MEN skam den som ger sig (undrar hur många gånger jag har skrivit det uttrycket?). Ägget kan ju precis ha lossnat så det var att ordinera maken tillbaka till sängen idag. Tur att vi båda jobbar hemifrån. Ska även till min akupunktör idag. Hoppas och kan sätta några extra nålar.

Inte OT men ett totalt EGO inlägg utan Halloween pumpor.

• MSW

Lappis, hajade till lite först när jag läste att du inte kunde låta bli er indie.. hmm.. men sen läste jag vidare och såg att det handlade om mat och inte någon fastighetsskötare eller nått!!

• Lapinette

MSW - såg själv efteråt att det kunde missförstås samt att jag skrivit i presens om något som hände igår. Skriver så himla slarvigt!

• Mrs  B

Page
    Tror jag nu har lyckats få ihop en ansökning av det bättre slaget än innan, tack vare dig.
    Ska se om jag kan maila iväg den till en arbetsgivare idag så får vi se hur det går.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen