• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Lapinette: Då säger jag som Livia gör i bland, "tackars Ninni" (stackars kaninen) och klappar på kinden. Och kram

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    fan, jobbigt när hopplösheten börjar så tidigt. *klappar kaninen* Finns inte mycket att säga, mer än att samtala med kroppen att du litar på den (jag och min egen är lite osams och behöver verkligen mötas i samförstånd att var och en gör sitt på sitt sätt och litar på att den andre gör vad den tror är bäst).

Var på en rolig maskerad för något år sen, där det var allehanda utklädda till tänderna.
    2 st sjuksköterskor, med blodiga förkläden, äppelgrogg i kateterpåsar, plasthandskar...
    1 gammelsmurf
    1 professor som fastnat i eluttaget
    1 Posseidon
    1 hora
    1 jävul
    flera häxor och
    jag som Mortisha (?) Adams. Jag hade the thing med och lååånga lösögonfransar. Inte så utklädd men det var tur för när vi väl kom till krogen så var ingen annan utklädd. Det var nog värst för gammelsmurfen...

• Page

Ha! Jag kan verkligen se dig i en Silviautstyrsel AM!

Tur att det är inte studio 69 Lappis! Och detta eviga snack att man alltid tänka positivt, ääääh, ibland är det bra att tro det värsta!

• fru AM

JAg måste bara berätta något som lyfte mitt humör mycket igår: Min väninna (om ni minns henne) som plötsligt stod ensam med tre barn (en 2,5 åring, två 7-månadertvillingar) - utan jobb, pengar, släkt, nätverk har ordnat det så himla bra för sig. Är nu på hemlig ort - med ordentligt socialt nätverk, fick stor, billig, central lägenhet bara så där. Och barnvakterna står i kö för att få hjälpa till. En sten har fallit från mitt hjärta! Och framtiden ser plötsligt väldigt ljus ut för henne.

Blowing Kisses 4

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    urs lappis, lider med dig Rent teoretiskt så har ni ju alla chanser att det skall ha lyckats denna månade ändå. Särskilt om man läsrer AMs länk. Men jag förstår dig. man vill ju gärna pricka PRECIS rätt för att verkligen känna att man gjort allt och träffat rätt. Då kan man ju iallafall int5e gräma sig över att man missade tillfället om det nu inte skulle fungera.

men vi hoppas ju att det funkar ändå. Är det inte så att det igentligen inte är precis vid ÄL som man blir gravid?
    är det inte så att man blir gravid när ägget väl lossnat och är på väg i äggledaren. Så enligt det så borde ju morgonens attack ha kommit exakt rätt ögonblick för en befrukting. HOPPAS! men förstår som sagt att du grämer dig. Är ju själv en expert på att ta ut sorger i förskott.....

men som sagt, morgonens simmare var nog kanske HELT rätt!

Page: starkt att sluta snusa!!! Jag slutade ju röka den helg jag hade ÄL och då borren blev till. Snart två år seedan. jag har inte vågat ta ett bloss för jag VET att jag skulle ha varit fast igen och sååå dum ville jag inte vara. Har ju rökt mer eller mindre heltid sen jag var 15 så det kan ju räcka....
    Så bra jobbat. det är jäkligt skönt när man väl är av med det hela. Nu har all cigg längtan släppt för mig. Skönt.
    Lycka tuill!!!!!

Lycka till MRSB och Nenne med era ansökningar!!!

nenne:
    så du tar hornmoner för insemination? det har vel inte de andra som prövat den metoden gjort eller? vad är det som hormonerna skall göra? Hoppas att det funkar!!!!!

Sj'lv sitter jag här och mår lite illa det gjorde jag aldrig med borren. fast det jätte tryck och onda som jag haft i tuttarna har släppt nu.

häromkvällen var vi apropå ingenting till vetrinären med våra två katter. det hela slutade med att vi åkte därifrån 4000 kronor fattigare. Så om det är några av er som har alldeles för mycket pengar så kan jag tipsa om husdjur
    Sen är det ju mysigast i hela världen att ha husdjur också det tycker borren också. Nu har han börjat bli lite försiktigare med katterna men han har härdat dom ordentligt kan jag säga
    jääääklar vad hård han har varit mot dom vid några tillfällen. han blir ju så himla glad när han ser dom och han har inte fattat att han slår dom när han tror att han klappar.
    men som sagt, han har lärt sig klappa fint äntligen.

• Page

Hahaha, blev det inget ragg för gammelsmurfen?

• fru AM

HAn borde ha tänkt på det och varit guldsmurfen åtminstone

Page skrev 2008-10-31 12:15:41 följande:
    Hahaha, blev det inget ragg för gammelsmurfen?
  • Lapinette

AM - tack för kramen! Ska försöka att muntra upp mig. Det är ju inte kört denna gång men jag hade hoppats på fullträff då min kropp verkar vara i balans. Tänk er att få plussa och slippa den sista IVF ... japp, kaninen sitter och dagdrömmer. Helt otroligt att det finns så mycket hopp... efter alla dessa försök borde man ju ligga nere i skiten och kräla.

• Lapinette

Frullan - jag har tagit över din deppmantel och sitter här och gruvar mig och är besviken för något som jag inte har en blekaste aning om. Tungt och så jäkla idiotiskt! Hoppas lite nålar i eftermiddag får mig att tänka andra tankar.

• Fru FruLLan

Angående maskerader så har jag lyckats jääkligt bra några gånger tidigare. men inte de senaste 10 åren dock. Jag har helt enkelt inte så mcyket tid, skjuter allt på framtiden och så vips.... är det för sent att fixa nåt.
    Men men nu är ju detta egentligen inget problem då jag nästan aldrig blir bjuden på maskerad. har lite amerikanska kompisar som brukar j´ha halloween kalas, men de flesta kommer omaskerade. fast rockers är ju nästan utklädda för jämnan ha ha ha

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen