• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Lappis: blir det en bebis denna gång måste den få heta India/Bangalore ...

• Lapinette

Ja, kanske är vi en bättre mix och ooooppsss händer det!

• Lapinette

Jag vill också skicka iväg en liten tiger till dagis. Det lät så himla sött!! Fast här skulle nog svärmor ha sytt utstyrseln (hon är ju sömmerska).

• nennesjuttioåtta

AM
    hahah, en halloween skulle jag och två tjejkompisar ha en liten fest. Jag klädde ut mig till clownen "Det", med huggtänder och hela håret fullt av sockervatten och rosa färg - SPIKES (det blev lååånga spikes). När jag kom dit var ena tjejen "80-talsflicka" med enda attiralj ett par neonhängslen och den andra tjejen hade målat morrhår och satt på sig en svans. Hahahhaha, tur att vi inte skulle ut på krogen eller nåt sånt.

En nyårsafton var jag och P Homer & Marge Simpson. Vi hade gul kroppsfärg och jag hade gjort ögon av halva pingisbollar med hål i. Jag hade köpt peruk och mamma hade sytt en tubklänning och P rakade av sig håret men lämnade en krans, så han såg mer ut som Loket med struma... Han som vann vår tävling hade klätt ut sig till Bengan i Träsket, den där ankan som inte kan flyga (du påminde mig när du skrev anka).

Mer maskerad åt folket!

• Page

Hahaha Nenne, vilken maskerad det måste ha varit! Fast nu påminde du mig när J skulle vara lite rolig en kväll och rakade bort allt skägg och sparade en liten mustasch. Kammade håret i en snedbena och var väldigt lik Hitler. Usch, med sin korta längd och bruna ögon blev han väldigt lik.

Lappis, menar du hudterapeut?

• Lapinette

Page - visst är det så hon heter - hudterapeut!

Som sagt, mina hjärnceller är idag inställda på total besvikelse och jag har inte ens mens. Otroligt vad den här jäkla karusellen gör en labil och knäpp.

• Page

Urrk...."Det" är nog det enda monstret som jag tyckte var läskigt.

• Page

Lappis, och jag har en cykel för mycket! Lite förvirring är bara gulligt!

• fru AM

JAg brukar vara så mesig när det är maskerad (fast det var i och för sig länge sedan man var på en) - har varit drottning Silvia i full gala och kannibal en gång (fast då sprang jag faktiskt omkring på stan en hel dag i den munderingen - bastkjol, kort leopardtopp, benknotor i håret och runt halsen, brunsminkad, åkte till och med tåg till Täby så ...).

Varför bjuder aldrig folk in till maskerad längre - är alla för trötta?

• Lapinette

Min "busskompis" ska på Studio 59 party ikväll. Hon har hyrt kort glitterklänning och köpt lila lösögonfransar. Jag blir aldrig inbjuden till roliga fester .

Idag är det verkligen en "tycka synd om kanin dag". Brukar normalt ha den vid tant men denna gång tar jag ut det i förskott.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen