• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Tack Lappis!!!!!

Lycka till med ÄL och de roliga aktiviteterna som medföljer.

• Lapinette

Mrs B - it's toooo late ! Min ÄL är förbi och jag får förlita mig på tisdag och fredagsomgången (ÄL igår). Fattar bara inte hur den kunde komma så här tidigt. Kanske påverkar akupuntkuren?

• Mrs  B

Kan säkert påverka, trist!!!!!!!!!!
    Du får väl fråga idag när du ska dit.

Min ägglossning spelar också mig ett spratt, ungefär varannan månad är den tidig och varannan är den sen, men nu försöker vi ju inte skaffa ett syskon just nu, men sen kanske det blir problem.

• fru AM

Lappis - jag håller tummarna att aktiviteterna räckte till för in lill-hoppe!

Angående maskeradkläderna - jag gjorde det väldigt lätt för mig i o m att jag använde storebrors gamla tigerutstyrsel (som jag i o f s sydde själv, fast för 7 år sedan) och bara ändrade mössan lite igår så att den passade Livias lilla huvud. Och BS - det var inomhusmaskerad, tack och lov!

Fast tigerdräkten är rätt fiffig om jag får säga det själv ... Det kan ju bli vilket djur man vill beroende på vilken fuskpäls man syr i. Kanske ska jag lägga ut mönstret på bloggen i helgen ... ?

Jag och sonen har precis bakat kladdkakemuffins (recept.nu) och ätit med vaniljglass och blåbär. Mums. Och i eftermiddag kommer städaren - så vi måste fly fältet och shoppa lite - helgen hade kunnat börja jobbigare

• Page

Lycka till Mrs B!!

AM, jag är imponerad av dig! Sy en egen maskeraddräkt??

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Har ingen koll på det där med tempen, men stiger inte tempen efter ÄL skett? Så att ni tajmade det perfekt, menar jag. Tänkte jag med, "vadå?!? Kunde hon inte låta bli deras indier...?" innan jag läst färdigt. Tror att ni har tajmat det bra ändå, varannan är ju varannan och då finns det ju alltid folk därinne som vaktar på det ankommande ägget. Jag håller tummarna!

Am
    OOOh vad gulligt! Jag älskar maskerader, hoppas jag får knåpa också någon gång!

Mrs B
    OOOh Lycka till! Håller tummarna!

Page
    You go girl! Snus är bättre än cigg men inget av det är ju nyttigt, starkt gjort och lycka till du med! Hoppas J kommer hem idag och att ni nu får det lugnt ett tag framöver!

September / MSW
    Det är nog jättelätt att ta åt sig fast ni inte borde, ni vet ju faktiskt bäst vad era barn behöver och det funkar ju som sagt hemma. Slå dövörat till och kör ert race, förklara att det är andra rekommendationer än när de fick barn! Men jag förstår precis, och jag bävar för hur det kommer bli, om vi någon gång får barn.

• fru AM

PAge: Och då har jag ännu inte skrutit med när jag sydde/gjorde en ankdräkt i vuxenstorlek med näbb och simfötter och allt ...

• Page

AM, herrejösses, du har ju oanade kunskaper! Fast det är väl så med er konstnärstyper...

Nenne och Msw, tack!

J kommer hem i dag! Måste sanera lägenheten för allt jag eventuellt har nyst ut. Och fram med handspriten!!!

• Lapinette

nenne - precis idag steg den dvs igår ÄL och jag sa nej till sex! Hoppas nu på att simmarna från i tisdags klarar att hålla andan i två dagar eller att de som vi slängde in imorse hann simma ikapp ägget på dess färd.

Som sagt, min temp visade att något var på g (låg konstant låg flera dagar i rad) men jag har inte sett någon aladåb samt att jag borde ha ÄL tidigast som i helgen. Tänk att man hela tiden ska bli överraskad på hur kroppen reagerar.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen