• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Koko, jag såg också fram emot att få börja jobba, jag tyckte att det var rätt slitsamt att underhålla Iris hela dagarna, och tycker fortfarande att det är lättare än att vara hemma! Igår var en jättejobbig dag när Iris inte somnade förrän vid halv tio eller vad det var och bara hade sovit en stund sent på eftermiddagen, det blev liksom noll egentid.

AM, nätutseende, var fick du det ifrån, haha!!! AD-dropparna tas ju bort nu och blir D-droppar istället, de har ju kommit på att för mycket A-vitamin kan vara skadligt. Men jag använder väl upp flaskan vi har antar jag.

• nennesjuttioåtta

En kompis sa att han skulle ge sin son ADHD-droppar...

• BrudSommar2006

Retfullt, jag ringde barnläkarmottagningen bara för att få några goda råd och de tyckte att vi skulle komma in för att de skulle få titta på Iris tunga men den enda tid de hade kvar idag var kvart över elva och maken har ju ingen bil, den har ju jag. Även om jag skulle kasta mig i bilen och åka hem så skulle jag inte hinna hämta dem och vara där i tid. Om han skulle cykla med henne eller åka tåg så hinner han ju heller inte dit så jag får göra ett nytt försök att ringa dem i morgon, de har bara akuttider så här snabbt på så då får man bara tid samma dag man ringer. Vore skönt om de fick titta på hennes tunga nu när vi ändå är lediga.

• fru AM

BS: Knäppt det där med A-vitaminet. Barn får ju tydligen för lite A-vitamin i sig hursom helst (i kosten alltså). Kanske ska jag bunkra AD_droppar så jag har tills Livia är 6 år då - om jag nu ska köra samma behandling på henne som på sonen. Och så måste jag ju bunkra till nya lilla räkan - oh herregud vi måste flytta till något större!

• nennesjuttioåtta

AM
    din bild är ju jättesnygg, och om du på det har Lotta Brommée-röst så får du gärna komma hem till oss och läsa nyheter i soffan....

• fru AM

Men allvarligt - är det NÅGOT barn som farit illa av de senste 40 årens AD-droppsrekommendationer??? NÅgon som fått för mycket A-vitaminer???

• nennesjuttioåtta

Hyr förråd hos shurgard!!

• fru AM

Nenne: Nyheter kan jag inget om men jag kan lämna referat från de senaste avsnitten av Greys Anatomy och Desperate Housewifes. Och 2 1/2 män.

• nennesjuttioåtta

OK, ikväll är inte maken hemma, går det bra kl 8?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen