• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

gosnosen - precis, förbered den och ställ in formarna i kylen. Sen kan du sätta på ugnen när det är dags för varmrätten och när du ätit klart pyttsa in dem. De ska ju bara vara inne i några minuter så det går snabbt.

• FruCicci

WOW vilka recept....
    Tack för att ni delade med er och tack för recepter AM, det är i min stil - jag är en enkel människa vad gäller mkt.
    Fruktsallade lät mums med amaretto Telis
    Tur att recepten ligger i slutet av tråden om det nu startas en ny till helgen, så jag vet vart jag ska leta...

Som Piggis skriver Lappis, så åt jag allt när jag var gravid med Victor och gör nu med. Åt nyss lite grönmögelost, skit gott, på ett kex till mitt kaffe
    Jsg tror det handlar om mängden!
    Men om hon är nojjig skulle jag göra en god gryta, kyckling funkar ju alltid, hel eller filé.
    Indisk mat är ju gott med, man kan ju bara hälla i lite tandori krydda eller Masala, så vips blir det lite roligt...
    Är det helg middag eller vardags middag?
    Som AM skriver så kanske du ska säga vad du tänkt.
    Annars står det lite hysteriska råd om mat för gravida på livsmedelsverkets hemsida tror jag, har aldrig varit inne, av ren princip, men det kan ju vara bra i detta läget...

Har varit i parken idag, men det var lite ruggigt o geggigt.
    Victor tenderar till krupp så jag gick hem för att ta det lite lugnt, via bvc, för han har fått utslag i ansiktet... men det var nog ingen fara.
    Go sköterska som rekommenderade oss att gå till en annan läkare än deras egen Jag behöver verkligen ngn hostmedicin till Victor, han har hostat i 7 veckor nu mer eller mindre... Ja ja lite ot.

Phuuu, jag känner mig lite dovt illamående jag med. Men det är det värt! Kommer inte ihåg att jag hade det med Victor i dessa veckorna...

kramisar till alla

• fru AM

Fast sushi får man faktiskt äta numera! Så länge den är nygjord (inte icas kyldisksvariant alltså - men den äter väl INGEN)

• BrudSommar2006

AM, men stackars Livia, vad är det MED personalen på det där stället???!!! Kommer de att fortsätta vara ute på eftermiddagarna även nu när det börjar bli mörkt? På Iris dagis kommer de att börja vara inne mer nu när det är mörkt för de kan inte hålla full koll på alla barn ute när det är mörkt. Sover de ute också? Märkte du det innan ni gick så du hann skälla på dem på en gång eller blir det morgondagens uppgift?

Här har jag fått vabba idag igen, igår hade hon 38,2, inte så jättefarligt men trist när det är fjärde dagen med förkylning för hennes del. Snoret rinner och hon hostar när hon sover. Annars verkar hon pigg idag men har svårt att tro att dundersnuvan är borta tills i morgon heller. Hoppas att maken eventuellt kan vara hemma i morgon. Vi är ju hellediga på fredag och jag hade inte räknat med att inte få jobba något mer den här veckan.

• Lapinette

Ville bara veta i allmänhet så jag inte börjar fundera på något som absolut är no, no. Hur är det med räkor, funkar det? Gjorde ju en fräsch räkcoctail som förrätt i helgen. Den kan jag tänka att köra som repris. Sedan blir det nog en bouef bourgignon och så kanske den enkla och välbeprövade vita chokladmoussen.

• MSW

Am: men, att de inte lär sig!! Så många gånger ni varit på dom så borde de väl åtminstone vara noga med Livias blöja, om inte annat!

• FruCicci

VA??? Blöjan igen!!!!!!!!!!!!!!
    Jag hade tagit motorsågen och sprungit dit i 300 km/h och kastat blöjan i fejjan på dem
    Ni som sagt till båda 2!
    ååååå vad jag blev arg nu!

• fru AM

Cicci: när det gäller ost (alltså listeriabakterien) så handlar det inte om mängden utan antingen har man tur och får en bit utan listeria eller så har man extrem otur och får en bit med listeria. Vill inte skrämma upp dig - bara redovisa fakta ... men det är hursomhelst väldigt väldigt ovanligt med listeria i svenska ostar.

Det är det samma med det råa köttet - antingen finns bakterien/parasiten där eller ej.

• FruCicci

Räkor funkar!
    De är ju kokta innan....
    Alla skaldfjur funkar...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen