• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Page

MrsB, jag har mejlat dig också! Bli inte rädd av längden på mejlet, jag har som sagt ganska tråkigt för tillfället och du råkade bli den som fick ta smällen för min sysslolöshet!

MSW, huset ser spännande ut. Ett sånt hus som jag inbillar mig ska ha några hemliga rum! Det ser dessutom gigantiskt ut!

• Lapinette

Jag röstar på att nenne ska starta nästa tråd!

I övrigt - Sterling i kk och attans vad skönt att vi är hemma från Malaga och inte har några biljetter bokade med dem. Fast trist att de inte klarade sig längre . Har åkt MASSOR med dem då jag pendlade mellan Cannes - Stockholm.

Det var morgonens första inlägg och totalt OT (som vanligt).

• fru AM

Ja, jättetrist med Sterling. Tycker alltid det är så tråkigt med konkurser eftersom det är många som blir av med jobbet och man vet att ledningen nästan alltid jobbat som små djur för att undvika det ...

Helt OT. Även detta: Vad tycker ni att jag och sonen ska baka imorgon? Vi tänker oss typ muffins/kakor - men vilken sort?

• Piggelin1

Gomorron!

AM - kakexperten framför alla andra härinne är väl Liten - men jag brukar baka chokladmuffins som är lite av kladdkakestuket - yummie! En gång stoppade jag i minimashmallows, då blev de ännu segare. Leila Linderholm brukar ha en massa goa muffins- & kakrecept, kolla på www.recept.nu
    En annan variant är chokladrutor i lite brownie-stuket, med hallon i. Mmmm! Märks det att jag gillar choklad...
    Eller vanliga hederliga kanelbullar kanske kan vara ngt? Med massor av smör, kanel & vaniljsocker i den där röran som man brer på innan man rullar ihop degen.

Trist med Sterling - men jag har faktist aldrig flugit med dem! Tror att de hade betydligt fler direktlinjer från Sthlm & Cph än från Gbg, så det är ju ganska logiskt att jag inte flugit med dem.

• fru AM

Tack Piggelin! Hade helt glömt av recept.nu - det är ju en guldgruva!

Blir ni också utloggade hela tiden - eller är det bara jag och min internetuppkoppling?

• Oms

Jaha - då var det klart! jag är INTE en del i den nya organisationen - 13tjänster blev det! 13 av 45... det är ca 70% som försvinner och dessutom kommer 5 av dessa att ges till de som är ÖVER 60år då man inom några år behöver slimma organisationen ytterliggare och det kan man bara lösa m naturliga pensionsavgångar då facket inte skulle gå m på ngt annat... och de övriga 8personerna är ju grädden av gräddan som amn säger - det folk m såväl juriski samt eonomi utbildnignar i botten, som har jobbat på stora myndigheter /företag i många år och har jobbat i minst 10 år med de svåraste skadorna och nu är med och utvecklar arbete, sitter i nämnder, bransgemensamma grupper, leder utbildning o projekt etc etc och NEJ jag är inte ngn av dem jag är ju nyss fyllda 30...

nu ska jag babbla vidare m lite vänner o ikväll blir det sökning av arbete igen! jag har ju längst en anställning tills 090630 och sen 12-månadslöner efter det så visst, jag har tid på mig men jag vill inte vara arbetslös!! Det är itne jag!

återkommer ---

sorry för mitt egoinlägg - har lite mkt nu....

• Oms

haha, snacka om stavfel - värre än värst!

jag menar att de som blir kvar är både jurister o ekonomer (vissa är socionomer iställer för ekonomer) i en o samma person och inget annat.

• FruCicci

Hej hej...

Vi flög sterling till Nice i somras sist, jätte trist, och särskillt eftersom de har haft billiga biljetter.

Gud vilka smarriga muffins Piggis, de måste jag be att få receptet på. Jag gillar kladdkake stuket

AM hur mår du???
    Lika illamående fortfarande? Du måste väl vara i vecka 13 nu? Har för mig att du är ca 4 veckor före mig...
    Hur mådde du med Livia? Jag kommer inte ihåg det. Cravings var väl sött precis som din teori om flicka. Men mådde du illa, saltsug, halsbräna, huvudvärk eller annat som är annorlunda nu?

Länge sedan Sweet var inne. Undrar hur de har det!
    Kramar till dig over there om du läser...

Nu har Victor blivit förkyld också. Ha ha, det är väl lika bra att han drar på sig allt innan han ska börja på dagis

Vad arg jag blev ag det där med bajsblöjan!
    Min son ska ju gå på grannavdelningen till Livia. Måste bitcha mig lite till då, och verkligen kolla så de byter på barnen. I och för sig kollade jag upp det sist. Då hade de blöjbyte 11 sa de, och jag snabb som en kobra undrade om de inte kollade innan dess!! De kollade hela tiden sa de, hmmmmmm, inte om jag lyssnar till AM historia. GRRRRR
    Röd stjärt med, jäkla vad dålig stil!

BS, kan ni inte fixa en barnflicka som får komma och städa, sen hämta Iris och fixa lite allmänt, kan ju inte kosta många kronor. Jag tror jag sa de till dig redan i söndags iofs.

Vi har ju ingen i vår närhet vad gäller farmor/mormor/morfar eller syskon. Så vi måste fixa en barnflicka så smånimgom, annars kommer vi inte få ihop det.
    Nu när jag ska på fest eller annat så får jag be kompisar. Vore skönt med en och samma tjej som kom då o då o hjälpte till med lite av varje.

Vi hade städhjälp innan, en polska. MEN det var jobbigare med henne, hon sabbade vår kyl o frys o spis med scotchbrite, repor o rispor överallt.
    För att "bevisa" att hon hade städat så möblerade hon om, flyttade runt ljustakar, böcker och blommor huller om buller... "typ här har jag minsanna dammat"... Vände till och med vardagsrums mattan fram och till baka. Vi har en komatta, och benen på den så att säga, låg åt andra hållet.
    Jag blev tokig, för det tog ju lika lång tid som det tar att städa själv, att ändra tillbaka allt och sätta tillbaka allt på sin rätt plats efter att hon varit hos oss.
    Tror vi gav henne max 3 ggr, sen sa jag att det fick vara nog.

Själv mår jag förrästen alldeles utmärkt. Har haft lite illamående då o då, men absolut inte så jag lider av det eller behöver ta prostafen eller så.
    Undrar varför vissa mår så illa? Någon som vet vad detta har att göra med?
    Vissa hävdar att när man väntar tjejer, så ökar östrogenhalten i livmodern som gör att man mår lilla.... men alla som mår apa som har fött killar då?

ja ja

Dubai är knutet till US Dollarn, fasen med att den har gått upp... jag som hade en gedigen shoppinglista redan, får nog stryka en del nu när det inte är lika billigt längre.

• FruCicci

Tough luck Oms!!!
    Hoppas att du hittar något annat!

• Telemarkgrrl

AM, jag har ett recept nånstans på after eight-muffins om du (och sonen förstås) gillar sånt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen