• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Vilken dag! (nu pratar jag väder här)

• nennesjuttioåtta

after eight kladdkaka... *dregglar*

• Telemarkgrrl

Okidoki, här kommer receptet.

After Eight Muffins

2 ägg
    2 dl strösocker
    100 g smält smör
    2 dl gräddfil eller yoghurt naturell
    4-5 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    2 tsk vanilinsocker
    4 msk kakao
    1 chokladmintplattor, After Eight eller likvärdig choklad till varje muffins

Vispa ägg och socker pösigt. Rör sedan försiktigt ned margarin och gräddfil/yoghurt. Blanda de torra ingredienserna i en annan skål, sikta gärna. Blanda sedan smeten och de torra ingredienserna till en jämn smet. Skeda upp smet till 3/4 och stick en mintplatta i varje form, dock ej för djupt då chokladen annars fastnar i botten av formen. Grädda i 225°C ca 15-20 min

• Lapinette

Cissi - chokladfondant är en sån där chokladvariant i små portionsformar som är hård utipå och varmt krämig inuti. Den serveras varm men kan förberedas innan. Har kört mitt recept på den andra tråden jag hänger och där gör allihop Lapinettes chokladfondant, i lite egna varianter, på middagsbjudningarna.

Den vita chokladmoussen är superenkel och den brukar jag servera i martiniglas (så det ser lite lyxigare ut) och sedan ha på passionsfrukt och garnera med hallong/en jordgubbe. Receptet finns här: www.arla.se/Default____17653.aspx

• Lapinette

Ytterligare ett recpet att lägga ned i min BT-kokbok. Telis after eight muffins.

• Telemarkgrrl

Cicci, om du gillar fruktsallad så har jag ett recept på fruktsallad som man gratinerar i ugnen så är så #%&/%"/ gott helt enkelt!

Man gör en vanlig fruktsallad (gärna med hackad mandel i) och sen gör man en sås med Amaretto som man häller över fruktsalladen och så in i ugnen med det tills det blivit varmt och lite gratinerat ovanpå. Helt otroligt gott och enkelt!

• nennesjuttioåtta

GINO funkar ju också jämt! Brukar variera med att ha blåbär och hallon istället.

Den där fondanten kanske blir till nyår då...

omsan
    sorry, vad pessimistiskt jag skrev, det var INTE meningen. Självklart kommer det att lösa sig! *kram*

• Piggelin1

Är jag hungrig eller?? Sitter & väntar på att mitt lunchsällskap ska ringa & komma förbi & plocka upp mig

• Oms

hej igen,

tack för ert medlidande (eller vad man nu skriver, haha) ja visst känns det bajs (bra uttryck nenne ) men samtidigt så är jag nog rätt så färdig m det här jobbet - kan bli skönt att göra ngt nytt! har börjat tröttna på alla dessa whiplashskadade som anser sig må sämre än de som fått en hel bestående förlamning samt förlorat halva familjen i en trafikolycka - man får ju perspektiv på livet helt klart i mitt yrke!

oandrasidan så är det ju heeeeelt fel tid till att byra jobb nu - hörde av en väninna på försäkrignskassans arbetsskador som sökt ett jobb som en utredare/Handläggare på en kommun i sthlm län - där var det 1800 sökande efter 8 dgr och 900 var fullt kvalificerade för tjänsten....900... ja då inser man ju att det e dj-vligt tufft där ute (spanarna på Hillstreet flashback)

så om ni på era jobb är behov av ngn utredare/handläggare oavsett inriktning så hojta till (alla sätt är bra... )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen