har skumläst lite och ser att Frullan har plussat -grattis det gick ju fort det där!
Nenne - ignen lycka denna gång heller (orättvist!)
ang vem-som-gör-vad diskussionerna så har vi faktiskt aldrig diskuterat det utan det har fallit sig naturligt genom åren ( m exet var det ständig debatt)
maken är ju pappaledig och sköter då naturligtvis markservicen dvs Mathilda, lagar mat, tvättar och vardagsstädar. på helgerna brukar vi klämma in en storstädning och då får man antigen barn ELLER städansvar då det är lättast så (M är jätterädd för dammsugaren) vi turas om att laga middag på helgerna, jag gör det gärna då jag tycker det är roligt om jag får stå i köket ostörd o o poppa musik på hög nivå samtidigt som det e storkok på gång.
vi handlar till hemmet båda två. Framförallt matvaror och saker till MAthlida fördelas jämnt, kanske lite mer att maken gör det då han har en förmåga att tänka framåt och minnas vad som saknades i kylen även om det var flera dagar sen det försvann.
diskar gör inte jag - har nog gjort det ett fåtal gånger de senaste åren - hatar nämligen att hålla på m vatten o kladdiga saker. maken diskar gladeligen men lämnar torkande av skåpdörrar till mig i köket.
ang byte av lampor, okopplande av tekniska saker, bygge av ikeamöbler etc så är det helt klart 50/50 där jag har ju varit ensamstående mamma o kan ju därför lika mkt soam maken när det gäller sånt så den som ser att ngt behöver göras gör det. sen gör vi på oliak sätt - jag läser bruksanvisningen och maken prövar sig fram
så på det stora hela har det fallit sig så att vi är jämna i vår fördelning, nu när M är pappaledig har han ju självklart huvdansvaret över Mathilda men annars delar vi lika på det mesta utan att ens fundera över det. vi är båda lika stora initiativtagare till städning, shopping etc.
jo en grej - Maken stryker mer än vad jag gör - jag stryker nog aldrig mer än om jag ska ha på mig typ linne eller viskos eller så. vidare så kan han sy och det kan inte jag
hmm, undrar om inte han gör mer än mig ändå...