• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Jag vet att det "plötsligt" kan hända. Det är ju därför man försöker om och om igen. Det finns ju inga fel på någon av oss, vi får uppenbarliga bra embryon vilket gör att man kör på varje månad. Som sagt, skam den som ger sig.

Telis - självfallet är ni liksom alla andra som lider av samma problem som oss välförtjänta till att få göra några försök via landstinget. När jag räknade upp 50 000 kronor så var det inte för det 3-pack vi har köpt utan för framtida FET + den sista IVF (5 000 till vår läkare).

Är också nyfiken, får ni tillgodoräkna er ytterligare försök om det blir fler ägg som blir befruktade?

• Lapinette

Ahhh... svar fanns ovan. Det är ju toppen! Hoppas det blir en redig skörd så ni kan (om det behövs) få göra några FET också.

• Telemarkgrrl

Lappis, hade inte ni sån tur att din man hade en kanonförsäkring via jobbet som gjorde att ni fick IVF:erna nästan gratis?

• Frejis

Telis - det låter ju jättebra fast det kan ju vara så att ingen FET kommer att behövas.

Lappis - hur kommer det sig att det blir så dyrt? Ingår inte er sista IVF i paketet?

• Page

Telis, vad surt att ni måste vänta på att donatorn levererar för att få era ägg! Jag tycker att de vore smidigare att börja leta lämpligt ägg till er redan nu, så kanske ni kunde få det ungefär samtidigt som donatorn kläcker. Dessutom är det jättekonstigt med den där sexmånaderskontrollen. Det tar upp till ett halvår för att visa virus ska utveckla sig, men vad vet de vad donatorn har gjort under tiden mellan kontrollerna?

Tack för svar gällande studielån Telis, men nu fick jag en annan skräck. Menar du att vanliga banklån inte avskrivs när man dör?! Vem ska betala de lånen då? Är det familjen till den avlidne?

• Lapinette

Telis - vid första IVF funkade den försäkringen bra men vid det andra försökte "kom de på oss" så nu får vi snällt betala de där 5 000 till Dr J.

Frejis - vi har redan gjort 1 FET (vilket ingår i paketet). Resterande FET kostar typ (måste kolla upp igen) 8 000 kronor per gång. Hoppas på 3 FET så det blir ju en nätt summa på 24 000 kronor.

SORRY! Räknar som en åsna! Det är ju 29 000 och inte 49 000.

• Lapinette

Nu känns det redan bättre (ekonomiskt) !

• Frejis

Lappis - mm, jag tänkte det för att 50000 lät ju som ett nytt paket. Nu blir det ju pengar över till en resa (eller annat kul).

Insåg nyss att vi får ta ställning till en eller tre ivf:er när vi ska till St Göran för första gången. Knepigt!

• Lapinette

Jag rekommenderar 3-pack. Fast ni har ju då redan gjort 2 IVF och 1 FET så det hela beror ju på hur länge du tror ni vill/orkar försöka?

• Telemarkgrrl

Lappis, jag förstår, trist att dom kom på er! Men bra att du hade räknat fel.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen