• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Stort GRATTIS Frullan!!! Så fantastiskt roligt! Fast det där med att du skulle ha svårt att bli gravid vet jag inte var du har fått ifrån.

• Telemarkgrrl

Page, det är bättre att ha ett CSN-lån än ett banklån men det är förstås ännu bättre att inte ha några lån alls.

Fördelen med CSN-lån jämfört med vanliga banklån är du kan få återbetalningsbeloppet nedsatt, att lånet skrivs av när du dör eller fyller 65 (eller 68, berorende på när du tog lånet) och generellt sett är räntan lägre.

• nennesjuttioåtta

Frullan
    Grattis!!! Vad härligt med både make och Borre som längtat så (han förstår nog tids nog vad som menas med storebror, hehehe)

Men MÅSTE bara kommentera... HALLÅÅ tror du inte att vi knullar tillräckligt, eller? Jag kan lova att vi testat alla kombinationer på dessa 25 försök, så det är knappast det som är problemet (men däremot en förutsättning att man får ligga öht om det ska bli barn, men det tror jag vi alla här inne är medvetna om även om några av oss måste para ägg och spermier på annat sätt). Å nej, du har inte svårt att bli gravid. Försök 5 och därefter på försök 2 kvalificerar inte till den gruppen. Fattar inte att du ens tänker så.
    Sorry, sitter här med begynnande mens, har gråtit hela morgonen och måste hämta ut sprutorna idag. Inte bästa humöret för att tackla allt.
    Men är verkligen glad för din skull, så klart!

• nennesjuttioåtta

Page
    Min man är 31 men han har inte pluggat så länge, och på det en bra lön så därför minskar det fort. Han har funderat klart så jag tror att vi ska ha allt från lgh till huset (det som blir över efter skatt, lagfart, arvode jadajadajada) och så kanske, kanske han pyntar av en del på sitt CSN med sparade pengar bara för att det känns bra. Just nu känns det fattigt eftersom jag inte får något jobb (som om det inte räckte med motgångar) så vi vågar inte ta allt för mycket av besparingarna redan nu.

• nennesjuttioåtta

Page
    igen. Hur är det med J?

Frullan
    Oj, vad hårt det där lät, förlåt! *kram*

Telis
    god morgon!

• BrudSommar2006

Cicci, hur har det gått för stackars Victor?! Om han fortfarande kräks tror jag inte att det är vanlig magsjuka för oavsett hur han fått de bakterierna så borde det gått över nu. Fick jag lära mig när jag gick och väntade och väntade på att Iris skulle sluta kräkas... Diarré däremot kan sitta i länge.

Haha, svullen mage, var är den någonstans?!

Lille Victor är i alla fall otroligt mycket mindre klåfingrig än Iris, väldigt snäll är han!

• Telemarkgrrl

Nenne, godmorgon! Uppe med tuppen idag med?

• Piggelin1

GRATTIS Frullan, vad kul!
    Tror att vi ska utnämna dig till "nästan-frögurka"

Nenne - fy fasen vad synd jag tycker om dig - att det aldrig kan ge sig för er Blir nästan tårögd å dina vägnar
    ...men vilka fina stolar ni har - Leksandsstolar hör till mina absoluta favoriter, skulle jättegärna ha ett gäng sådana!

CSN - well, om jag skulle vinna flera hunda tusen på lotto så KANSKE jag skulle fundera på att betala av CSN-lånen, men annars är det bara att betalöa & vara glad till jag blir "panchis" då det skrivs av... Fast jag spelar ju aldrig på lotto & om det bara vore några hundra tusen (som då nätt & jämnt täckte CSN-skulden - har inte ens koll på hur mkt det där 350' kanske?), då vete tusan om jag inte skulle lägga de pengarna på ett ett schysst bröllop, några resor & lite nya tjusiga möbler till huset De första åren tjänade jag ju inte ens tillräckligt för att täcka räntan som lades på lånet varje år Jaja, det är inget jag funderar på speciellt mkt, jag ser det inte som ett "vanligt" lån som man tar tillboende etc. Ett & annat har jag ju lärt mig alla de åren jag pluggade & jädrigt kul hade jag med

Telis - blir kul att ses på lördag!

Nu har vi bestämt oss för vilken mäklare vi ska köra, håll tummarna att de blir rusning efter just precis VÅR fyra i centrala stan Ok, några få som är jätteintresserade duger i dessa tider...
    Muggles förresten, tjusigt & välbekant hus på framsidan av Bostadsbilagan igår
    Nenne - jag kollade på länken till Aftonbladet, men om man skulle kolla priserna, så var det en Plus-tjänst, så tji fick jag. Därenmot så fanns vårt område liksom "husstil" med bland de som fortfarande säljs - alltid ngt!

• BrudSommar2006

Cicci förresten, vad kul att du fick samma BM! En av de saker jag kommer att se fram emot vid en eventuell ny graviditet här framöver är att få slippa min gamla BM, vi har ju flyttat så jag kommer att gå på ett helt nytt ställe.

• BrudSommar2006

Grattis Frullan, vi var väl alla rätt säkra på hur det låg till, kul att helgen blev lyckad och kul att du kan slänga tillbaka pillerna längst in i skåpet tills vidare! I den här takten hinner ni bli en storfamilj!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen