• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

MSW, försäkringskassan kontrollerar inte vad du har haft för inkomst, det är bara om du tex varit sjuk så att din arbetsgivare nyligen har rapporterat in din inkomst som du kan räkna med att de har rätt uppgifter för dig. Annars är det upp till dig att skicka in lönespecar för att visa vad du har rätt till.

• FruCicci

Reeeeeeeeeeespect Lappis!
    28!!!!!!!!!! My god!

• Lapinette

Roligt och läsa om hur det funkar hemma hos er. Det är i större utsträckning jag som lagar mat, småplockar och fixar hemma men maken hjälper alltid till. De dagar jag tränar (och inte han) står maten på bordet när jag kommer hem. Han diskar oftare än mig och han är duktig på att plocka undan efter sig. När vi städar så är det jag som dammar och torkar och han som dammsuger. När det gäller tvättstugan så blir det oftast han som tar hand om den pga att jag vill gå och träna eller att jag väljer att laga maten istället.

Självfallet så lär det bli annorlunda den dagen man får barn men jag tror ändå att han alltid kommer att ha den där "hjälpa till" mekanismen i sig. Samma sak när vi är hemma hos hans mamma så är han den som alltid hjälper henne med disk, duka av bordet etc.

• nennesjuttioåtta

Cicci
    hmmm ok, kanske 20 gånger då (jag sa även att jag tappat räkningen). Vi började i september 2006 (det är 25 månader sen). Vi gjorde ett uppehåll från januari 2007 t o m april eftersom vi skulle till Frankrike i september. Ok, då har det inte gått så lång tid då. Men likförbannat 25 x mens, pergotime, spolning, akupunktur, hopp och förtvivlan. Förlåt att jag överdrev, det var inte med flit.

• Lapinette

Cissi - det var 2 år i somras och vi har verkligen försökt varje månad, så där passerade vi ju 24 månader. I dessa 24 försök så ingår 4 inseminationer, 2 IVF och 1 FET. Samt att vi även i början hade sex 3 ggr per dag (om vi ska köra Frullans teori) vid ÄL. Har provat rosenrot, borago, bakifrån, nedifrån samt uppifrån . Nu är det akupunktur som är det senaste ... sen tror jag nog vi har provat allt!

• BrudSommar2006

Hej Cicci! Jaså är det hostan som triggar det, stackarn. Kan ni lägga något under sängbenen och höja ena änden lite kanske?

Visst är det läkartid idag, helt smärtfri är jag faktiskt inte men mycket bättre så klart!

Blir så avundsjuk på er som har en andra hälft som lagar mat! Maken påstår att han bara kan laga kött och det äter ju inte jag men så länge som vi har varit tillsammans har han då haft väääldigt gott om tid att lära sig. Jag stör mig rätt mycket på det här faktiskt, att han struntar fullkomligt i vad vi ska äta varje dag. Nåja, tre nätter i rad nu har jag drömt att jag varit så arg på honom för att han sagt och gjort olika dumma saker att jag gått och funderat på om vi inte skulle skiljas ändå och så har jag vaknat på morgonen och faktiskt varit osäker på hur det ligger till i ett par minuter!

• FruCicci

Jag har varit i vår tvättstuga 5 ggr på 4-5 år tror jag. Min make sköter allt vad tvätt heter. Det är han som bäddar rent och städar badrummet etc.
    jag lagar mat på vardagar, han på helger (om vi inte går ut och äter). Jag städar själv, ibland gör vi det tillsammans.
    Han har noll koll på vad Victor behöver och skulle precis som piggis man bara köpa mjölk om den var slut, inte tittat om det är ngt annat i kylen som är på väg att ta slut.
    Men jag orkar inte bry mig, jag väljer mina strider där.
    Vi har nog typiskt manligt och kvinnligt göra. Stör mig inte alls. Det jämnar ut sig i längden.

• Piggelin1

Tack Cicci, vad söt du är!
    Vi firade henne lite i söndags - hon fick ett sånt där träpussel med små grepptag för pusselbitarna. Kul att göra ngt litet sådär symboliskt (fast hmmm, det var nog mest jag som kom ihåg att köpa ngt - på tal om tidigare diskussioner... )Jaja, jag kunde ta det, tycker det är kul
    ...och snart fyller lilla tjejen ett år! Inte långt kvar nu & samma dag fyller ju dessutom Livia två!

Nenne, via denna länken tror jag att du kan hitta dit!
    www.aftonbladet.se/nyheter/article3625373.ab

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    hmm, fast jag tycker det är bätte att handla för det vi ska ha, då finns det inget som till slut är för gammalt. Även om det är basvaror, så köps det inte förrän vi verkligen ska använda det. jag är också så där att jag gör en planerad slinga i huvet (hahaha, som en busslinje!) för enklast avbockning på att-göra-listan, så man slipper åka i onödan.

• Lapinette

Bara man själv är nöjd med fördelningen hemma så är det bra. BS - du kanske ska ta ett snack med din make för det är ju inte bra om du vaknar arg varje morgon och tror att ni ska skiljas.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen