• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Rent ekonomiskt är det väl bättre att ha ett lägre bolån? Fast å andra sidan så var det gudomligt skönt att bli av med CSN. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle ge som råd.

Jag betalade också av mitt CSN-lån i förväg och jag hade förväntat mig att jag skulle få ett grattisbrev från CSN men icke.

• nennesjuttioåtta

jo, det är ju också sant. Men det känns som en piss i havet på bolånet men ett stotr ok som faller om det där lånet försvinner. Iofs, jag bryr mig egentligen inte eftersom han betalra det med sina pengar och jag har inget CSN-lån själv, men ändå.

• Frejis

Liten - kan tänka mig att du saknar Mindre. Hur var det nu, skulle du jobba hela veckan eller var det bara måndag?

Nenne - jag röstar för att ha kvar CSN-lånet, det är ju rabatterad ränta på det
    Hm, har inte sett något CSN-kuvert hos maken i år, han har kanske betalat klart sina lån det tål att utredas.

AM - skönt att ni är sams och att maken ska hjälpa till med hämtning och matlagning.

Nu har jag kört mitt första pump pass på en månad. Får se om jag kommer upp ur sängen imorgon.

Frullan, hur gick det? Någon annan som vet? *nyfiken*

Förresten så älskar jag när Gordon Ramsey skriker "dooooonkeeeey".

• FruCicci

Jag ska be Frullan komma in o lämna rapport, smsar henne

• FruCicci

Så nu har jag givit Victor gröt och maken lägger honom just. Han var varit magsjuk, eller han är, så jag och maken är liter extra trötta efter en helg med spyor och sen diarré. De ttre senaste nätterna har vi fått byta lakan + pyjamas 2 ggr och duscha honom en gång varje natt... man kan inte fatta vad allt kommer ifrån.... I natt när vi vara klara med duschning och just hade bäddat rent och sen fått på ny pyjamas, så började han kräkas... så det var bara att göra om allt igen...

Hur som, han har ingen feber så det är antagligen ngt ´han har ätit bara och alltså inget som smittar.

Tack BS, Frejs o Liten, jätte mysigt att ses.
    Extra tack för att du kollade Victor när jag var på toa BS, jag passade på att dra när han lekte som bäst och tänkte att det tar max 1,5 minuter... men han hann göra massa hyss på den korta stunden
    Han är annars väääääldigt lydig och snäll.

Intressant med alla IVFer nu. Gosnosen vilken jätte lista på mat.... Men jag måste säga att jag tror på allt mer eller mindre, det ligger ju ngt i det. Jag drack inte så mkt kaffe nu när vi försökte och avstod från annat.
    Sen detta med vitaminer är jätte viktigt, det var det första som min barnmorska frågade mig idag. Man ska äta innan och under hela graviditeten...

Och appropå det, barnmorskan alltså... Jag var på inskrivning idag. Det var 1h och hela köret igen. Blodtryck, blodbrov, urinprov miljoner frågor och sen alla inbokningar av CUB, UL, besök etc... Men jätte mysigt, o så kul att ha samma som jag hade med Victor.
    Mitt järnvärde var redan kass, så hon sa att barnet redan tar en del. Jag måste börja äta Niferex med en gång...
    Deete känns iaf fantastiskt bra.

Min symprom som blommar mest nu ärillamående o mättnadskänsla. Jag mår kanon illa på nätterna och sen i omgångar på dagen, men jag klarar mig igenom det ganska bra, jag lider inte så värst. Men jag har kommit på att jag har nog hög både smärttröskel o accepterar både illamående, o annat lite längre än många andra.
    Jag har gått upp 3 kg sen jag plussade, snabba puckar... och kan inte hålla in min svullna mage...

Telis, du provar ju redan medicinerna... jag tänkte att det kanske är snart ni ska köra då eller? Inte kan det väl vara så att man testar medicinerna 1 år innan?
    *kliar mig i huvudet*

Nähepp nu ska jag kolla på tv o ta det lugnt en stund. Hoppas jag är vaken till Prison Break.

Kramar

• Fru FruLLan

hejsan alla raringar
    Nu är jag tillbaka i svedala och vid datorn. Försökte komma in redan i morse men vår uppkoppling ville inte att jag skulle surfa. Så jag fick gå ut och gå istället. Så kande gå

helgen var super bra. Lördagen var det kanon väder och jag tillbringade hela dagen med en (eller rättare sagt två) böcker i solen vid polkanten. de flesta andra åkte på massa utflykter men jag kände att lugn och stilla egentid stod högre på programmet. Allt var kanon och jag har ätit så mycket så det är helt sjukt. Vilken mat! och i ärlighetens namn så har jag även druckit en hel del Längtade hem gjorde jag faktiskt inte heller jag bestämde mig för att passa på och njuta av tillvaron. det lyckades ända fram tills jag skulle gå och lägga mig på lördagsnatten. Då ville jag bara hem. det för att det bara återstod en hemresa och resa är ju så attans trist.
    Men det var desto roligare att komma hem till maken och booren.
    det var så mysigt. Borren sov när maken kom och mötte mig så vi gick på mlokala puben och satte oss. Och fyyyyyyyy vad glad han blev när han sen vaknade och såg mig. han bara satt i min famn och tryckte sig mot mig i säkret en kvart. Helt otroligt mysigt. försökte jag ens bara lyfta lite på honom så kramades han bara hårdare och borrade in sig i min hals.
    Ahhhhhhhhhhhhhhhhh
    ljuvligt.

Efter det gick vi hem och maken hade förberett en jätte mysig middag
    jag kontrade med att gå på toaletten och kissa på en clearblue

Till den serverade jag Pol Roger

Så ja, nu har fruLlan plussat. maken grät och var överlycklig men borren fattade inte alls när jag försökte förklara att han ska bli storebror......

Känns sååååå sjukt roligt. Hade ju HELT bestämt att börja med piller och ta en paus om det inte hade funkat den här månaden. Kände att jag inte hade klarat fler missar nu på ett tag. vet inte varför men försöken med tvån blev för mycket väldigt fort.

Men nu är plusset här och jag kan säga att INGET har känts som förra gången. Tvärtom. Och det är vel en av orsakerna till att jag inte trott att det funkat. jag har haft helt sjuka menskänningar och sån satans pms. varit sååååååå arg. Helt enormt (är fortfarande också....) jobbigt som attan.

Jag såg att ni skrev om Omega 3, det började jag äta inför sista försöket till borren och har ätit sen dess. jag tror otroligt mycket på omega 3. Liksaå har jag ätit mulitvitaminer hela tiden. Sen åt jag dessutom bidrottninggele ocyh lite gammal rosenrot den här månaden. Så jag har kört allt. MEN det viktigaste av allt. MASSA sex.
    Min teori har ju alltid varit att vi inte har så busenkelt att bli gravida så att timingen och tillfället är allt för oss. Så vi hade nu sex varje dag i nästan två veckor. PLUS att vi hade sex TVÅ gånger per dag både böj dagen och dagen efter.

Precis likadant gjorde vi emd borren. Så det är nog melodin i vårt fall. Och kanske för föer som har lite svårt att få till det.

Nåja. Tänker jag efter så har jag haft massa symptom men inte dom som jag hade förra gången. men jag har varken vågat känna efter eller hoppas. men nog insåg jag i fredags redan vad som var på g. Så det kändes lite konstigt att prata om framtiden med chefen och alla kollegor....
    och jag fick så enormt grym ångest av att dricka alkohol
    Nu var jag inte super berusad alls men fick sån ångest ändå.
    TACK kokos älsklingen för att du kollade upp fakta och lugnade mig. jag älskar dig gumman!!!!!!!!!!!!

Näe ni nu måste jag bara sova är så extremt trött.
    Hoppas jag slipper vakna av att grannarna har sex i natt också. dom är HELT galna

pusssssss

• Page

Uuuuuuuh...pratar ni csn?! Urrk, det är ett av några ämnen som jag inte gärna diskuterar. Men hjälp mig som är totalt dum i huvudet när det gäller lån,avbetalningar och räntor...Är det på något sätt bra att ha csnlån? Förklara för mig som om jag vore tre år gammal, snälla! I nuläget, öppnar jag de där hemska kuverten, kastar de i obetaltlådan och försöker nynna glatt när jag betalar dem. Något som jag kommer att göra till mina döddagar.

Nenne, shit, hur gammal är maken egentligen eftersom han redan (nästan) har betalat klart? 60? Bra jobbat med din ansökan!! Tjohoo för drömjobbet!

Telis, de där jäkla sura typerna på csn!! Det är klart att du förtjänar ett grattisbrev! Ge mig din adress så ska jag ordna ett fint grattisbrev till dig.

Cicci, om du fortsätter att må illa kan du be om att få Lergigan utskrivet till dig. jag tycker att de funkar kanon. Hmm, har jag redan sagt det nån gång? Minns inte, men det låter väldigt bekant.

AM, jag har liknade problem när det gäller hushållsarbetet. Av någon anledning har jag trott att problemet är störst inom arbetarklassen, men det är dumt att ha den typen av fördomar. Frågan är hur man ska handskas med den typen av problem. Jag har insett att det kommer aldrig bli någon förändring på den fronten hemma hos oss. Det är upp till mig att bestämma mig om jag accepterar läget eller om jag ska dra vidare. Vissa dagar tvekar jag kan jag säga. Jag har också insett att om vi skaffar barn så kommer jag bli mer eller mindre ensamstående. Det är jag som kommer ha nästintill hela ansvaret för avkomman.

Och nu till mina livsviktiga funderingar. Vad ska jag göra med min lugg?! Jag har alltid haft en och jag trivs bra med den, men jag funderar smått på att spara ut den. Frågan är om jag passar utan lugg. Min panna är gigantisk och jag är inte helt säker på vad man ska göra med en lång lugg eftersom jag inte är så förtjust i att ha hår bakom öronen. Tips och råd snälla! Passar alla utan lugg?

Annars kan jag berätta att jag har förvandlats till en odiplomatisk surkärring. Till saken hör att jag sällan gör saker som jag inte tjänar på i slutändan (har inte världens bästa moral). Jag är till och med villig att förnedra mig för att slippa utföra vissa saker (har inga problem med att darra med underläppen inför främmande människor för att få mina cykeldäck pumpade. ha, olika knep för kvinnor och män) och om jag ska klaga på något så ser jag verkligen till att smöra först. Men i helgen blev jag så irriterad och till slut arg på vården J får just nu att jag skrek, i telefon, åt en sjuksköterska att hålla käften och sluta avbryta mig. Hjälp, jag som brukar vara så korrekt och vänlig utåt. (Haha, som ni ser gäller inte den regeln här)

Vickan, är du färdig med dina 15 nu? Blir det någon lugn och ro för dig snart?

Frullan, jaaa, var är du egentligen med ditt resultat? Tyvärr är jag inte lika positiv som Cicci, så jag förväntar mig det värsta. Hahaha, du ska bara veta hur många personliga konkurser jag har gått igenom, utan att egentligen vara i närheten av det.

Mrs B, tappade du modet med att visa upp din ansökan för mig?! Jag kan vara riktigt snäll ju... Jag behöver något annat än mig själv att fokusera på!

• Page

Hahaha, så är det med mina negativa tankar. Du hann före mig Frullan. jag såg bara ordet "plus", och nu ska jag läsa resten. Grattis!!!!!!!!!!!!

• Page

Jag var bara tvungen att logga in igen för att tala om för er att ni kan räkna bort mina frågor angående utsparande av lugg. Upptäckte precis att jag hade fått kort från min mamma. På bilden rensar jag svamp, men det går verkligen inte att koncetrera sig på den sjukligt stora svampskörden utan jag ser bara min enorma och blanka panna. Hade satt upp hela håret, och jag ser verkligen att det inte passar mig!

• MSW

Grattis Frullan!!!!! Nu ska jag gå och lägga mig igen, kunde bara inte låta bli att se om du varit inne..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen