Skulle ju ha stått "slumrade nog IN lite också"
. Vad fel det kan bli!
Freijs - Det verkar vara generella kostråd ur den kinesiska läran: Drick inte kaffe och grönt te (grönt te motverkar nybildandet av blodkärl) men gärna rött te och även svart te i måttliga mängder, ät inte vitlök, gurkmeja, mango, aubergine, stark mat (var mer saker, men kommer inte riktigt ihåg, kan kolla på lappen hemma), ät varm mat till alla mål (så att kroppen inte behöver lägga energi på att värma magsäcken), undvik komjölksprodukter (sojamjölk OK) och undvik kyckling och kött då det ofta innehåller hormoner som kan påverka fertiliteten, drick inte juicer från koncentrat (färskpressat går bra) och undvik socker och vitt mjöl. Tror att det var det viktigaste. Sen får man väl välja lite själv vad man tycker är viktigt för en. Jag har börjat äta gröt till frukost och har sojamjölk till och dricker en pressad apelsin (åt tidigare fil & müsli och ekologisk God Morgon-juice), dricker inte kaffe (var ingen storkonsument innan heller) förutom kanske en halv kopp varannan dag.
Fick också rekommendation att äta ytterligare vitamintillskott av B6, B12 och Folsyra, förutom den Mulitvitamin jag redan äter. Det fanns ett sånt piller så nu tar jag två tabletter på morgonen. De rekommenderar också Omega3, men vi äter ganska mycket fisk, så jag tror att jag får i mig tillräckligt.
Sen stod det också på lappen: Umgås gärna med gravida och kvinnor med småbarn då de i utandningsluften har massor av hormoner som kan vara gynannde för dig som försöker bli gravid... Vet inte riktigt vad jag ska tänka om det!
Lappis - läste din solskenshistoria, och det är väl sådana som får en att inte ge upp hoppet. Att det där guldägget en dag ska hitta fram.