• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Tinga
    Har inte varit så många gånger vid köpcentrumet du menar (åker till Helsingborg istället), men förstår vad du menar. Maken brukar dock vara där ofta, men då enbart för att äta lunch eller för att handla något akut.
    Ojla/smör i maten/gröt/välling fick vi rekomendationer av bvc när Max var magsjuk. Vikten har ju inte mina barn problem med så där vet jag inte, men Max blev bra i magen igen iaf.
    Jag har väldigt bra kontakt med bvc (vi har endast 2 sköterskor i grannbyn) och har alltid fått bra tips och råd och man kan ringa när som helst. De kanske inte svarar direkt men ringer alltid upp.
    Bäst tyckte jag det var när jag inte själv hade mat till barnen utan gav ersättning , för man fick absolut inget stöd på BB i den frågan.

September
    Majskrokar ger jag som Liten.
    Malte älskar dem så man får se upp så man inte ger för många.

BS
    När vi simmar med Malte på Babysim (och innan med Max) så gör vi det varannan gång. Vi tycker båda att det är så skönt att gå ner i det varma vattnet och kul att se att Malte verkligen gillar det. Det brukar vara hälften mammor och hälften pappor i bassängen och det gäller även för Max nu när han simmar själv (alltså hälften mammor och hälften pappor som följer med).
    Kul att det gick bra för din make och Iris!!!

• Mrs  B

Glömde ju säga Godmorgon!!!!!!!!!!!

Malte vaknade 06.30 (sommartid) så det blev ju helt plötsligt 05.30 och det var ju lite sådär lagom kul. Jäsp.....

Men passade på att titta på lite jag spelat in i vecka och sen kom Max upp en timme senare och nu har vi avverkat frukost.
    Maken sover som vanligt, zzzzzzzzzzzz

Hushållsarbete
    Ja, vad ska man säga.....hmmmmm
    Mellan aug och mars är jag i stort sätt ensamstående med barnen eftersom mannen jobbar och sen har hockey. Så det som ska göras hemma blir tyvärr min lott....
    Ibland kul och ibland mindre kul, men eftersom maken tjänar pengar på sin hobby så låter man det hela vara.
    När man jobbar tycker jag att man bryr sig lite mindre eftersom man är bort på dagarna och när man kommer hem gör man bara precis det som man måste (tvätt, handla och laga mat). Men när man går hemma sen man röran på ett helt annat sätt och då blir det automatiskt att man går och plocka och städar mest hela tiden.

I fredags var jag på kalas med barnen själv och jösses vilket träningspass det var, busiga killar som man har.
    Och lite otur hade vi på vägen också....
    Men men det gick bra till slut fast svettigt var det vissa stunder....

• BrudSommar2006

God morgon! Jag kommer i eftermiddag fast jag håller mig lite på avstånd för säkerhets skull så att jag inte smittar ner någon.

Eftersom vi har äppelträd numera så skaffade jag mig tidigare i höstas en bok om att baka med äpplen. Jag bakar aldrig annars men tänkte att nu skulle jag göra slag i saken. Igår försökte jag mig på ytterliggare ett nytt recept i boken, äppelmuffins. Fast de smakade bara citron, goda i och för sig men lite falsk marknadsföring! Sedan skulle det vara glasyr på, den blev sådär snyggt penslad men smakade som den skulle, fast på glasyren skulle man dekorera med en massa små silverkulor. Snyggt men vad läbbigt att bita igenom alla de där små hårda bitarna. Och vilken tid det tog att hålla på, blir nog inget favoritrecept...

• muggles

AM: på honom bara! Din tid är väl lika värdefull som hans? Annars kan väl du vara projektledare (svårt att lära gamla hundar sitta...) och så är han din assistent som får utföra uppgifterna Projektledaren delegerar du vet

Moa har lärt sig äta (med sked) under veckan som gått så nu är hon dagisfärdig! För skojs skull räknade vi de ord hon kan och det blev en 12-13 st. Dvs ord hon använder på rätt sätt, sedan kan hon härma fler för hon är en riktig härmapa.

Jag har unnat mig nya stövlar och haft en riktigt skön helg - förutom att jag jobbat ca 4h idag (hemma, när Moa sov bla). Trist att jobba på helgen men jag hoppas det lugnar sig snart. I veckan ska jag gå kurs (för en gångs skull ska jag gå en, inte hålla en), ska bli intressant.

Vänner: det lät inte bra med din fot - du kanske ska kolla den? Tänk att jag trodde nog att du skulle gilla Mairo - de har mkt snyggt! Och färdigsytt dessutom har jag för mig?

• viktualia

Förresten ang stövlar.... de där på ecco funkade inte alls... mina vader är gigantiska inser jag när jag testar såna där... återstår att antingen köpa måttbeställda på nätet eller skippa idén totalt...

• muggles

Förresten är jag jäkligt nöjd med att jag nu gått ner 2 av mina planerade 3kg (deadline är 13/12 - jag och en kollega har en tävling ). Så nu kommer jag äntligen i mina gamla jeans igen, slipper köpa nya. Så fortsätt kämpa BS! Heja heja!!

• nennesjuttioåtta

Muggles
    Woohoooo!!!

BS
    iuuh, jag gillar inte de där silverkulorna - de är ju så hårda så tänderna spricker nästan! Vad kul att badet blev lyckat!!!

Frullan
    Kom igen, outa plusset nu!

• nennesjuttioåtta

Och när vi ändå berör ämnet måste jag bara få spy ur mig galla på min egen kropp som vägrar samarbeta.
    Den feta paddan har börjat sjunga och hoppet är över. Har jag kvalat in i gruppen "Svårt att få barn" nu?
    Jajustdet, det gjorde jag redan förra året.

Hmm, det betyder att jag har varit i den gruppen exakt ett år nu, alltid nåt att fira. Med GROGG!!!!!!!!

• MSW

Åh, nenne vad tråkigt, men nu blir det insemination..? Så att något görs åtminstone!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen