• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Muggles: Gott med kilona!

Vickan, skulle tro att jag är som du gällande stövlar/vader!

Frullan:

Annars sitter jag med en son som haft lite svårt att andas genom sin näsa i natt pga förkyldning.. Men förutom snoret verkar han vara lika pigg som vanligt.. Hoppas det inte blir värre...

...och kramar till alla andra...

• BrudSommar2006

Nenne, vad trist! När blir inseminationen, var det inte omgången som kommer nu som ni skulle få göra det? De där silverkulorna är precis så läskiga som du skriver, jag skulle uppenbarligen skrivit om det här innan jag tryckte dit dem så hade jag kanske fått varningen i tid!

Cicci, Liten och Frejis, jättetrevligt att ses igår och extra nöjd blev jag av min upptäckt att jag börjar bli lite bättre i ryggen och klarar att gå lite mer. Den här upptäckten borde ju inte vara det minsta förvånande i och för sig med tanke på att jag haft ont i snart ett och ett halvt år men har min läkartid imorgon, då kommer jag att vakna upp helt frisk...

• MSW

Bs: Läkartid i morgon? Spännande, hoppas dom har en mirakelkur (ifall det nu inte blir så att du vaknar helt pigg...) som hjälper..

• BrudSommar2006

MSW, trist med en liten förkyld en hemma, Iris har nog åkt på min förkylning nu tror jag för hon var jättesnuvig nu imorse, men det är ju inte så konstigt, hon klänger ju på mig hela tiden och snor min gaffel och stoppar i munnen osv. Det jag hoppades på var att det var jag som blivit smittad av henne men det verkar ju inte så nu.

• nennesjuttioåtta

BS
    Hoppas det går bra hos doktorn! Det finns ju ett namn på det där att man blir friskare när man träffar läkare men komme rinte på det. Men de är säkert medvetna om att det blir så, kroppen vill ju inte visa sig sjuk för då kan det bli ett nådaskott!

ang mig själv...
    jo, nu blir det ju insemination. Det har inte börjat helt men jag ska hämta ut medicinerna och ringa läkarn får vi se vad som händer. P var jätteledsen igår och känner en enorm press för själva prestationen att få upp den och komma helst apsnabbt (men inte för fort för det kan ju verka helsjukt) så att allt är över och de skjutsar dem ända fram i mål sen.
    Visst är det skönt att det händer nåt men... Det är ju inte ens säkert att det här fungerar heller och jag är rädd att jag kommer att falla ännu tyngre om de inte gör det.

• Lapinette

Hello girls,

En helg utan dator. Har fuskat lite med makens dator men inte gått in här alls. Tycker det behövs sådana helger emellanåt men har saknat er. Sorry att jag aldrig svarade angående träffen men vi håller fortfarande på och fixar hemma så igår skulle jag måla skänken. Började sandpappra den men efter en del diskussioner kom vi fram till att vi köper en billig bokhylla på IKEA istället. Istället rensade jag i klädkammaren och baxade in den övre delen (hyllor) in där. Superbra blev det!

Har inte läst ikapp vad ni skrivit men ser att nenne har fått besök av tanten. SKIT gumman! Varför ska det aldrig funka för oss??!! Frågar liksom andra, när ska ni göra insemination?

• Lapinette

nenne - tyvärr är det så att det är få som lyckas med insemination och onekligen blir man hoppfull när man går igenom dem. Jag svävade på moln efter den första men när vi gjorde den sista var jag bara irriterad över att jag måste gå upp så jäkla tidigt för att åka till Sophiahemmet. Nå väl, självfallet hoppas jag att ni har bättre tur än oss. Kram på dig!

• nennesjuttioåtta

hej Lappis
    Man behöver BT-pauser ibland!
    Hmm, vad kan det bli, om 2 veckor kanske?

• nennesjuttioåtta

Lappis igen
    Jag vet, det är ju samma chans som att bli gravid på det sätt som vi praktiserat hittills. Och det har ju gått så jäääääävla bra. Men OM det kan vara nåt med att mina ägg inte hinner mogna (teori från min aku) så kanske det kan smälla till med hjälp av Puregon. Om inte annat blir jag övervakad den här gången, det blev jag ju inte när jag åt pergo.

• Lapinette

nenne - det som är bra med insemination är att man går dit och verkligen får se att ägget är på gång samt att det har lossnat. Jag gick åtminstone flera dagar i sträck och gjorde VUL och då får man ju en bekräftelse på att den delen funkar som den ska. Sen gjorde jag aldrig stimulerade inseminationer utan i vanlig cykel, utan hormoner.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen