• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Husägaren kan tydligen inte bestämma sig.. Men fick iaf ett br direkt till honom nu.. tänkte ringa och försöka höra om vi fick komma och kolla i vilket fall, för vi vet juh inte hur intresserade vi är egentligen.. Och sen kan han juh höra av sig när han vet hur han vill göra!

Fick svar på proven idag, tromboctyerna låg som vanligt, och järnvärdet hade gått upp till normal nivå igen..

Vill också gå på babysim, men det finns tydligen plats tidigast i januari, men jag har bett att få hennen email, så får vi väl se hur det blir...

Jag börjar bli riktigt snabb på att skriva med en hand nu... Tränar juh på det mest hela tiden, då A oftast vill vara i famnen.. (och jag tycker om att ha honom där.. )

(helt ego inlägg som vanligt,dessutom ganska OT)

Nu ska jag se om A kan låta mig plocka i ordning lite! Ha en bra helg!

• BrudSommar2006

Liberos blöjor finns bara i upp till 16 kg och det tror jag inte hon får på sig, däremot har jag beställt från Pippilotta och där finns det upp till 20 kg, fast det hjälper oss ju inte imorgon. Kanske tar jag en sväng in på Lindex här i Solna på väg till Babyland fast jag vet inte, nu har jag ju sett att de finns i Bromma så jag åker nog direkt dit.

• nennesjuttioåtta

jahaaa är det hur mycket barnet väger som anger kg på blöjor, jag trodde det var en uppskattning på hur mycket bajs som fick plats.

Nej, nu skojar jag.

Hej förresten! Freeeeedaaaaaag! Wohoooo!

• BrudSommar2006

Mrs B, om Iris kommer att älska att bada imorgon blir jag mycket förvånad men vem vet, kanske blir vi glatt överraskade alla tre! Annars tror jag mest att det kommer att handla om en invänjningsperiod för vår del.

• nennesjuttioåtta

BS
    Men har du alltid den inställningen att hon förmodligen inte kommer gilla det kanske hon känner av någon vibb?
    Eller om hon nu inte gillar det, vet hon om att ni då tar henne direkt därifrån eller försöker ni vara positiva och försöka få henne att gilla det eller är det ingen idé? Eller är jag ute och cyklar nu.
    Jag förstår att det kan kännas hopplöst om hon alltid trilskas med nya saker men om hon känner att ni tycker det är kul och går dit med självförtroende från början kanske hon känner sig tryggare? Fast lyssna inte på mig, jag har ju varken erfarenhet eller koll - bara funderar lite (var ett väääldigt envis barn så jag försöker förbereda mig på hur jag ska handskas med en kopia av mig själv, hua!).

• fru AM

Nenne: fast mängden bajs är nog avhängigt barnets vikt

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-10-24 15:42:52 följande:

Nenne: fast mängden bajs är nog avhängigt barnets vikt
    jo, där sa du nåt! Jag tyckte själv att 4-6 kg lät lite väl mycket..
  • Lapinette

Instämmer i nennes glädetjut. HHHHHHHHHHHHHHHHHeeeeeeeeeeeeeelggggggggggggggggg!!!!!!!!!!
    Har haft en så otroligt tråkig arbetsvecka så även om helgen innebär städning, middagsbjudning och målning av skänk så ser jag så fram emot den.

• nennesjuttioåtta

*krulltrumpeter*
    Thank god it's *slår ut med handen* FRIIDAAAYYY!!

här ska packas, fan vad mycket skit man har! Hade hoppats få ett bord på Loppisen imorgon men det var fullt...

• BrudSommar2006

Nenne, vi har ju aldrig badat i stor bassäng förut så vi får väl gå dit helt förutsättningslöst och se hur det går men vi har ju redan upptäckt att hon är rädd för vatten, vi har ju inte ens lyckats bada i vårt stora badkar än. Fast det är ju inte säkert att hon upplever stor bassäng på samma sätt eller så kanske hon blir distraherad av de andra barnen. Maken ska ta första gången imorgon i alla fall.

Fick tag på badbyxor på Babyland, fast det största som fanns var storlek 12 - 15 kg, höll upp dem och tyckte att de såg jättestora ut och chansade. Nu har vi provat och de passar ju faktiskt fast de var ju inte så stora på som de såg ut men nu klarar vi oss imorgon i alla fall.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen