• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Tack, alla...

Förlåt, bara sprutar en massa ego-inlägg här (som vanligt, alltså )

Jag är ju dum i huvet nå jävulskt, för jag hör ju era röster någonstans som säger "Men kom ihåg att när jag plusade så kom det lite brunt först och jag trodde det var kört..." och jag går på det varje gång. Det kanske inte är kört?!? Fast jag känner ju igen proceduren... Deesutom, jag hade ENORMA tuttar i veckan som var, men nu är de tillbaka i old same size och pösiga - inte de där fjortisfasta, pumpade med reservhjul på burk-spray. Så allt går tillbaka för att spotta ut vad som än må ha varit därinne.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag vet inte hur det funkar hos er men här i stan kan man fixa det lilla provet hemma och sen ta med sig till labbet.

• Lapinette

Precis som Telis säger angående provet, man ska bara hålla den kroppsvarm under transport.

• nennesjuttioåtta

ah, men då missar han alla roliga tidningar... vad skönt! Det ska jag säga till honom, så kanske han slappnar av lite. Stackarn!

• BrudSommar2006

Nenne, vad bra att det äntligen är dags för insemination, nej, det är ju inte säkert att det fungerar heller men nu får du ju gå på extra koll som Lapinette säger och se att ÄL-biten verkligen fungerar ordentligt och ni får ju också se hur makens simmare klarar sig och de två bitarna i sig är väl jättebra att få veta. Om nu nästa steg är att stå i kö till ivf så har ni ju i alla fall försökt allt innan dess och skaffat er all information ni kan? Så skulle jag resonera i alla fall.

• Telemarkgrrl

nenne, han får väl köpa hem ett par tidningar om inte du kan bistå med en lajvföreställning.

• nennesjuttioåtta

hhaha, tror jag ska beställa en sån där sjuksköterske-dräkt i lack.

• nennesjuttioåtta

Fast den ska ju vara snabb att komma ur, för sen blir det ju raketfart till sjukhuset och jag vill helst se ut som vanligt och inte ligga med spretiga ben i en superkort knarrande klänning, fast den är ju lätt att spola av om doktorn skulle spilla.

• gosnosen

Kram till dig nenne! Tänkte egentligen bara skicka ett litet flyttips gällande vinglas... Vi åkte till systembolaget och bad att få vinlådor med insatser i. I dessa passar vinglasen perfekt, och man behöver inte hålla på med tidningspapper och annat. Lycka till!

• nennesjuttioåtta

tack gosnosen!
    Och tack (och även tinga m fl) ang flyttips. hahaha, synd att jag inte skrev det innan för jag hade redan packat alla glas. Fast jag lovar, de behöver diskas iaf, eftersom de bara stått och dammat i vitrinskåpet sen förra flytten för 5 år sen. Hahahahha!

Igår köpte vi en pinnsoffa till köket! 400 riksdaler på blocket! Oooiih! Vad rooooligt!

Men jag kan redan nu förvarna att vi behöver hjälp att inreda vardagsrummet, det är stort men svårmöblerat... Tror att jag fått till det (P höll på att bli galen när han satt och CADade ) men det visar sig i praktiken sen. Återkommer i så fall!

Vill även ha tips på snygg färg till våra Leksandstolar som jag fått från farmor. Har 8 st, som är trärena (ljusa) men åååh vad tråkigt. Vill ha dem ljusljusgrå eller nåt. Äggoljetempera, kanske?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen