• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

fast till intermezzoglasen (tack, svärmor..) hade vi kartongerna med silkespapper sparat.

• nennesjuttioåtta

fatta vilken tur att jag har annat att tänka på istället för denna jävla barnkarusell som jag hela tiden trillar av. Jag vill ju åka hur mycket som helst, må illa och kanske t o m SPY!

• nennesjuttioåtta

OT
    iiiiiiiiiiiiihhh! Nu har jag skickat en ansökan till Berghs SoC!

• Frejis

Cicci, Liten och Brudsommar - tack för igår, det var jätteroligt att träffa er igen. Och så fick jag min bebisdos också, det är bra

Brudsommar - det är ju jättebra att du har börjat kunna gå lite längre sträckor för att jag tror att det är bra med motion för ryggen och hela kroppen. Du får väl simulera lite när du ska träffa doktorn så att han skickar dig på röntgen och utreder vad det onda kan bero på. Håller tummarna att det är en bra doktor som du ska träffa.

Nenne - dumma tant. Står ni förresten i kön för ivf?
    Tycker att det är bra att ni ska börja med stimulerade inseminationer, hur många ska ni göra om det inte fungerar på den första?
    När får du veta om du kommit in på Bergs?

A.M. m fl - Håller med Muggles om att Hemmets Projektledare behöver assistent och den anställningen är ju oftast ledig kan omöjligen föreställa mig att en man klarar av att sköta barnkläder lika smidigt som en tjej fast någon av er kanske är gift med en sådan kille?

Frullan - nu väntar vi otåligt på en rapport

Här är det nog ägglossning så att det har varit några dagar av hårt arbete trägen vinner eller...?

• Lapinette

Frejis - precis, skam den som ger sig. Vi började "träna" igår inför min ÄL som är någon gång till helgen.

gosnosen - hur går det för er?

• Lapinette

Och ja visst, är Frullan tillbaka i stan? Undrar hur det gått där???!!

• gosnosen

Lappis - jag sprayar nu sen en dryg vecka tillbaka. Inväntar sprayblödningen som borde komma idag (känns det som). Försöker att inte tänka på detta men det är svårt!!! Försöker göra annat istället, till exempel söka nytt jobb . Kan inte fortsätta vänta på något som mest troligt aldrig kommer... Inte så muntert kanske, men så går tankarna och känslorna just nu.

• Lapinette

gosnosen - jag förstår! Jag är själv i ena sekunden positiv och i andra djupt där nere eller som igår innan jag somnade då jag sa till maken "vi har det så himla bra utan barn, vi kanske ska fortsätta med det".

Så det är beräknat med ÄP om ett par veckor? Är det något som görs annorlunda denna gång?

• gosnosen

Ja, ÄP prel. v 47 fortfarande. Hoppas verkligen på att det blir i början av veckan (senast tisdag) då vi har bokat in en helg i London med avfärd torsdag kväll. Vi hade bokat resan innan vi visste när det skulle bli ÄP... I värsta fall får vi väl stanna hemma. Det var Ryanair-biljetter för tot ca 500 kr ToR för oss båda, så det är inte hela världen. Men det vore roligt att åka iväg. Det som ändras i detta protokollet är att jag nu började med att äta en tablett om dagen som heter Provera. Sen ska jag återgå till Gonal-F (Menopur senast) och maxdos, och samtidigt som jag börjar med sprutorna ska jag sluta med sprayen. Har ju också börjat på akupunktur. Har hittills bara varit två gånger ännu och känner mig tveksam till om det ska hjälpa. Men varför inte försöka...

• Lapinette

Ahhh... så du har börjat på akupunktur. Får jag fråga vart du går någonstans och hur det känns?

Hoppas det blir i början av veckan så ni kommer iväg till London. Skönt att komma iväg och tänka på annat.

Så det blir ÄP för dig vecka 47, FET för Frejis vecka 48 och så ÄP för mig vecka 49.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen