• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

AM, jag tycker att det är urknepigt med mat till Iris, helst ska det ju vara bitar hon kan plocka med men bäst tycker hon om pasta med tomatsås, hur kladdigt som helst och man förstör tröjan hon har på sig varenda gång...

Nu har vi hastigt och lustigt anmält oss till plask och lek som börjar 9.30 imorgon! Så nu måste jag rusa från jobbet och leta badbyxor till Iris i eftermiddag, hoppas att jag hittar på Babyland. Hon behöver verkligen vänja sig vid vatten så jag hoppas att det här blir bra, maken är modig nog att ta första passet imorgon.

• BrudSommar2006

Visst är det bra med nätet förresten!!!

• fru AM

BS: Kul med plask & lek-kurs! Iris kommer säkert gilla det efter lite invänjning. Livia älskade poolen i Frankrike i somras så till den milda grad att hon snarare skulle uppfatta en kurs i plask & lek som en inbjudan att prova fridyk ... Helt orädd.

Gå in på Babylands hemsida för att kolla lagersaldo på badbyxor:
    www.babyland.se/badklader---badcape_cgi7005_mid700.aspx

(gå in på önskad artikel (mer info) och klicka på lagersaldo butik? precis ovanför köpknappen)

• BrudSommar2006

AM, fantastiskt, jag var inne på Babylands hemsida och sökte men hittade inte. De verkar finnas i Bromma, jag åker dit. Konstigt förresten att största storleken verkar vara 12 - 18 månader när de måste ha sådana badbyxor upp till 3 år, hoppas att det räcker.

Kanske kan vi använda haklappsförkläde men Iris tillåter knappt att vi har vanlig haklapp på henne alls om den inte är extra mjuk så det är inte säkert att hon går med på att äta med en sådan på, fast vi får väl prova.

• fru AM

BS: Livia vägrade hakklapp länge - fast plötsligt så börjae hon acceptera det. Framförallt den från inthepocketbaby. Men den börjar bli lite trång nu ...

Hur är det med engångs badblöjor? De kanske finns för Iris storlek?

• BrudSommar2006

Jag åker väl till Babyland och ser vad de har, har de något som kan fungera tills imorgon så tar jag dem och så får vi väl se sedan.

• Liten med Mindre

BS - lindex säljer ju också badbyxor. I alla fall till bebisar. Osäker på större storlek.

• Mrs  B

BS
    De badbyxor vi har är räknade i kg inte i månader. Jag har både köpt badbyxor i en leksaksaffär och i simhallen där vi simmar.
    Engångsbadblöjor finns bla på Maxi och de brukar jag använda på stranden men har sett att en del använder de i simhallen också, men det gillar inte simfröknarna.
    Vi älskar att gå på Babysim och har gjort det sen pojkarna var 5-6 veckor gamla och båda simmar fortfarande.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen