• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Frullan
    jag vet vad du glömt komemntera...

V a r

ä r

t a n t e n ?

• Mrs  B

Här är en med 2 busiga och vilda pojkar.
    Inte konstigt att tiden springer på och att man är helt slut vissa dagar. Men är fortfarande glad över att det är 3 år mellan Max och Malte för nu klarar Max sig så bra själv.

Page
    Ska kolla mailen snart!

• nennesjuttioåtta

Page
    jag hamnar ofta i den fällan. Tror gärna att jag har en viss bestämd åsikt tills jag hör någon riktigt bra grej på "motsatta" sidan, *åhåååjooja, så kan man ju också se det..hmmm, ja det har h*n ju rätt i, men jaaa eeehhh*

Fasen vad ni kan synka er i vinter, tjejer! Vem ska jag cykla med...?

• Frejis

Vad skulle vi göra utan dig Nenne?

Frullan, nu vill vi faktiskt ha svar på våra frågor Hoppas att tanten håller sig låååångt borta från dig! *håller tummarna*

• Frejis

Vi har ju extra cyklar här Nennelainen, det är ju bara att hoppa på!

• Tinga

Page - vad skönt att höra att din man åtminstone är vid gott mod, trots lunginflammation. Oftast är det ju som du säger, att har man kraft att irritera sig på småsaker finns det ju glöd till att bli frisk också. Hoppas att han snart kryar på sig, så att ni kan få lite lugn och ro, för det är ni väl värda.

Apropå det här med aktiva kontra lugna barn, så har jag från dag ett konstaterat att vi har en av varje sort. Piff kan lugnt och nöjt sitta i sin babysitter och bara iaktta omgivningen, medan Puff vill vara mitt i händelsernas centrum och att det ska hända saker mest hela tiden.

Åh, jag är så glad, för igår lyckades jag faktiskt shoppa en del kläder! Förr shoppade jag betydligt mer och oftare, men nu har jag helt kommit av mig. Jag tror att det hänger ihop med den konsumtionshysteri som numera finns i samhället - ju mer "inne" det blir att shoppa, desto mer anti blir jag. Vi bor inte så långt ifrån ett populärt köpcentrum här i stan, och där är parkeringen _alltid_ fullsmockad med bilar på helgerna. Nu ska de t o m bygga om vägarna i närheten, för trafiksituationen har blivit helt ohållbar, med alla bilar som snirklar runt i jakt på en parkeringsplats. Väldigt många barnfamiljer spenderar dagen där, och jag fattar inte hur de pallar?!? När jag var barn åkte man till skogen, stranden eller hittade på något kul med familjen på lediga dagar.

Hoppsan, där gick jag visst igång; det var ju meningen att jag skulle skriva om mina inköp. Jag köpte typ en "skal-parkas", som känns perfekt för barnvagnspromenader i stan under vinterhalvåret. Den är regn- och vindtät, så den passar bra för Skånevintern, samtidigt som den är snyggare än en vanlig regnjacka, så man är mer "klädd" i den. Dessutom köpte jag ett par GoreTex-kängor/halvhöga stövlar, med vinterfoder. Jag är extremt frusen om fötterna, så det ska bli skönt att få vara både varm och torr i vinter. Gummistövlar med raggsockar ger ju samma funktion, men de här var riktigt snygga, så dem behöver man heller inte skämmas för att använda i stan. Det är så svårt att få till kombinationen snyggt och praktiskt, tycker jag, så det är kul när man lyckas. Dessutom kom jag hem med en snygg topp också, som mamma köpte till mig, för att jag hjälper henne med planeringen av hennes och pappas nya kök.

• Lapinette

Ska nog spara ditt inlägg ovan Frejis . Jag menar när du nästa gång (vilket jag självfallet hoppas inte blir fallet) säger att du ALDRIG mer tänker göra en IVF. Som sagt, jag/vi lägger ned till sommaren. Då har jag precis fyllt 39 och har då försökt i 3 år. Tänker sedan förlusta mig i annat och gå inför adoption.

Det där med tempen är faktiskt fascinerande. Hade hon enbart gjort de där kontrollerna som jag inte förstår ett dugg utav så vet jag inte om jag hade trott på henne men i o m tempen så kan jag ju själv se att något har hänt med min kropp. Sen är det inget som säger att jag plötsligt blir gravid men det borde nog vara lättare nu än tidigare då min temp såg ut som en flipperspel efter ÄL. Vem fasen vill stanna i kropp där man ena dagen svettas och i nästa fryser fötterna av sig?

• Lapinette

Tinga - hej!!! Härligt med shopping.

• Tinga

Lappis - hej, hej! Vad skönt att akun börjar bli nöjd med dina "mätvärden" nu. Med tanke på att man kan se en skillnad i dessa värden måste ju akupunkturen göra nytta. Alltid bra när man kan kontrollera med något mätbart; allting blir ju tydligare då.

• Lapinette

Tinga - precis! Sen är hon inte så pratsam av sig min akup. så man får inte så mycket ur henne. Är bara så nöjd när jag ser min lugna, låga och fina tempkurva. Tänk om någon hade sagt åt mig för ett år sedan att tempa ... krångligt, nej usch, samma tid varje morgon.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen