Page - vad skönt att höra att din man åtminstone är vid gott mod, trots lunginflammation. Oftast är det ju som du säger, att har man kraft att irritera sig på småsaker finns det ju glöd till att bli frisk också. Hoppas att han snart kryar på sig, så att ni kan få lite lugn och ro, för det är ni väl värda.
Apropå det här med aktiva kontra lugna barn, så har jag från dag ett konstaterat att vi har en av varje sort.
Piff kan lugnt och nöjt sitta i sin babysitter och bara iaktta omgivningen, medan Puff vill vara mitt i händelsernas centrum och att det ska hända saker mest hela tiden.
Åh, jag är så glad, för igår lyckades jag faktiskt shoppa en del kläder!
Förr shoppade jag betydligt mer och oftare, men nu har jag helt kommit av mig. Jag tror att det hänger ihop med den konsumtionshysteri som numera finns i samhället - ju mer "inne" det blir att shoppa, desto mer anti blir jag. Vi bor inte så långt ifrån ett populärt köpcentrum här i stan, och där är parkeringen _alltid_ fullsmockad med bilar på helgerna. Nu ska de t o m bygga om vägarna i närheten, för trafiksituationen har blivit helt ohållbar, med alla bilar som snirklar runt i jakt på en parkeringsplats. Väldigt många barnfamiljer spenderar dagen där, och jag fattar inte hur de pallar?!?
När jag var barn åkte man till skogen, stranden eller hittade på något kul med familjen på lediga dagar.
Hoppsan, där gick jag visst igång; det var ju meningen att jag skulle skriva om mina inköp.
Jag köpte typ en "skal-parkas", som känns perfekt för barnvagnspromenader i stan under vinterhalvåret. Den är regn- och vindtät, så den passar bra för Skånevintern, samtidigt som den är snyggare än en vanlig regnjacka, så man är mer "klädd" i den. Dessutom köpte jag ett par GoreTex-kängor/halvhöga stövlar, med vinterfoder. Jag är extremt frusen om fötterna, så det ska bli skönt att få vara både varm och torr i vinter. Gummistövlar med raggsockar ger ju samma funktion, men de här var riktigt snygga, så dem behöver man heller inte skämmas för att använda i stan.
Det är så svårt att få till kombinationen snyggt och praktiskt, tycker jag, så det är kul när man lyckas. Dessutom kom jag hem med en snygg topp också, som mamma köpte till mig, för att jag hjälper henne med planeringen av hennes och pappas nya kök.