• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Kanske var det det svärfar menade när han sa till mig på bröllopet att vi skulle ha sparat pengarna och gett honom det han ville ha istället (alltså barnbarn, jävlaidiotförbannadehelvetesjävlaskitpottsork) för att lagt dem på en fest. Visste han att det skulle bli adoption...? Fast med tanke på hans smygrasism...

Lapinette skrev 2008-10-23 11:17:55 följande:
    Man skulle ju helt klart ha önskat sig en kö-lapp hos Adoptionscentrum i bröllopspresent. Snacka om en superbra gåva. Då hade vi redan avverkat 2,5 år i kön.
  • fru AM

Själv har jag haft en svärfar (exets pappa) som försökte övertala min mamma att övertala mig att göra abort ...

• fru AM

Vilket jag naturligtvis inte gjorde. Det fåniga var att när väl sonen var född blev han ju värsta favoriten hos farfar och farmor. Helsnurriga.

• fru AM

Nähä - nu ska jag iväg till laserkliniken och fräsa bort lite hår på överläppen ...

• Lapinette

Telis - vad är det för medicin du ska testa och hur länge? Har ingen aning om hur det funkar vid ÄD (nyfiken).

• Telemarkgrrl

Pfff, Lappis, jag minns faktiskt inte. Blushing 5 Jag TROR att det var någon slags tabletter först i 10-14 dagar och sen vagitorier i 10-14 dagar. Och så ett ultraljud där emellan för att se att slemhinnan byggs upp som den ska.

• Lapinette

Undrar vad tabletten ska göra för nytta ... det där med vagitorerna förstår jag (been there, done that).

• Lapinette

Tycker just nu hela den här barnprocessen är jäkla trist, lång och tråkig . Konstigt va??!!! Tror jag har en liten höstdipp. Ni vet då man undrar vad man ska bli när man blir stor, vart man ska bo, hur man ska bli klokare/utvecklas som människa etc. Känner att jag har stått still de senaste 4 åren ... först var det bara bröllop i min lilla skalle och sen det här med barn. Galet!

• Lapinette

Telis - hur gick det med din förfråga om att få gå ned i tid? Fick du någonsin något svar?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen