• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

De smyger ju på en en spejare först, och sen anfaller de i tropp och du ligger ju ett halvår före mig i ålder (ungefär) så det är ju inte så konstigt.

• Lapinette

nenne - tror varken det är ett halvår gällande ålder eller gråa hår??!!!

• Lapinette

Fast det beror ju på hur du räknar ... om du räknar vår ålder från "prova göra barn start" .

• nennesjuttioåtta

heheheh, ja det om nåt borde väl gett ett och annat grått...?!??!

• nennesjuttioåtta

fasen, jag som verkligen kämpat för att bli färgfri (i sann miljö- och frisk hårbottenanda). hur gör jag nu?!?!?

En annan grej, angående karriär. Jag funderar på att gå en distanskurs i copywriting bara för att samla på mig lite. Fast det kostar en hel del, är det värt det? Distanskurs på Berghs kostar 24 loppor... Eller ska man i så fall fördjupa sig på formgivningen?!?! Eller produktionsledning, illustration, typografi eller, eller, eller, eller... glömma det och hoppas på turen igen. Hittills har jag ju klarat mig, har iofs gått distansutbildningen på Forsbergs men den har varken gjort till eller från när jag sökt jobb. Äh, nu bara blajar jag.

• nennesjuttioåtta

Alltså, jag bryr mig egentligen inte om att mitt hår börjar bli vitt men jag gillar verkligen min egen färg! Äntligen, ska jag väl säga. Jag har ju gjort en hel del för att dölja den i flera år men för 2,5 år sen så satte jag sista färgsprutan på skalpen. Så jag antar att det bara är att gilla läget eller köpa en toning.

• Page

Nenne, om du är en 78:a så tillhör du ynglingarna!! Upplevde något liknande när jag hittade något blankt bland mitt mörkfärgade hår. Jag ryckte ut uslingen och studerade det noga mot olika bakgrunder. Har kommit fram till att det inte alls var grått utan blont. Jojo, jag håller nog på att bli blond!

Mrs B, du kan inboxa mig så får du mitt mejl!

J ligger just nu på infektionskliniken. Han har gjort en massa odlingar, lungröntgen och får syrgas. När det gäller hans tidigare prognos så har det sett lovande ut så länge han inte får något infektion. Nu har jag ingen aning. Vi får vänta på provsvaren. Det läskiga är att många cancerpatienter dör just av "enkla" infektioner. Förhoppningsvis så är det inget allvarligt.

• Page

Eller ska kan du rycka enstaka hårstrån nenne! Det behöver inte betyda att du håller på att bli gråhårig, det kan vara en hårsäck som har fått spel. :-O

• Page

24 tusen för en utbildning som kan leda till ett roligt yrke kan vara välinvesterade pengar!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen