• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Hej på er, hoppar in en sväng innan jag hoppar i säng

lite kommentarer rätt ur skallen, om jag minns...

Zozo, vad är det för rabiata idioter på FL egentligen - jag satt & ammade massor framför TVn om kvällarna & har aldrig ens tänkt tanken att jag skulle ha ngn slags dåligt samvete för det. Hallå eller

Nenne - grattis till försäljningen! Det gick snabbt! Själva har vi haft tre mäklare här de senaste dagarna, nu är bollen i rullning & vi ska bara bestämma vilken mäklare vi ska använda!

MSW - kul bild!!

Liten - ojoj, det är ju jättenära tills du börjar jobba igen nu! Njut av de sista skälvanxde dagarna!!

Telis & Muggles - hade ni ngn dag på förslag för dejt, jag har ett svagt minne av ni pratade om lördagen? Fredagen är ju vanlig jobbardag, så då funkar det inte, men både lördag & söndag borde funka för min del. Jag kanske lämnar Amanda hemma - får se vad som blir enklast. Ang brunch, så tror jag inte de har det på lördagar på Incontro, utan bara på söndagar. Men ska kolla deras hemsida vid tillfälle.
    Synd att du inte är i stan då, Pirr!

Tinga - jag gillar också Simon & Thomas - gillar deras sklöna jargong. Har dock inte följt dem så mkt på sistone. Däremot har jag fastnat för ett halvtimmesprogram på fyran, "Halv åtta hos mig" - fyra personer (okända för varandra) träffas & bjuder varandra på middag under fyra kvällar samt poängsätter varandra. Kul att se såväl personligheterna som deras talanger (eller ev frånvaro av densamma) i köket Matnörd som jag är...

SkoUno - vad är det? Faktist aldrig hört talas om den affären? Ngn mellansvensk butikskedja, tror nämligen aldrig jag sett ngn butik med det namnet i denna landsändan?

Telis - huset på VR-gatan - coolt läge! Undrar om jag inte sett det till salu förut, för ngt år sen eller så. Lär ju inte vara alldeles lättsålt, väldigt speciellt, nästan lite kulturminnesmärkning över det? Jag blev spontan nyfiken på ursprunget på huset, vem bodde där från början typ? Ngn rik handelsman i Gbg anno dazumal?

Frullan & Lappis, alltid härligt med solskenshistorier! En tjej jag lärt känna via mammagruppen (den som jag var så skeptisk till i början), hon var 44 i höstas när de fick sin pojk tio dgr innan Amanda föddes. Lite liknanade historia som Frullans - hon & hennes sambo träffades ganska nyligen & hon var helt övertygad om att det var kört med barn för hennes/deras del, men rätt som det var, så var hon gravid! ...och hon käkade dessutom p-piller! Men i efterhand fick hon veta att hon led av en magåkomma, så pillrena for bara rätt igenom kroppen & skyddade inte alls. Även detta en härlig solskenshistoria, tycker jag!

Hmmm, var det ngt mer... KOmmer inte på ngt just nu!

• Piggelin1

Jo, Amanda gick åtta (!) steg alldeles själv igår kväll! Hur coolt som helst!
    ...och ikväll klappade hon mig "snällt" på kinden för första gången! Har försökt lära henne detta ganska länge, dvs att "klappa snällt/fint" - hittils har hon inte riktigt fattat det utan jag har mest fått "riktiga tjottablängare" - men idag klappade hon fint/snällt flera ggr i ett svep!! Yesss!

Annars är hennes favvosysselsättning för tillfället att öppna luckan till tvättmaskinen & stoppa in huvudet i den. Vår tvättmaskin står i köket, så nu när hon väl lärt sig att öppna luckan, så är det svårt att få henne att låta bli. Finns ju ingen dörr till ngn tvättstuga eller badrum som man kan stänga till Fast de andra knapparna har vi Child-lock på, så det är egentligen rätt lugnt.

• Fru FruLLan

Morrn morrn på er tjejer
    Här sitter jag aaaaaaldelles för tidigt.
    Borren sover fortfarande so´m en liten gris så klart men jag är inne i en period när jag har svårt att sova. jag har det lite då och då. Så himla irriterande. Skulle gärna ligga och tryna brevid prutten.

Piggis. Visst är det coolt när de tar sina första steg Ser ju så gullit ut när de håller balansen med armarna. Borren vill gärna hålla i något när han går, han hlömmer liksom bort att man inte håller i honom då. För helst av allt så vill han fortfarande hålla längst ut på ett finger, han är försiktig.
    hmmmm vem kan han ha ärvt det ifrån???? pappa....

Borren älskar att rota i kylskåpet, plocka i och ur saker är en favvo sysselsättning. Vi brukar ha potatis, grönskaker och allt han kommer åt på hela golvet. Annars är kastrullskåpet en super succe. han kan leka där jätte länge. Super när man ska laga mat. Kan säga att gammalt fint trägolv i köket inte är det bästa med barn... men det går ju att slipa om. Inga av våra lådor ser heller ut som de gjorde förr och häromdagen gick han runt och tuggade på aluminiumfolie, han såg ut som Jaws ha ha ha

Klappa fint har vi också jobbat mycket med, speciellt för katternas skull.... Borren är jätte bra på att klappa fint på oss, men när han ser katterna blir han ibland så exalterad så han viftar lite väääl mycket. Kan säga att katterna blivit väldigt härdade mot vad de var förr....

angående skorv som diskuterades häromdagen så behövs inta alltid nåt speciellt medel. Jag smorde in borrens huvud där han hade skorv med vanlig natusan babyolja och sen kammade jag bort skorven. Detta gjorde jag lite då coh då och borren blev skorvfri. Himla enkelt och kanske vört att prova innan man köper medel.

Vickan: hej hej. Vore himla kul att se ert hus också, har en svag aning om att jag såg det när det låg ute. Vore också kul att veta ungefär vart i hålan det ligger....

Liten: urs vet precis hur extremt dålig och hemsk man känner sig när man tror sig ha orsakat sitt barn smärta. Vad skönt att det gick bra iallafall. borren älskar att öppna och stänga dörrar och skåp osv så jag bara väntar tills han klämmer sig.

Nu vaknade mitt lilla solsken precis. 9,00 han är otroligt duktig att sova på nätterna min lille son måste jag säga. Har sovit sen 20,15 igår. Nu ska vi äta frukost och sen är det ut i solen som gäller.
    puss på er alla raringar!!!

• BrudSommar2006

Page, har du tjatat om honung, det har jag lyckats glömma!

Piggelin, jag har fastnat för samma program, fast Iris är inte lika imponerad så det får bli med ett halvt öga medan vi sitter på golvet och leker eller så.

FruLlan, när hade du ÄL? Jag tror inte att tanten kan vara så här sen om det är mycket över 14 dagar efter du gått faktiskt.

• Mrs  B

"Halv åtta hos mig" gillar jag och Max skarpt.

Tyvärr har det gjort att hans läggtid inte blir förrän 20, men men mysigt är det iaf.

• nennesjuttioåtta

hejjjj Mrs B, du har ju åsså en ny bild! Fast det är klart, era barn växer ju och måste uppdateras, jag ser ju likadan ut.... hehehehee!

Frullan
    Din spjuver, testa nu då! de där länkarna jag hittade, den mäklaren har skogsfastigheter, lant- och hästgårdar över hela Sverige, så det är bara att kolla vem som har ert favoritområde så kan de säkert hålla koll på er. Hittade aptjusiga Hälsingegårdar men det är ju synd att de ligger där de ligger. Nog för att jag ibland tycker att Hälsingland är mycket finare än Dalarna (oooh, jag hädar!!!) men det är ju i urskogen.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    vi hade också tre mäklare här, vi gick på känsla (och efter lite förhandling). En föll bort för han var för brattig, den andra för att hon hade lovat rabatt eftersom vi köpte lgh via henne men den rabatten var högre än vad vi fick hos den tredje och hon är supermysig och har dessutom bott i området här. Nu ska jag fixa håret och åka till stan för att skriva min kråka på kontraktet!

Frullan (igen) hahahha ja visst ska stakarna upp det första som händer!

Måste inventera våra stjärnor också för det är en herrans blandning av former, hål och färger om jag minns rätt. Men de flesta borde vara vita iaf.

• MSW

Page: Jag brukar hålla mig runt 10-15.. så det är långt från normalt.. Och vid vissa tillfällen går det ner till 2-3.. Men någon gång ibland har det vart uppåt en 30 iaf spontant..

Så länge värdet håller sig över 20 märks det inte så mycket, men ska man bli opererad vill de flesta kirurger att det ska var över 50.. och för att få ryggbedövning ska det ligga på över 90-100.. (jag hade ca75 vid förlossningen)
    Har fortfarande inte hört vad det var denna gång...

Min nya bild lyckades vi ta när Albin nös, eller ja, han lyckades nysa precis när vi tog kort..

Annars kommer vi precis från bvc, jag hade ingen förlossnings depression.. Och A hade växt en cm (till 55,5) och gått upp 600g (strax under 5,5kg) Nu ska vi inte dit förrän om en månad och då är det dags för vaccinering....

• Mrs  B

Hej Nenne!!!!!
    Japp, ny bild här också, taget i somras hos mina föräldrar.
    Hur har det gått med dina cv????
    Själv sökte jag ett jobb förra veckan via extern webbplats. Fick fylla i personliga uppgifter liksom arbetserfarenheter, referenser och personligt brev. Så är man inne i denna svängen igen då.

• nennesjuttioåtta

MSW
    Prosit!

jag skrev ju fel förut, jag menade ju att trots rabatten så var det sämre villkor. Om någon reagerade. Nu drar jag på stan! Vilken dag! Synd på blåsten bara...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen