• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Grattis Nenne! Skönt att det gick så fort och att ni nu kan fokusera på inflytt i huset SNART!

Angående tygaffärer måste jag bara tipsa om affären "Les tissus Colbert" på Karlavägen (se hemsida: www.systrarna.se/)

De har vissa tyger på dubbel bredd vilket är typ toppen om man ska förfärdiga gardiner (till breda fönster). Även andra jättefina tyger på enkel bredd. Bara inredningstyger (inga klädtyger)

• fru AM

Nenne: jag har också fina gubbar (Telis har visat mig). Här till din lägenhetsförsäljnings ära:
    Celebrating

• Page

Ta det lugnt med Trocaderon nenne!!

MSW, har inte tjattrat här inne på evigheter så jag minns inte med all säkerhet vad det var för fel på dina blodplättar. Är det lågt? Blodplättar är det trombocyter?

• Page

Förresten, skulle någon av er hyra en handyman? En snubbe som kom över till er och fixade sånt som man inte orkar göra, typ skruva upp en hylla, måla eller möblera om?

• Lapinette

Page - har redan en ! Men en snickare, lite svårare uppgifter letade jag som en galning efter när vi skulle sänka vårt tak och sätta in spottar.

• fru AM

Page: Jag skulle kunna tänka mig att hyra en handyman! Ibland använder vi vår fastighetsskötare - men ofta har han inte tid med såna extragrejor (t ex när han är upptagen med att hacka hål i Telis badrumsgolv). Så då vore det perfekt! Har du någon att hyra ut?

• Page

Visste inte att det var så svårt att hitta hantverkare i Stockholm! Du får bli vän med nån polack Lappis, de brukar ha gigantiska kontaktnät när det gäller hantverkare.

• Page

AM, nä, jag har ingen att hyra ut men det finns en firma som heter snabbfixarna som tydligen gör det.

• MSW

Page: blodplättar och trombocyter är samma sak, och jag har kroniskt låga sådana.. Typ blödarsjuka fast det heter/kallas ITP.. (håller det kort, annars kan jag babbla på hur länge som helst.. )

Nenne: Fantastiskt!! Antar att varje krona är mer än välkommen att lägga själv ist för att låna...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen