• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

AM, skulle kunna vara spekulant på gardinuppsyende men först måste jag hitta rätt tyg.

MSW, har arbetat mig igenom de där vanligaste typ Ellos och Jotex men ingen lycka. Har letat mig igenom Marimekkos tyger men inte träffat helt rätt än men kanske får botanisera där lite mer.

Vänner, vårt hus är bara på 130 kvm så det är ju litet men rätt väl disponerade ytor ändå. Det gäller bara att planera helt annorlunda än vad vi haft i lägenheten.

• Liten med Mindre

Tinga ? har du prövat att hälla mer fett i maten, så att den blir mer energität? Så gör vi med Mindre i alla fall, och olja i vällingen också. Inbillar mig att hon får i sig mer energi på det sättet.

Izzie ? jag måste ju verkligen göra något nytt efter att flera år inte ha trivts på jobbet. Börjar igen om knappt 2 veckor...

Nu börjar äntligen min förkylning ge sig, riktigt segt har det varit. Så det finns nog hopp för er som fortfarande snorar!

• nennesjuttioåtta

gardiner... brukar sy själv. På Ohlssons tyger har de paneler på metervara, då är det bara en raksöm på 40 cm man måste göra i varje ända (det är min nivå i händighet). Mina rutiga i köket är jag väldigt nöjd med, de är raka trots att de är sydda på fel ledd egentligen. Köpte en meter och delade den i varsin halvmeter. Har gjort det någon annan gång men då var det en annan kvalitet på tyget samt inget mönster man kunde följa med pressarfoten så det blev ju total disaster eftersom jag är så tung på gaspedalen och vill göra allt snabbt som om jag var en flink person med talang.

• nennesjuttioåtta

Köksgardinerna är alltså av vanlig 150 cm bredd.

• Tinga

Vänner & BS - där ser man; så greppvänliga flaskor är poppis? Tänk att inte äta för att man inte får hålla i senapsflaskan! Och så fnissade jag lite åt din beskrivning, Vänner - är rosa-beige färgglatt?

Izzie - hoppas att du snart är igenom den första tuffa fasen. Sen brukar motivationen vara lättare att hålla uppe när man ser resultat av sina ansträngningar.

Muggles - hur har det gått för dig i kampen mot de där kilona du retade dig på?

Lappis - solskenshistorier kan man aldrig få för många av!

Nenne - hoppas att budgivarna fläskar på ordentligt!

Liten - nä, att hälla mer fett i maten har vi inte prövat. Gjorde du det redan när Mindre bara åt bröstmjölk/ersättning? Än så länge är vi ju bara på smakportionsstadiet.

Vägningen idag gick tyvärr precis så dåligt som jag föreställt mig. Piff hade gått upp 240 g och Puff 150 g på knappt tre veckor. De tappar lite på sina viktkurvor, men längd och huvudomfång löper på bra, och enligt sköterskan på neo är dessa mått viktigare än vikten. Båda killarna mår iallafall jättebra och deras utveckling i övrigt går fint - de ligger snarare för än efter i förhållande till korrigerad ålder.

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Vilka bra nyheter ändå, tycker jag! *krulltrumpet*

• BrudSommar2006

Finns de där Ohlssons tyger fortfarande för deras hemsida (www.ohlssonstyger.se) som kommer upp om man googlar på dem verkar inte finnas längre? Annars verkade de ha en affär på Sveavägen men dit kommer jag nog inte i första taget.

Lapinette, vilken trevlig historia!

Tänk alla ni som har problem att hålla vikten uppe på era små, vi har ju alltid haft precis motsatt problem så jag kan inte ens föreställa mig hur det är att ha en liten lättviktare...

• nennesjuttioåtta

BS
    Int vet ja, men det finns kvar här i G iaf. Men vi är ju lite efter , t ex Domus finns ju fortfarande kvar längre upp i norrland.

• Lapinette

nenne - du kan väl be dem gå in här och kika eller ge oss som refenser angående ditt skrivande !

• Liten med Mindre

Tinga - när Mindre var så liten så åt hon fortfarande ok, fram till 5 månader ungefär. Välling fick vi ju inte i henne förrän augusti, men maten hottade vi upp med lite exta smör och olja innan. Det kan ju sätta lite mer fart på magen förstås, vilket nog var anledningen till att vi började.

Nu har jag varit duktig och sökt ett jobb. Är det desperat eller mysko att skicka in en ansökan till en liknande tjänst inom samma företag med en annan division?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen