• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Telis: kom på vad jag glömt - du är väl påväg ner till Götet nästa helg (1-3/11)? Ska vi köra en träff? Vilka kan? Piggelin?

Ngn som har tips på snygga julstjärnor att hänga i fönstret? Vi behöver handla lite nytt och hann aldrig med det förra året. Vill ha lite stramt, enkelt, gärna modernt...

• fru AM

Blir inte alla ni tjejer helt vansinniga om ni tänker på att det finns flera olika storleksserier för män (för långa, för tjocka, normala ...) men bara S-XL (eller 34-44) för oss kvinnor???

• nennesjuttioåtta

Hahah apropå vader - ni skulle se min mans cyklistvader med stoppning! Fantastiskt söta och lagom håriga men han har problem med att hitta pjäxor som går att spänna översta spännet...

Jag har skitsvårt att hitta snygga stövlar, eller skor lver huvud taget. Har oftast tänkt mig hur klacken ska se ut, eller tån, eller färgen (t ex vilken brun variant), skinnet... och de tär inte ofta som det stämmer överrens med utbudet. Sen ska de ju dessutom vara sköna. Har ett par apsnygga (tycker jag) svarta med en snygg hög klack på, men de är tyvärr bara semihöga och jag hade velat ha samma modell men med högt skaft.

Nu måste jag göra ett ryck med städningen igen.

Cicci
    Häftigt med VUL!!!

• Lapinette

Frejis - ni som är ute och reser så mycket varför tittar inte du in (skriver inte smygläser) på restråden?

• fru AM

Nenne: Nästa gång i sthlm så går du till Marzio på Nybrogatan. Där köpte jag mina lårhöga ...

• nennesjuttioåtta

AM
    ååh tala inte om det! Jag är liten men för fet över magen för att passa i 34 eller XS, men eftersom jag saknar tuttar så blir det bara en pösig luftkudde däruppe om jag köper större. Jag är väldigt smal under bysten men sen ser jag ut som Faló i Uti vår hage. Fast jag har anammat Gry Forsells uttryck, sluta klaga, gör nåt åt saken eller ta en kaka till. Så jag tar en kaka till.

• Lapinette

Mitt problem med skor är att jag gillar högklackat och gärna i sandalett typ m a o skor som man till vardags och här i kalla Stockholm ALDRIG använder. Går numera nästan jämnt i platta skor och kallar dessa för tråkskor för de är så tråkiga att köpa. Gällande stövlar så har jag vadproblem som flera här inne. Tränade (obs presens) för mycket så de är som kolosser (annat var det förr... när jag var ung ) men har ändå hittat stövlar som passar.

• nennesjuttioåtta

AM
    Lårhöga? *picture in my head* Såna som Julia Roberts i Pretty Woman? Fast om de är lårhöga på dig borde de gå till ljumsken på mig. Föga sexigt. Som ett par vadarstövlar eller chaps. Hoowwsy-hoooo!

• Lapinette

Herregud så jag skriver ... dåtid inte presens och så meningar som inte jag själv ens förstår förrän jag läst dem 3 ggr. Ber om ursäkt!

• nennesjuttioåtta

howdy-ho, menar jag! *svingar lassot*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen