• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Page

Här är en till som snörvlar och hostar så jag tror att lungorna ska hoppa ut. Jag fattar inte varifrån den här förkylningen kommer eftersom jag har knappt träffat några andra människor än J på sista tiden. J har också fått en helt vidrig torrhosta, så vi har bunkrat upp med hostmedicin som kommer att räcka i ett år framöver. Minst tre olika sorter. Bisolvon någon?!

Frejis, usch, trodde att du hade bara drabbats av tanten och inte av ett missfall. Förstår att du känner för att ta det lugnt ett tag. Samla krafter och känn efter. Eller skit i att känna efter och försök att ha det roligt ett tag. Här följer en totalt irrelevant historia, vars syfte är att ge hopp (fast när det gäller mig brukar jag bara reta mig på den typen av berättelser, eftersom de inte hjälper MIG ett skit). Js mamma var 42 år när hon blev gravid med honom, och hon hade fått ett flertal missfall innan. Äh, det blev inte så mycket som en historia, utan snarare som fakta. En kram till dig i alla fall!

Oms, jag tycker att du är cool som vågar komma med åsikter som skiljer sig från många andras! JAG hade aldrig vågat det! Jag brukar akta mig för den typen av diskussioner, speciellt i skrift, för det spelar ingen roll om man bara vill uttrycka sin åsikt och menar inget ont, så läser man ALLTID in något i texten som kanske inte finns där. Man tar nästan alltid åt sig personligen, så är det bara. Du undrade varför det är mer okej att vara för något i stället för att vara emot. Tja, förmodligen för att man ses som en bakåtsträvare och stofil! Och vem vill vara sånt? Förresten, har jag berättat om att jag drömmer om att vara en hemmafru? En sådan som hämtar tofflorna åt sin make och har middagen klar när han kommer hem från jobbet? (Nåja, en dröm i teorin i alla fall. Det finns en liten risk att drömmen skulle sluta i ett styckmord)

Liten, kul med stövlarna och shoppandet! Hade jag haft råd skulle jag kunna köpa massor med klänningar och kjolar i år. Det finns hur mycket snyggt som helst i år.

Usch, jag borde verkligen också handla kläder, eftersom det mesta jag har är för smått för mig. Till och med trosorna (resultatet är ett väldigt osmickrande hantverkararsel) är för små. Provar fortfarande kläder i "min" storlek, och har inte riktigt fått in det i skallen att det inte längre är min storlek.

Jag kollade in heminredningslänken som Vänner tipsade om. Och jag förvånade mig själv. Alltså, jag blev förvånad av min reaktion, och jag förstår den inte riktigt heller. Jag skämdes, ja, jag skäms fortfarande. Det är på något sätt så pinsamt att se andras överdrivet inredda hem.

Jag har bestämt mig för att göra om i sovrummet efter nyår. Inte för att det egentligen behövs, utan för att jag har tröttnat. Vill ha nytt. Som vanligt med mig så ser jag allt framför mig innan jag ens har lyft penseln mot väggen. Åh, det kommer att bli så snyggt och praktiskt. Mörkgrå fondvägg, ljusgrå väggar, nytt tak (det behövs faktiskt eftersom jag har lagat papptaket med silvertejp), vita högblanka garderober (och på den ena ska det vara en kvist med körsbärsblommor), mörkgrått överkast, matchande påslakan så klart (de gamla kommer självfallet att kastas), många prydnadskuddar i olika nyanser av grått och tre ceriserosa. Möjligen en ceriserosa filt ska ligga prydligt vikt i fotändan av sängen.

De ceriserosa kuddarna och det mörkgrå överkasten har jag redan köpt. Och jag blundar med öronen när J skriker: Jag tänker fanemej inte sova i ett jävla ROSA sovrum.

Men när jag tittade på andras sovrum, så såg det plötsligt så jäkla löjligt ut. De där matchande kuddarna, som var nyfluffade inför fotograferingen. Den där vasen som passade perfekt ihop med filten som hängde snyggt över stolen. Allt det där såg så himla sorgligt ut och jag vet inte varför jag tycker det. Skämmigt värre faktiskt.

Nu tror jag inte att det kommer att hindra mig från att fluffa de ceriserosa kuddarna, jag vägrar trots allt att ha fel färg på disktrasan (som jag ändå gömmer under diskbänken), men jag tror inte att jag ska titta in på den hemsidan fler gånger. Jag tänker låtsas om att mitt sovrum inte kommer se så där sorgligt ut, och jag tänker stoppa undan den där konstiga känslan som jag inte förstår!

• MSW

JAG VILL INTE VARA FÖRKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jaja.. Halsen är bättre, men näsan har satt igång och rinna ordentligt.. Sen verkar det dessutom som att sonen också är smittad.. Låter som att han andas lite ansträngt genom näsan...

Inser nu att detta kommer bli ett totalt ego inlägg! *bara en liten varning sådär..*

Jag har insett att jag måste göra något åt mina blodplättar nu, inte ta bort mjälten än, men kanske samma som jag fick under graviditeten eller vad det finns annars för möjligheter!
    Har en massa blåmärken på benen och armarna (inklusive det största jag någonsin har haft).. Lägg till ännu fler småblödningar i huden.. Och lite annat smått och gott! Orkar inte med det.. Och hur det skulle gå om jag skulle skada mig "på riktigt" vågar jag inte ens tänka på...
    Ska iaf in och ta blodprov idag (vilket jag knappt vågar då mitt största blåmärke sitter på underarmen på den arm man oftast tar blodprov på).. Att blodplättarna är låga märker jag juh så det är inget att hoppas på, hoppas nästan att de är extremt låga så även doktorn förstår att något måste göras..

Well, nu ska jag avsluta detta något *harklar mig* neggiga inlägg!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    cicci: Näe BIM är idag... och du glömmer att min mens var 5 dagar försenad förra månaden. tanten tycker om att straffa mig lite extra bara. Så näe du gumman det är ingen bulle i den här ugnen utan stor fet jävlarns tanthelvete på ingång. Gissar att den kommer kl 13 idag (vanliga tiden) om den nu inte tänker jävlas ordentligt och kommer i poolen i nice i helgen. Skulle inte förvåna mig alls....

Sen som svar på litens fråga så tror jag faktiskt inte det blir fler försök på ett tag nu. Min mentala hälsa klarar nog inte det.... Maken vill men jag pallar inte.

Angående stövlar är mitt problem att alla alltid har för vida skaft. Det ser ut som flaggor kring mina smala vader skitfult. Jag kan aldrig köpa stövlar, problemet med stora fötter och smala vader...

Inredning... fortfarande totalt ointresserad... fattar noll. Önskar jag var i allafall lite intresserad.

• fru AM

Hej alla i babbeltråden! Vad ni varit igång sedan jag kte till landet! Med diskussioner om högt och lågt.

När det gäller ämnena donation av ägg & sperma, adoptioner och andra sätt att få barn så har man ju olika åsikter om det. Min åsikt är att alla medel är tillåtna (förutom stöld)
    Två biologiska föräldrar som lever tillsammans är inte det enda saliggörande för ett barn eller en relation. Det bästa jag gjort i mitt liv hittills var när jag flyttade ifrån min sons pappa. Att vara ensamstående mamma (varannan vecka) var ett paradis jämfört med att vara kvar i den dåliga relationen. Det var också bättre för min son att till slut se sin mamma glad och att jag agerade för att förändra min situation. Tycker det skulle vara lite stenålder att inte utnyttja vetenskapens framsteg som möjliggör för fler att bli föräldrar. Tycker det är synd att det inte är tillåtet med embryoadoption i Sverige.

Hursomhelst. Förmodar att ni släppt det där nu. Vi går vidare!

Någon som kan ge mig inredningslänken som Vänner tydligen skrev i ett inlägg (hittar inte inlägget)???

Helgen på landet var mysig. Eldade upp sommarens rishögar och åt goda grytor och mumsiga kakor. Och sov tre hela nätter (!) - vi hade ingen resesäng med till Livia utan hon fick ligga mellan oss i dubbelsängen. Då sov hon som en ängel från 8 till 7!

• Vännerfan

A.M.
    Välkommen hem!
    Se inlägg 3525. www.styleroom.se heter sajten.
    Att stanna i en dålig relation tror jag inte heller är det bästa för ett barn, absolut inte. En vän till mig sitter i den sitsen just nu. Är i en dålig realtion med tre små barn och hon lider väldigt och därmed säkert barnen också. Har kval varje gång jag svarar på hennes sms. Tycker ju hon ska lämna honom, men vad gör jag om han gör hennes liv till ett helvete då(för det tror jag att han kommer göra)?

Page,
    KUL att du är inne och skriver i tråden igen!! Roliga kommentarer du hade om sajten (ovan)! Jag tittade först på de hem som fått högst betyg men insåg att jag inte höll med (såååå trist och sterilt med allt i svart och vitt, då är det bättre med bara vitt i så fall tycker jag) och sen har jag tittat på lösningar till vår rätt stora men dåligt planerade hall. Och då kom jag till en hel del mer vanliga hem också. Och fick massor av tips på bra förvaringslösningar. Folk skriver ju vart de köpt grejerna också, det är nästan det bästa.

Gillade också det du skrev med att inte våga komma med åsikter som avviker. Sån är jag också. Men jag tvingar mig in i stridens hetta ibland om jag känner att jag inte kan se mig själv i ögonen annars.

Frullan,
    Egentligen tycker jag också det är trist med inredning, men vi MÅSTE renovera hemma och köpa fler möbler och då vill jag göra lite medvetna val och inte bara köpa nåt, a´la slit&släng för jag gillar inte sånt.

Cicci,
    Kram tillbaka! Jag kom på igår kväll att jag glömt kommentera att jag satt med ett brett leende när du skrev att Telis fick komma och plocka av dina ägg, fast du var gravid!! Du är snäll du.

Nu ska jag gå och bädda ner mig. Känns konstigt att vara själv hemma i huset!
    Kram!

• Vännerfan

Ja, var är Telis?

Och för att ingen ska ta åt sig så tycker jag det är ok med ETT rum i svart/vitt, men detta var hela hus utan en enda färgsklick...

• MSW

Vänner: Jag var bara inne en snabbsväng på sidan, och kände precis som du med det svartvita.. Skönt att inte vara ensam med att inte förstå..
    Sen kanske det hade varit bra att anamma lite av det.. *från en som älskar färger och har alldeles för mycket möbler på för liten yta, och ändå inte kan göra sig av med saker*

• MSW

Förresten, hur ser skorv ut? vitt flagnande i hårbottnen? isf har Albin det.. Vad gör man åt det?

• BrudSommar2006

MSW, Borago som man köper på apoteket är jättebra. Lite kladdigt att ha i håret i en vecka eller vad det var men man behöver inte gnugga och det är bara att tvätta ut. Allt försvinner, jättebra som sagt. Försök INTE med acitylsalicylvaselin eller vad det nu heter, kladdar något alldeles fruktansvärt, går absolut inte att tvätta bort och man måste gnugga i hårbotten så att de blir alldeles ledsna och illvrålar.

Här sitter en till med förkylning men jag har kurs på eftermiddagen idag och jag behöver verkligen den behörigheten och har gått och väntat på nästa kurstillfälle så det var bara att pallra sig hit. Fast nu när jag väl är här är det inte så illa faktiskt, värst är det ju alltid morgnar och kvällar.

Vi hade besök i helgen av bekanta från min gamla mammagrupp i Solna, deras tjej är tre veckor yngre än Iris och är typ 80 cm lång och väger 12 kg. Det var ju som att lyfta ett löv i jämförelse! Det var så roligt för Iris ställde sig framför tjejen och böjde på knäna så att hon kom ner på samma höjd för att hälsa.

• Piggelin1

Liten - grattis i efterskott!!

Om ngn av er härinne möjligen har några miljoner över, som brinner extra mkt i fickan (typ 25 stycken...), då kanske detta kan vara ngt?

www.ahre.se/index.php&id=933090680
    Mkt vackra möbler - Lamino, Lilla Åland, Arne Jacobsen, Norrgavel med mera.

MSW - låter precis som skorv. Köp Borago (eller vad det nu heter) på Apoteket. Smeta in i hårbotten & låt vara en stund, ta sen tex en mjuk tandborste & borsta ur skorvet!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen