• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Har ingen varit inne idag???

Bs: skönt att utslagen blir bättre och bättre!

Liten: Grattis i efterskott!

Lycka till med all tapetsering!

hmm.. var det något mer?

Annars är jag fortfarande hängig och ont i halsen.. Sen har dessutom näsan börjat rinna lite grann med.. Jaja!

• viktualia

joo jag är här

*vinkar*

Äntligen hemma igen efter mitt galna turnérande den här veckan! Har roat mig med att montera vår nya kompost, kratta gräsmattan på löv och nu står en köttgryta på spisen.. idyllen är total!

• Liten med Mindre

Vickan - det låter fantastiskt! Vi hade köttgrytan puttrande här igår, och familjen kröp på golvet runt Mindre. I alla fall så länge hon inte var fööör mammig och skulle sitta med mig. Gott med höstmysig mat efter en dag i höstsolen.

Idag har det blivit stövelshopping! Minns att vi för några år sen (!) diskuterade problemen med att hitta passande stövlar - mitt problem är de stora vaderna. Men ÄNTLIGEN hade skoaffären i centrum förstått detta, till skillnad från de flesta andra, och tagit in ett gäng med XL (och XS) skaft. Tyvärr satt den inte så skönt i övrigt, men jag hittade ett par i en nyöppnade ECCO-butik, som satt ok och hade gott om plats över vaderna. Så nu ska jag leta fina kjolar o klänningar att kunna ha.

Förkylning och tant är på tillbakagång, inflammation runt visdomstand är på uppsegling, och det är 2 veckor kvar hemma. Gulp!

Trevlig kväll alla!

• viktualia

Liten - spännande med stövlarna! Kanske jag också skulle kunna våga mig iväg och spana på sånt! Jag har megavaderna Valle minsann! *fnissar*

Och stackars dig med tänder och annat elände!!

• Vännerfan

Vinkar förbi mellan hostattackerna. Har drabbats av en riktigt ond förkylning. Känner mig verkligen SJUK! Så det blir till att bli hemma från jobbet imorgon för första gången (där jag är nu alltså). När tillfälle givits har jag suttit som klistrad framför datorn och surfat runt på styleroom.se. För er som gillar att se hur folk har det hemma vill jag bara varna, det är starkt beroendeframkallande! Jag har fått många idéer redan och har insett 3 saker.
    1.Svart/vitt är mycket populärt
    2. Man ska gärna ha ett citat skrivet på vardagsrums- eller hallväggen
    3. Många av de som gillar inredning handlar sina möbler på Ikea!
    Själv är jag nog mest för nr 3, gillar varken nr 1 eller 2.

Koko, sparade ner din länk, tack!

Liten, grattis i efterskott!

Och Koko och Lappis, TRIST med tant!!

BS, Hoppas utslagen gett med sig nu. Lät INTE kul!

Nenne, är det någon som lämnat nåt bud än?

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Frejan: Urs ett tidigt missfall vad trist förstår att du känner dig nere och less. Om man nu msåte vara en über klämkäck människa så kan man vel försöka se att då kan du ju iallafall bli gravid men eftersom jag sj'lv är allergisk mot klämkäckhet när jag är nere... så ska jag ju så klart inte säga så...
    förstår hur du känner att vilja ta en paus. Man orkar ju liksom inte ibland.... Men jag vill liksom övriga pusha för att ni ska orka fortsätta. Men mest av allt skickar jag en stoooor kram.

Blir även ledsen av att läsa att lappis har tant på ingång. Kan hon inte bara hitta en annan tråd att förpesta STICK du är inte önskad!!!!!

Själv sitter jag här och bara väntar på tanten. Nu är det inte många timmar kvar till hon kommer. ATT hon kommer är nämligen HELT klart. Det betvivlar jag inte för fem öre så det är bara så jääävla irriterande att hon promt ska vänta till rätt dag. kan hon inte bara snabba på och komma lite tidigare så man får det överstökat.

Det är egentligen lustigt hur man är funtad. jag vet ju att hon kommer men trots det så kommer jag bryta ihop totalt när blodet verkligen börjar spruta. Trots att jag vet om det.

känner mig helt knäckt över att det inte funkar. Och precis som kokosen skriver så känns det som att man är tillbaka där man var för två år sedan med en radda misslyckade försök i bagaget. Så borde man ju absolut inte tänka men jaaaaa det är mycket som man inte borde.

Kokosen: såååå ledsen att tanten hittade dig också.
    Kram

Angående diskussionen om ÄD och insemination.... måste nog hålla med cicci helt och jag tycker också att du cyklar lite tokigt omsan.
    Är totalt FÖR ÄD och insemination så mycket så jag skulle bli alltför upprörd om jag ska gå in på det hela så jag låter bli... för allas trevnad

Och sen det där att du skyddar barnens rättigheter... så det gör inte vi andra som har annan åsikt
    Och om det är så att det är så skadligt för barn att växa upp med ensamstående föräldrar... ja då borde man ju får skriva ett kontrakt då eller där man måste lämna tillbaka barnet om man skall separera från varandra .... eller..... är det möjligt
    nåja
    vi tycker olika helt enkelt och det måste man ju få göra absolut. Kram på er alla!!!!

Angående tråddejt så kan jag inte på söndag. Kommer ju hem från nice nån gång på eftermiddagen och då gissar jag att jag bara vill gosa med borren efter två lååååånga dygn ifrån familjen.

hmmmm
    skulle ha skrivit nåt till nenne vet jag men jag minns inte vad.....
    skrickar vel en stor blöt puss istället och hoppas dessutom att försäljningen av lägenheten går bra o ni får löjligt mycket pengar

• Vännerfan

Trodde denna diskussion om ÄD och insemination var avslutad, men nu känner jag att jag faktiskt vill in och stötta Omsan lite som jag tyckte skrev många bra saker! Jag är dock för äd och spermie-donation om två föräldrar (oavsett kön) är med i bilden från början, annars tveksam. Och detta pga MINA erfarenheter. Har en gammal vän som aldrig träffat sin pappa och en annan som knappt träffat sin alls och baserar mitt tyckande en del utifrån hur de har haft det. Ska höra lite med en i min närhet som jobbar på bup vad hon säger om detta också. Denna tråd ger upphov till många diskussioner man kanske inte hade haft annars. Även med utomstående menar jag nu.

Frullan, Har du inte sett tanten än kanske det ännu finns hopp?? Men, du skriver ju att det är HELT klart, så då ska jag inte jag sitta och ingjuta nåt falskt hopp...

Nu ska jag redan gå och lägga mig. Det tar på krafterna att vara sjuk och det var fler här som var det såg jag.

Kram på er!

• Liten med Mindre

Vickan - det är Crispin hos oss som tagit in ett antal modeller med XL skaft.. Men Ecco hade ju som sagt ett par med.

FruLlis - tills det tar igen (för det kommer det göra) får du vara glad åt att ni (förhoppningsvis) har trevligt i fabriken. Vissa måste ju hitta dit först för att ens kunna diskutera nr 2. Nåja, vi är i alla fall överens båda två att vi ska hitta dit. En av oss måste bara dra ut näsan ur väggen och sluta gå in i den, och en måste rent generellt gaska upp sig och se möjligheter istället för svårigheter med livet...

Ojoj, ska nog fortsätta mina djupa funderingar i sängen. Tack och lov tror jag att den efterhängsna tröttheten börjar ge med sig efter 2 månader, trots förkylning och allt.

(Kanske är hög på shopping-endorfiner )

• FruCicci

Vinkar förbi innan jag ska gå o lägga mig...

Fullan, jag tror du är på smällen, du skulle ju haft mens igår!!!!!!!!!! Det vore konstigt annars, och nu är den sen... ha ha ha, why? Jo för att du är gravid. Förstår dock att du inte vågar ta ut ngt i förskott, men men, jag tror verkligen att det är ngt !

Jasså Liten, en lite födelsedags tjek, Grattis i efterskott.

Hej Vänner, har du blivit sjuk din stackare. Jag känner mig risig som bara den med, lade mig med kläder på under duntäckt o havckade tänder i dag när vi kom hem från promenaden.
    Hoppas du mår bättre snart gumman. Stor kram till Prinsen! Han är såååååå söt!

Jag försöker få till att Victor ska sova en gång per dag o det efter lunch, men det går inte så bra. I dag somnade han mitt i lunchen, han är så van att sova 10.30 o sen fram till lunch... men det blir nog ok när han börjar förskolan.

I går när jag var på stan mötte jag en kollega, som berättade att jag var saknad. Känns pytte lite bättre att börja jobba igen om 5 veckor efter att ha hört det...

Vänner igen, vilken intresseant site. Förstår att du fastnar.
    VI ska renovera hela lägenheten nästa sommar, denna gången EFTER barnet är fött och inte sätta igång innan.
    Sen kanske vi måste hitta ngt större till sommaren efter det. Behöver en 5a men det kostar ju en hacka. Gulp.

AM hoppas ni hade en trevlig helg på landet o att kakan smakade mums som du bakade innan ni drog.

BS, hur mår Iris?
    Några roliga historier denna helgen? Ni råkar ju alltid ut för ngt Skrivet med glimten i ögat så ta inte illa upp. Kram

Lappis, kom tanten!!!!!!!!!!!!!
    Jag börjar misstänka att hon inte gjorde det då du inte har varit inne o rapporterat om henne, eller har jag missat ngt?

Telis, var är du????
    Saknar dig! kram

Nej nu måste jag i säng...

Kramar till er alla.

• viktualia

Liten - åhå... Crispin hade inte några butiker i min närhet... men jag ska som sagt spana på ecco...

godnattkram till hela skaran!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen