• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Annars tror jag inte att vi råkat ut för något i helgen faktiskt, haha! Iris börjar bli lite snuvig så hon håller nog på att åka på min förkylning men annars så har hon varit frisk över helgen.

Vi var på Mio och tittade på soffa igen igår eftersom vi spanat in ett par varianter vi gillar där men nu tänkte vi försöka oss på Carlssons möbler i Åkersberga helgen som kommer. Tror att målaren kommer att bli klar den här veckan, jippi! Har börjat titta lite på gardiner, vill ha raka längder med något mönster på men vill absolut inte köpa tyg och sy själv, har inte hittat något jag gillar än i alla fall men har ju inte sprungit runt överdrivet mycket och letat, har ingen vidare lust att göra det heller.

• Piggelin1

BS, du var snabbare! Nu när jag läste ditt inlägg så inser jag att det var salisylsyrevaselin vi använde. Ena gången hade vi det i en timme & sen borstade vi ur det med en tandborste (gick bra), andra gången lät vi det vara över natten, vilket INTE var ngn höjdare, skitsvårt att få ur håret då, hade liksom torkat ihop. Så Borago kanske är lika bra att testa me först, om det är enklare att använda & få ur?

• Telemarkgrrl

Hej Cicci, Vänner och Piggelin, vad söta ni är som saknat mig.

Jag var tvungen att ta en time-out från tråden ett tag, precis som Frullan blir jag också så upprörd av den där ÄD- och inseminationsdiskussionen att det var bäst för mig själv och för alla andra att jag tog lite ledigt ett tag. Folk måste ju få tycka som dom tycker, oavsett hur idiotiskt det låter i mina ögon, så det är ju ingen ide att varken fortsätta diskussionen eller bli upprörd. Nu är jag lugn och fin igen.

Page, det sorgliga är kanske att dom lägger ut bilderna på nätet och vill ha kommentarer? Det behöver ju inte du göra. Eller bara till oss här i tråden dårå.

Liten, grattis i efterskott!

Lappis, sååååå himla tråkigt med mensen! Jag antar att det känns ännu jobbigare nu när akupunktören sagt att din kropp mår bättre.

Trist att så många av er är förkylda och sjuka! Hoppas ni alla mår bättre snart!

• Piggelin1

Men där var du ju!! Kul att se dig härinne! HELT ok med timeout, full förståelse!

• Lapinette

Cissi - du är så envis. Tanten har kommit och det med beskded. Nästan så även jag tror på tidigt missfall eller något annat skumt. Nå väl, hon är här!

Page - härligt att se dig här igen. Långt och lika förnuftigt inlägg som alltid.

Telis - undrade också vart du tagit vägen men förstod om du ville ta ett litet break. Själv undrar jag emellanåt vad jag gör här inne ... det blir ju liksom inget iallafall (barn alltså). Tittar nog mest in när det är OT-ämnen som tas upp.

• BrudSommar2006

Hej Telis! Vad bra att du tittar förbi igen! Jag förstår dig angående de där diskussionerna, jag höll på att bli riktigt upprörd jag med men kunde välja att inte bli det, det är ju lättare för mig som inte är inne i det och inte så insatt i det heller i och för sig, att skjuta det ifrån mig... Sedan känner jag väl också lite grand att om jag är osäker på om någon kanske riskerar att blir ledsen eller upprörd av mina åsikter så kanske jag väljer att hålla dem för mig själv även om jag har rätt till dem, men, men det är bara jag det. Får vi se dig på söndag förresten?

Cicci, när ska vi ses på söndag? Var någonstans?

Frejis, det var väl du förresten som hade önskemål om tid?

• BrudSommar2006

Hej Lapinette! Vart går nu nästa resa?

Själva blir det nog inga flygresor så länge Iris är så beroende av sin välling, det skulle bli kris utan och det är ju alltid en jädrans massa tetror att släpa när vi ska bort.

Har börjat fundera lite på julklappar. Dessutom har jag börjat leta efter lämplig julgransvattnare, vi vill åka till Öland en vecka över nyår och det är ju inget kul att behöva slänga ut granen typ dagen efter julafton. Hade hoppats att våra närmsta grannar som vi inte ens har träffat än eftersom de varit i Asien sedan vi flyttade in skulle komma hem men nu har de visst förlängt utlandsvistelsen ett halvår.

• Lapinette

BS - nästa resa är bokad och går till Serre Chevalier (franska alperna) över nyår ! Har lovat maken att inte planera eller boka något förrän nästa år så jag lägger just nu energin på inredning (kontors/gästrummet) istället.

• Telemarkgrrl

BS, det är en väldigt bra egenskap att kunna välja att inte bli arg. Den önskar jag att jag hade.

Jag har inte riktigt bestämt mig om söndagen än.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen