• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Häll på att läsa ikapp och såg att jag var efterlyst. Här är jag i alla fall

Det fungerar alldeles utmärkt för mig, söndag 13.30 Sturegallerian. Jag kommer! ;-D

Har en del kommentarer när det gäller vår tidigare diskussion om ÄD, insemination etc., men tänkte visa att även jag kan ha en gnutta självbehärskning Avslutat är avslutat, punkt.

Ser att många av er är rejält förkylda, samma här, jobbig snuva och ont i halsen har jag haft i kanske en vecka. En seg förkylning som inte riktigt bryter ut, men vill inte heller gå över, man känner sig varken helt frisk eller sjuk.

Liten, grattis i efterskott? Blev det någon kappa?
    Fint med stövlarna. Hade faktiskt ingen aning om att även vadomfånget (konstigt ord!) har storlek. Men nu vet jag bättre.

Lappis - tråkigt att tanten kom Kommer ni att göra ivf nu eller bli det FET?

Telis - en jättejättestor kram till dig! Det låter roligt med era resor, ska nog smygläsa i resetråden när du skrivit reseberättelser.

Cicci - såg att du skrev att ni behöver en femma. Bostadspriserna går ju sakta ner, men det hjälper kanske inte så mycket när man sitter med en lägenhet som ska säljas om den inte är köpt för många år sedan till ett s k underpris i dagens värld. Tycker själv att det finns så jättemånga stora lägenheter ute i innerstan i höst; vi köpte vår för tre år sedan och det här utbudet kunde man inte drömma om då.
    Hur länge ska ni vara i Dubai? Det låter härligt
    Grattis till det fina vul:et!

Hm, vad har jag glömt att kommentera nu? Tycker att det skulle vara lättare att skriva kommentarer direkt när man läser inläggen.

• Fru FruLLan

okej nenne
    då är det vel bara att hosta upp slantarna då. har gjort prcis det felet. Köpt lite billigare jackor men som jag tycker tappar värmehållningen efter en säsong. Och det blir ju dyrare i längden...

ut och titta men FYYYYYY vad tråkigt.

• muggles

Nenne: jag köpte en Peak-dunjacka (låter som din på beskrivningen) för 4 år sedan och den har jag typ bott i mer el mindre på vintern. Före grav var jag ju en frusen person, numera inte lika mkt (skumt eg). Den är lite lite sliten vid ärmarna men herregud, den är ju 4 år gammal. Trodde aldrig att en jacka kunde hålla så bra. Den var värd sina 4000 kr kan jag säga! (Jag hade ångest när jag köpte den.)

Men 7000 kr låter lite i överkant frullan... Kul att höra om Borren!

Cicci: grattis till Guldfiskens pickande! El blev det Tick'n denna gången???

Nenne igen: jag kände så väl igen mig i din beskrivning av grav-längtan. Precis så kände jag också för 2 år sedan när vi försökte som bäst. Men nu när jag upplevt det (och de 10 sista v var lite småjobbiga pga mkt vatten - karpaltunnelsyndrom mm) så skulle jag kunna tänka mig att snabbspola nästa ev graviditet. Faktum är att jag skulle kunna tänka mig att snabbspola fram tills de är ca 4-5 mån Jag tyckte inte de första mån var speciellt roliga men å andra sidan - det kan ju bli helt annorlunda med nästa(?).

Jag är också sjuk på nya stövlar, skulle vilja ha ett par svarta med lite högre klack än vad jag har på mina stövlar nu. Och så skulle jag behöva köpa en ny variant av min Peak-jacka men vete fan om vi har råd. Räntorna snor rätt mkt av vårt sparkonto just nu...

• Telemarkgrrl

Sorry, nenne, jag fattade det som att det var en annan modell men också en Peak på Stadium. Läste kanske lite fort.

• FruCicci

Frullan, håller med Nenne, en bra ytter jacka måste få kosta. Jag har haft min i 3år, har en Canada Goose, den kostar väl 6000 eller nåt, maken betalade

NUUUUUU vaknade Victor, my god, han har sovit i 2h ovch 20 minuter, galet....

Tjing

• Lapinette

Frejis - nej ska ta det lugnt ytterligare en månad och sen köra IVF när du kör din FET . Min läkare är iväg på semester två veckor just nu och så visste jag inte om mina värden skulle se hyfsade ut (akup) så därför valde jag att boka in IVF'n till i slutet på november/början av december.

Telis - hur kunde jag glömma Paris!!!

nenne - Norge är klart intressant men har inte blivit av då maken gjorde en rejäl resa dit med en kompis den sommaren vi träffades.

Cissi - grattis till det lilla tickande hjärtat! När är det planerat att du ska tillbaks till jobbet?

• fru AM

Stövlar: Man behöver i princip bara en affär: Marzio på Nybrogatan

Mina tidigare pinnvader har med tiden tjocknat lite så nu passar de perfekt i alla stövlar. Fantastiskt, eller hur! Den enda kroppsdel på mig som verkar stämma överens med klädfabrikanternas kvinnobild ...

• nennesjuttioåtta

telis
    nej du hade rätt det är annan modell, men de var väldigt lika varandra (då). Fast när jag köpte den så skiljde det sig inte så mycket i pris för då hade jag aldrig köpt den på MQ. Tror också den kostade 4-5000:- och idag är ju det glömt.

• Fru FruLLan

ha ha ha AM
    var glad att du iallafall har EN kroppsdel som är som den "ska"
    det har inte jag

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen