• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

Hej svejs!

Har varit "smygläsare" de senaste dagarna; har liksom inte kommit mig för att skriva. Men jag har med intresse följt diskussionen om ÄD och förstås alla andra öden och äventyr.

Ni som har barn - det är jättekul att läsa era små anekdoter om vad de små busarna hittar på, så gärna mer sådant. Garvade gott åt t ex Prinsens insamling av diverse intressanta grejer.

Och FruLlan - ditt uttryck "jag är inte vacker, utan ändamålsenlig" var bara så bra! Det har jag lagt på minnet för framtida bruk.

Lappis & Frejis - så tråkigt att läsa att tanten hittat till er ännu en gång.

Håller med om att en del av hemmen som visades på sidan Vänner länkade till var alldeles överstylade. Man måste ju kunna bo i sitt hem - det är ju ingen utställningslokal.

Angående inredning så måste jag säga att jag gillar programmet Simon & Tomas på 3:an. Jag gillar inte alltid det de gör, inredningsmässigt, men de har en så'n skön stil och härlig jargong sinsemellan. Sköna killar! Och så har de sina hundar med sig överallt och de har alltid en massa fuffens för sig.

Imorgon ska vi iväg och väga Piff & Puff för första gången på tre veckor. Jag är lite nervös för det, för jag tror att Piff går upp lite för lite i vikt för att det ska vara bra. Det är helt omöjligt att få i honom mer mat än han har bestämt sig för att äta - det slutar obönhörligen med kräkningar, och det är mer än överskottet som kommer upp, så då är det bara att börja om matningen igen. Han har legat på samma matmängd i närmare 1.5-2 månader nu, trots att han väger mer nu än då. De puréer vi hittills testat med har iallafall varit populära, så jag hoppas att det här med maten ska fungera lite bättre framöver, i takt med att mängden "fast föda" (om man nu kan kalla puré det ) ökar.

• Izzie

Åh, jag är så jäkla hungrig... Första dagen med Xtravaganza idag och således bara shakes och soppor som föda. Är tom sugen på havregrynsgröt just nu. Men men, det är väl bara att invänta ketonfasen o hoppas att hungerkänslorna ger med sig...

Ett tips ang sommar/vintertid är att tänka på utemöblerna. På våren ställer vi FRAM utemöblerna (och ställer fram klockan en timme) och på hösten ställer vi TILLBAKA dem (klockan tillbaka en timme). Lätt att komma ihåg!

Ang Design Simon & Tomas så skulle jag nog inte våga släppa in dem i mitt hem. Det är sällan jag gillar resultatet. Själva programmet har ju visst underhållningsvärde, det håller jag med om, men jag föredrar ändå de program som mer gör grejer i min stil. Tex Roomservice och i synnerhet med inredaren Frida Wanselius.

Hoppas det går bra med vägningen imorgon Tinga!

Liten - Tycker du är duktig som ändå fokuserat på din jobbsituation, med seminarier och utvärderingar och allt du har hållt på med. Var sak har sin tid och så småningom kommer du säkert hitta motivation till att söka nya jobb igen. När är det tänkt att du ska tillbaka till ditt gamla jobb?

Vänner - Ni får kanske kolla upp vad han har i sina gömmor innan ni får gäster nästa gång...

Cicci - Har glömt att gratta ditt lyckade vul! Så grattis! Vad kul att du är "igång" igen. Hoppas den har graviditeten flyter lika bra som den förra.

• MSW

Tack för att ni bryr er om mina plättar! Blev rejält blå vid sticket igår, men har inte hört ngt ännu, tänkte att jag ringer på fredag om jag inte hört något innan dess..

Stöveldiskusion: Jag har också alldeles för tjocka vader.. Inte ens gummistövlar är lätt att hitta!

Ang ev nästa graviditet så är jag nog mer nyfiken på hur den kommer bli, än att jag är rädd att jag ska kräkas lika mycket (vilket jag såklart hoppas att jag slipper)..

Cicci: Skönt att hjärtat tickade på! Om jag har förstått det hela rätt så är det lika liten chans för missfall som när man klarat "de magiska 12 veckorna" när man har sett/hört att hjärtat börjat slå??

Här är statusen annars fortsatt förkyld (och har börjat hosta en del) och dessutom lite på gränsen till mjölkstockning i ena sidan tror jag.. Det ömmar och är knöligt iaf.. Men än så länge har jag lyckats hålla det i schack iaf!

Tinga: Roligt att se att du tittar in! Hoppas vägningen går bra!

• Vännerfan

MSW, Hoppas du får positiva nyheter om plättarna!

Cicci, Till mig sa de också att risken för missfall är jätteliten (1%) när man väl sett hjärtat ticka.

Och gällande stövlar så tycker jag det är sååå snyggt och jag älskar att ha kjol+stövlar på mig. MEN då jag ju hade foglossning i ett års tid och har haft andra ryggproblem också och vi har så hårda golv på jobbet kan jag inte gå med minsta lilla klack där utan bara med bekväma platta skor som jag kan ha mina inlägg i. Det är sååå trist! Men men. Har inte använt foglossningsbältet sen jag började jobba iaf. Periodvis gör jag ryggövningar varje kväll och då blir det lite bätte, men inte så jag kan gå med klack. Står i "Plankan" 3*30 sek och vilar i 30 däremllan samt ligger på mage och för en nyckelknippa från ena handen till den andra via en cirkel, dvs byter hand som nycklarna är i ovan huvud resp. rumpa 2*20 ggr (växlar håll).

Liten, Jag tycker du ska söka på ang jobben. Bara att tacka nej sen om det inte passar. Jag tror många branscher fortfarande har svårt att få tag på rätt folk. Du kan också testa att ringa företag du är intresserad av. Flera jag pratade med kunde tänka sig att skräddarsy tjänster till rätt person. GO girl! Jobbigt med stiltje i sängkammaren fö. Du har nog helt rätt i att stressen är en stor bov i dramat. Här kör vi så det ryker minst 3ggr/vecka! Närå, skojar bara, det blir inte så mycket här heller, prioterar fel antagligen...

Mugglan, Vi letade oss fördärvade efter makens nyckelknippa en gång vi också. Jag försökte tänka hur han tänker. Han vet var nycklarna hänger (i städskåpet), men så är han ju inte så lång att han når upp till krokarna. Och mycket riktigt hade han lagt de i tidningsåtervinningen som stod på golvet i städskåpet! Så nu slänger man inget på återvinningsstationen utan att gå igenom det en gång till först.

Tinga,
    En kul grej till då! Varje gång, jag menar VARJE gång kylskåpsdörren öppnas så rusar Prinsen fram och tar ut hamburgerdressingen! Fattar inte varför han väljer just den och det spelar ingen roll var vi ställer den. Den är väl greppvänlig och färgglad (beige-rosa).

• BrudSommar2006

Cicci, kul med fint UL!

Vänner, Iris är väldigt förtjust i senapsflaskan, lite samma sak. Fast hon väljer inte alltid just den när kylskåpsdörren är öppen, däremot vägrar hon äta om hon inte får hålla i den när hon har upptäckt att den står på bordet...

Izzie, jag beundrar dig som faktiskt gör något drastiskt åt vikten, här går det för långsamt. Nu är det bara en vecka kvar till min läkartid i alla fall, hoppas ju kunna bli smärtfri och kunna börja röra mer på mig någon gång framöver!

• BrudSommar2006

Tänk att få bo i huset Piggelin länkade till! Behöver mer plats!! Fast gillade faktiskt inte möblerna, inte alls min stil, men kul att vi alla är olika! Jag börjar inse hur otrendig jag är... Nåja, jag får stå ut med det. Gillar mer engelskt, lantligt liksom men har ju som sagt inte plats för det! Har sådan ångest över soffletandet, det är så definitivt nu liksom, i lägenheten tänkte vi att ingen idé att skaffa nytt nu när vi ändå planerar att flytta så småningom och så när vi hittat hus och flyttat så skulle vi renovera och då var det ingen idé heller. Nu gäller det ju att vi inte ångrar oss när vi väl slagit till. Visst, som maken sade, vi kan slänga ut den billiga (snygga men rätt obekväma) soffan vi nu flyttar upp på övervåningen och flytta upp den nya dit om det skulle bli fel men ändå. Vore bra att känna att man väljer rätt.

• BrudSommar2006

Minns att ni diskuterade gardiner här för ett bra tag sedan och då låg den väl en och annan bra länk här, har någon de tipsen kvar? Skulle gärna näthandla och slippa springa runt och leta.

• nennesjuttioåtta

Liten
    Lycka till med jobbsökeriet! Här är det tyst och jag vette tusan vad jag skriver i mina ansökningar som är så skräckinjagande att ingen vill ha mig. Kan det vara det där med att jag stjäl monitorer och slickar kollegor på benen (gärna dem med strumpbyxor)?

Izzie
    Go girl!!!! Nu är du igång och bara det är ju ett jättesteg! Härligt!! Det kommer att gå kanon!

MSW
    Hoppas du får ordning på plättarna, kanske med lite socker på (my favorite)? Skojar bara...

• fru AM

Nenne: På rätt arbetsplats tror jag de där egenskaperna kan vara attraktivt

För er som vill få gardiner uppsydda och bor i Sthlms-området har jag en bra kontakt att förmedla. Inboxa intresse!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen