• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

BS, man mår ju olika vid olika graviditeter!!!!
    Jag har varit gravid 4 ggr nu och den ena gången har inte varit den andre lik. Värst var första för mig med illamående etc, Victor var helt ok, sen förra var jag lite mer hängig och trött o illamående, men inte i närheten av den första. Nu har jag mått sådär. Jag är så lycvklig, så som Nenne skrev innan, så mår jag gärna illa eller ngt för jag vet att jag kommer få något fint till sommaren.
    Tycker inte att man ska måla fan på väggen innan!
    Med Victor bestämde jag mig för att tänka positiv, det blev en mkt positiv graviditet
    Så det så
    På gubben nu så vi kan följas åt igen!
    Hem å pöka nui BS

• nennesjuttioåtta

BS
    hahha, det var knappast något lappis sa, hon andra tolkade på sitt eget sätt och ville nog inte riktigt läsa vad Lappis menade. Det var spikklubban direkt! Tur att det finns moderatorer, hahahahha! *catfight*

• nennesjuttioåtta

BS (igen)
    Hålelr med Cicci, det BEHÖVER ju inte vara exakt som förra graviditeten. Och dels vet du ju vad du i så fall kan vänta dig och kanske kan möta det på ett annat sätt den här gången? Våga vägra må dåligt! (Ohh vad lätt det är att skriva till andra...)

• Fru FruLLan

cicci: positivt tänkande det är verkligen din grej negativt är ju min
    förresten så vill jag att vi åker på en resa som vi pratat om, det vore så himlarns kul tycker jag. Maken känner ijuförsig att han vill vara med på borrens första utlandsresa... men han kan ju inte alltid få som han vill eller hur.

nenne. Vara snygg.... moderiktig... hmmmmm halllååååå det är ju tant fruLLis du pratar om
    jag säger som morsan jag är inte till för att vara vacker jag är ändamålsenlig
    så mössa, raggisar, halsduk o långkallingar är verkligen min grej. MEN behöver en jacka också.
    Hittade en peak på stadium men det kostade 6995 tyckte det var lite dyrt faktiskt.... men jag kanske bara är snpål, det kanske är vad man måste betala...

Åhhhh vad häftigt med VUL cicci. Såååå spännande. Avis början av juni låter ju kanon. Då blir det ju nubbe till sillen på midsommar

• Fru FruLLan

Måste förresten ansöka om lite medlidande
    Skulle ju köpa metallica biljetter i morse. MEn precis kl 9 så pajade vårt nät av nån anledning såååååå arg!!!!
    så jag fick inga biljetter. Ringde som en tok också så klart... men näe.
    Förhoppningsvis kommer jag änd¨å kunna få en biljett genom en kompis... menändå SÅ ARG

• Telemarkgrrl

Men vad är det för en tråd, jag blir ju så nyfiken!

• Telemarkgrrl

Åh, Cicci, vad häftigt! Grattis igen!

• Telemarkgrrl

Har inte Stadium såna där dunjackor som liknar Nennes Peak fast billigare?

• nennesjuttioåtta

Frullan
    aha... ja det är nog den. Det är ju mycket pengar men om det är någonstans som jag inte snålar så är det på ytterkläder, annars är jag lite av en EPA-klädd bondläpp. Men jag lovar, när du väl märkt fördelen av att ha en riktigt bra jacka så är det värt pengarna. Dels håller de oftast flera år och då är det ju inte mycket pengar jämfört med om man köpte en jacka varje år för att den blev omodern, kall, tappade formen eller så. Sen om själva bäraren tappar formen är ju en annan sak (ja, fast rund är ju en fin form).

Maken köpte en ny mountain hardwear skaljacka + dunväst i NY, där var det ju häflften så dyrt med skaljacka! Men jag har ju redan en (som jag fick gratis på garantin efter fem år, hahahah kan aldrig sluta skryta om det!!!!!) så jag köpte ingen men strök med handen på en hel del gore-tex. *skaljacksfetisch*

• nennesjuttioåtta

Telis
    jepp, det var det jag skrev om att de inte passade en kortis. Jag såg ut som en kub.

Jag minns inte vad min kostade men det skiljde inte så mycket i pris mot Stadium-varianten för i så fall hade jag nog inte motiverat MQ-jackan om det handlat om flera tusen. Fast det var ju ett år sen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen