• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • _koko_

Oj, vad det var mycket att läsa ikapp!!

MSW - Tråkigt med dina plättar, hoppas du får någon bra behandling!

Cicci - Grattis till lyckat vul!!!

fruLlan - KUL att du är här så mycket!

page - tror inte det var jag som sa det, men mitt minne är ju obefintligt, så att jag inte minns säger ju inget om verkligheten.

Liten - Grattis i efterskott!

Jag köpte jättefina julstjärnor på åhlens för några år sedan som ser ut som snöflingor. Lite trist att jag i år hittade likadana på ica maxi till en bråkdel av vad jag betalade...

Vill gärna vara med på söndag, men vet inte säkert om jag kan ännu. Återkommer om det.

Nu har conny ledsnat på att jag sitter vid datorn...

• Vännerfan

Jisses vad ni skrivit sen idag!! Trodde jag såg fel först.
    Har sovit i 4 timmar idag, välbehövligt!

Piggelin, Herreguuuuuuud, vilket hus du länkade till. Eller palats eller vad kallar man nåt för 25 mille!! :-O

Cicci, Grattis till vul!

Nähä, Prinsen vill inte samarbeta mer, så detta blev kort.

• Vännerfan

Telis, WOW! Men jag gillade nog första huset bättre. Det andra var lite för enkelt för mig.

Appropå att de små härmar saker så gör Prinsen en söt grej tycker jag. Så fort han får fatt i en liten flaska av nåt slag så låtsas han att det är schampo. Duttar med handen på flaskan och tar sen den handen och gnider om i håret. Har man tur kan man få sitt eget hår tvättat så också. Sen är han en riktig samlare. Man kan hitta allt möjligt under locket på hans lilla bil. En dag hade han finkammat sovrumsrummet och lagt ner både glidmedel och kondompaket! Ihop med sina legobitar och andra leksaker...

Finns det nån länk till hur man gör smilisarna längre förresten? Försökte mig på en gapande rosa här ovan, men funkade inte.

• Vännerfan

Ehhh, sovrumsrummet... Ja ja, ni fattar...

• Vännerfan

Förresten Cicci tycker jag verkligen ni ska tänka över det där med att skaffa en 5:a i Sthlm! Tänk vilken flott villa ni skulle få här nere för samma pengar!!! Och så kan ni ha en liten övernattningslgh i Sthlm bara.

• muggles

Telis: nä långt ut kan man inte säga. Det är spårvagnsavstånd och nära havet. Men det är klart, jämfört med "ditt" hus ligger ju Långedrag långt ut... Usch, jag fick ångest direkt när jag såg taket eldstaden och... blä.

Liten: snygga stövlar! Vad fick du punga ut med?

Vänner: förra veckan letade vi i 2 dgr efter makens nyckelknippa. Som tur var kunde han använda reservnyckeln så länge. Han hittade den till slut i tvättsäcken. Den hade jag haft liggande vid tvättkorgen när jag la i tvätt och där hade tydligen Moa droppat den utan att jag märkte det. Och nu har hon börjat lägga saker i toastolen... Min hårborste höll på att hamna där i morse Vi får passa oss vad vi ger henne nu.

• muggles

Nu är jag trött: säcken låg vid tvättmaskinen menade jag. Jaja, intresseklubben antecknar förmodligen...

• viktualia

Liten - himla snygga eccostövlar! kanske borde masa mig iväg och spana!

Lapinette - läste din fråga om tidsomställningen.. numera har jag ett bra sätt att komma ihåg åt vilket håll klockan ska ställas: Maken och jag fick en en timme längre bröllopsnatt än de flesta andra, eftersom vi råkade pricka den lördagen i oktober när det var dags för tidsomställning! Mycket skojig påminnelse!

...och alltså Nenne - får gratulera i efterskott till er tvååriga bröllopsdag och själv fascineras över att det gått två år sedan våran stora dag också...

... annars: har jag just drabbats av "efter stress"-symptomen nr 1: Förkylning... har inte tid för sånt... isch...

• Liten med Mindre

Muggles - bäst att hålla i pinalerna... Gissar att vi kommer få leta överallt också snart. 1500 knappt för stövlarna. Maken håller på att sätta i halsen när jag kikar på skor med såna priser, och det inte är friluftsgrejor. Fast jag kunde ju tack och lov inte ha Gabor-stövlarna för 1800. Tyckte dock att de var lite snyggare...

MrsB, Mindre har också varit mer eller mindre sjuk sen augusti. Det är riktigt tröttsamt eftersom varje gång en ny förkylning bryter ut så äter hon dåligt några dagar och vi får mat i hela köket. Nu tar jag det lite mer med ro eftersom hon tycks sova bra ändå.

Sitter och surfar på potentiella jobb på monster.se, och får dåligt samvete för alla som verkar intressanta som jag inte orkar ta mig samman att söka. Har för dåligt självförtroende - "ingen idé..." Suck! Nåja, syftet med surfandet var ju mer att hitta yrken jag kan tycka känns ok och som passar mina kompetenser, än att hitta jobb att söka. Får fokusera på det. Inte så många nya infall dock, fast jag tycker att jag är öppen för nya saker.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen