• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, ja jag har fått inloggningsuppgifterna till bloggen för jag vill så gärna fortsätta läsa.

Vi har bokat Paris över jul och Champoluc i Italien i mars.

Köningssee i alperna som vi var vid i juli är nog det vackraste ställe jag har varit på i hela mitt liv. Helt otroligt vackert.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ja fy faaasen, jag fattade inte vad hon gick på för där osade det svavel! Ville inte direkt trigga henne heller med att försvara dig och säga hur hon borde ha tagit inlägget för det blir ju bara fånigt. Jösses!

Alper och berg i allmänhet - finns det något vackrare, hänförande och rogivande? Jag älskar det! Skule gärna besöka alperna på sommaren också. Men vi har ju väldigt fina berg här hemma också då. Lapinette - tycker verkligen ni borde besöka Norge, kanske för nära men den perfekta blandningen av höga berg och vatten (eller snarare hav).

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    hej kram till telisen förstår verkligen arr du tog en time out... behövs ibland och förstår att ämnet av naturliga skäl är väldigt brännande för dig. Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad över att du ska få ägg s¨det kan du inte ana. Vilken underbar tjej som ger dom till dig och vilken underbar uppfinning med ägg dponation. Hurra för vetenskapen som kommer på sätt att hjälpa folk. HURRA!!!!!

angående ensamstående föräldrar så är det ju nuförtiden även tillåtet att adoptera som ensamstående. Har en gammal kollega som ska hämta sin son efetr jul. Är SÅÅÅÅÅÅÅ glad för hennes skull.
    Och när man adopterar som ensamstående så gör de tydligen väldiga kontroller av ens omgivning för att förvissa sig om att man har ett bra kontaktnät så man kan få hjälp och det finns förebilder osv.
    Precis som mugglan skriver så behöver det ju inte vara en pappa som är manlig förebild.

Borren mår prima som alltid. eller visst lite förkyld, men det är ju alla barn nästan jämt så det tar jag ingen notis om. Han är pigg och glad ändå. Tycker precis som mugglan att det är sååååå himla häftigt när barnen blir mer och mer kommunikativa. det är så häftigt va en liten ettåring förstår och kan. Mycket mer än man ofta tror. Borren säger inte så jätte många ord (tydligt) men han fattar desto mer. Han är en sån liten glader och har alltid ett leende åt folk det gillar jag. oavsett6 om det är gubbar på ICA, tanter på bussen eller folk ute. Han smilar alltid upp sig. Gå kan han själv men han är så himla försiktig så han vill helst hålla i ett finger hela tiden. Sååååå tröttsamt.... för han vill gå precis hela tiden....Annars är hobbyn att jaga katterna

Just det..
    sen tänkte jag på det som diskuterades här förra veckan. Viljkan att vara gravid och bära ett barn. och det är inte alls så att man måste må illa, ha ont och må piss. Tvärtom. Vi är vel ganska många som mått prima som gravida också. Så det behöver inte alls vara jobbigt att vara gravid, jag tyckte att det var toppen från början till slut.

• Fru FruLLan

hej nenne
    du som befinner dig lite läängre norrut iallafall och precis som jag inte verkar gilla att frysa. Har du nåt bra tips på en VARM jacka. Jag avskyr att frysa och fryser jämt känner att jag måste ha en ny varm jacka till vintern. Om det nu blir vinter vill säga.

Vill dock ha en som går ner över baken och är inte så förtjust i dunjackor. Iallafall inte såna som ser typiskt duniga ut om ni fattar....

hjälp alla shopping fantaster

• nennesjuttioåtta

Frullan
    hahahah 17 mil är ju inte sååå himla långt norrut men fattar vad du menar. Jag har en dunjacka från Peak som jag köpte på MQ förra året. Den går ner till låret, har en rätt stor huva och är inte dunjackig om du nu menar det här bilringarna) utan den är slät med ett slitstarkt tyg (Lite som en canadian goose i modellen). Den fryser jag inte i även om jag bara har en tröja under. Det fanns på Stadium också men en annan modell som inte passade mig. Men du är ju mycket längre än jag så det kanske funkar bättre?

Annars är ju tipset att inte frysa om huvudet eller om fötterna. Ull värmer även om det är blött men bomull kyler (tänk på det till barnens strumpor!). Tvätta inte ansiktet på morgonen. Lager på lager. Man ska nog inte vara ett modelejon om man ska hålla sig varm. Långkalsonger!!! Men det här vet ni säkert redan.

• FruCicci

Hej frullan,

Jo jag vet att den var "5 dagar sen" mensen sist, men sen vet jag också att din ÄL var ganska MÅNGA dagar sen, vilket betyder att mensen igentligen inte var så sen
    Jag är helt säker på att du är gravid. HAHA!

ÅÅÅ telis, så glad att du är tillbaka

OCH BS, jag tycket efter lunch, Stugegallerian inne i mitten vid Sturebadet vid 13.30 tiden???
    Funkar det för andra? Annars förslag?

Vänner Jo jag var lite exalterad när jag skrev att Frejis kunde plocka av mig, tänkte ju inte på att jag inte hade möjlighet att ge nu Men jag tänker kolla upp det efter det att guldfisken är född. För jag vill hjälpa människor som inte kan få guds gåva, dvs barn.

Mugglan, Victor fattar jätte mycket med. Han härmas med, så jag skrattar hela tiden i stort sätt. Jag använder nässpray tex, så kom han igår med nässprayet i näsan o fnös och drog in, precis så som han sett mig göra, höll på att garva ihjäl mig. Sen hämtar han oss och visar saker... Det är coolt när språket kommer.

Jag har gjort VUL idag
    Ett tickande litet hjärta Nästan 1 cm stor
    Jag höll på att börja lipa
    BF vet de inte ännu, de växer i otakt i början, men i början av juni iaf.

Nu måste jag fixa lunch...

• BrudSommar2006

FruLlan, jag vet, jag är så avundsjuk på er som mådde bra och gillade att vara gravida så du kan inte ana! Själv drar jag mig även fast vi vill ha ett syskon för jag fattar inte hur jag ska klara eländet en gång till. Vill inte missa nio månader av Iris liv för att jag bara ligger och kvider i ett hörn...

• FruCicci

Ag stövlar förrästen frullan mfl.
    Jag är ju skit smal också. Förra året köpte jag skitsnygga svaryta stövlar på Scorett, som var smala i skaftet.

Vi åker till Dubai över nyår (skit vad dyrt det var, gulp)... ska bli skönt med sol.
    Sen ska jag till Franska alperna med, men har inte bokat det än...
    Sen ska jag se till att resa en kortis innan jag börjar jobba. Måste passa på.

• BrudSommar2006

Cicci, har antecknat, Sturegallerian 13.30! Frejis, funkar det för dig?

Lapinette, har svårt att se hur du skulle kunna reta upp någon!!!

• BrudSommar2006

Cicci, så du börjar jobba igen om fem veckor??? Det hade jag helt missat, tänk! Ska maken vara hemma eller ska Victor gå heltid på dagis?

Nu ska jag på kurs resten av dagen, hej så länge.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen