• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Hej hej

Här är en till som tyvärr har megavader.....
    Men hittade faktiskt ett par supersnygga på Outleten vi var på utanför Katrineholm för några veckor sedan, Scorett var affären om nån har en sån kedja i närheten.

Vår förkylning tycks aldrig ge sig.
    Vi har hållt på till och från sen i slutet av augusti, men just nu är det iaf bara barnen som håller på med hosta och snorig näsa. Men det räcker. Ringde vårdcentralen för mer hostmedicin, går åt som smör i solen....
    Skulle varit på föräldragrupp idag, men två familjer ligger i magsjukan och två i förkylningsinflensan.

Om två veckor flyr vi till solen så nu gäller det att inte bli mer sjuk. I slutet av nästa vecka "isolerar" vi oss, går under jorden så att säga....

Trist för alla som fått tant!!!!
    Jag hoppas dock på att min kommer väldigt för tidigt eller väldigt för sent, för annars har jag henne under hela vår resa.

• Telemarkgrrl

Oh wow, jag har en resa mer inplanerad än Lappis! Kors i taket!

• muggles

Vänner - jag kollade in länken igår och som du sa är det lite beroendeframkallande! Jag tröttnade ganska fort på de överdesignade hemmen (det kan faktiskt bli lite väl många orangea accenter också! en bra inredare vet när gränsen är nådd...) men sökte på barnrum. Behöver lite idéer om förvaring och hur man kan få till ett roligt barnrum. Och där fanns som du sa bra idéer om förvaring!

Page: ditt inlägg låter nästan som ett bloggfundering el som en krönika - väldigt bra skrivet tycker jag! Det som du tycker är tragiskt kanske är det ohämmade navelskåderiet? Som att de utgår i från att ngn annan är intresserad av vilka tavelramar de har på väggarna? Men det verkar finnas nördar inom alla områden... Har just insett att jag nog inte är ngn inredningsnörd ändå - inte när man jämför

frullan: hur mår förresten Borren? Det var länge sedan du skrev ngt om honom.

Cicci: kul att höra om Victors framsteg!

Piggelin: går Amanda nu eller? Har ni sett att det finns jättebra antihalksockor på Lindex? Bra för små nybörjar-gående

Moa härmar allt mer det som man säger. Gulligast är när hon säger "oj oj" när hon tappar ngt el ramlar. El "hoppsan" (fast s:en låter som Don Corleones 'schsss' ung). Jag tycker det här med språket slår allt, det är tom häftigare än när de börjar gå. Just att man kan prata med dem och de börjar förstå det man säger; och att det kommer ut ord vid rätt tillfälle som visar att hon faktiskt förstår vad ordet betyder. Det är såå roligt!

Ang ÄD-diskussionen så hetsade jag inte upp mig så mkt - vet inte varför. Brukar kunna tända till men jag kanske inte känner ett jätteengagemang i just den frågan. Däremot tycker jag det är kul med diskussioner och har följt era åsikter...

Det enda jag kan kommentera som jag har egen erfarenhet av, det är en frånvarande pappa. Mina föräldrar är skilda och jag växte upp med en frånvarande pappa (dvs med en ensamstående mamma som jobbade heltid). Men man hittar manliga förebilder i andra närstående (i mitt fall tex en morbror). Det är inte så viktigt att den förebilden finns just inom familjen, det kan vara i skolan el i släkten el i vänkretsen. Jag är full av beundran för ensamstående föräldrar (och deras mödor kan man tex läsa om i "Pappadagar i råttans år" - en jättebra bok fö!). Jag tänker ofta på det när jag tycker det känns kämpigt att ha barn (för det gör det ju ibland), att vi är iaf TVÅ!

• BrudSommar2006

Telis, normalt sett så kan man ju inte "välja", haha! Men när jag sitter och läser här eller någon annanstans på nätet så väntar jag ett tag med att svara och sedan så har lusten till bitska svar försvunnit! Fantastiskt! Om vi nu tex skulle tala om när maken börjar prata om knäppa saker så är det ju en annan historia så att säga...

Lapinette, tänk, har aldrig varit i Alperna eftersom jag inte åker skidor. Fast det verkar vara fantastiskt vackert även för en som inte gillar snö i vanliga fall. Nu ser jag fram emot vår Sälen-vecka i mars, kommer inte att åka annat än möjligtvis lite längd beroende på hur det går med min rygg då heller men eftersom man inte kan räkna med något bra pulka-väder på vintrarna här längre så ska Iris få pulsa i "riktig" snö och åka massa pulka.

• BrudSommar2006

Muggles, visst är det kul med språket! Iris är ju en liten välling-alkis och har nyligen lärt sig säga flaska, eller schlaschka då.

Cicci, kom på att om man tar bort stolsdynerna så kommer ju Iris faktiskt upp på köksstolarna själv!

• Izzie

Page - Du är för rolig!

Lappis - Förbannat! Hur är förkylningen? *kramar om*

MSW - Det låter inte alls bra med dina blodplättar... Skickar kram!

Telis - Har full förståelse för att du behöver en liten paus. Men vi saknar dig allt när du är borta!

BS - Skönt att Iris är bättre! Ja, de där utslagen är inte att leka med. Vad kul det lät att Iris böjde på benen. Kan se det framför mig

Frullan - Håller en tumme iaf tills du vet säkert! Kan kanske vara bra att ta en liten paus från försöken och ladda upp lite om du behöver det. Vi härinne vet ju precis hur mycket försöken sliter mentalt...

Vickan - Har oxå problem med tjocka vader, och senast såg jag skokejan scorett ha stövelskaft i XL. Den kedjan kanske finns hos dig om inte crispin gör det?

Liten - Grattis i efterskott!!! Blev det någon kappa?

• Piggelin1

BS - känner igen mig själv ang detta att hetsa upp sig! Det finns en anledning till att jag aldrig skickar mail i affekt till exempel. Om jag börjar skriva i affekt, så låter jag det ligga ett tag & sen har jag coolat ner mig tillräckligt så kollar jag på det igen.
    Samma sak här - insåg att det skulle hoppat alldeles för många grodor ur munnen på mig häromdagen om jag hade varit i farten då... Så jag sket helt enkelt i att skriva ngt mer om det. Lugnast & trevligast så.

• Mrs  B

Izzie
    Jag hittade som sagt mina stövlar på Scorett.

• Lapinette

Det är så himla lätt att det blir "fel" när man skriver saker. Folk tar åt sig och missuppfattar (läser mellan raderna). Blev själv rejält utskälld här på BT för några dagar sedan (nenne vet vilken tråd) fast jag inte tyckte att jag "hoppade på" någon. Vilket fall som helst så gick jag raskt ut därifrån och tänker inte återvända ... för jösses vad hon blev förbannad.

Har du märkt Telis, att bloggen som vi följer har nu blivit inloggsskyddad pga påhopp som hon har fått! Otroligt att folk blir så engagerade, arga och bittra på nätet. Trist!

BS - det är vackert i alperna även på sommaren. Härliga sjöar och vandringar i bergen. Jag gillar berg och gärna i kombination med vatten.

Telis - nu blir jag nyfiken. Vad har ni bokat in för resor? Vet att du tittade på Italienska alperna i mars, är det bokat och vad mer?

Nästa resa för oss blir med 90 % säkerhet Barcelona i februari men vågar inte boka än om det blir så att maken byter jobb.

• nennesjuttioåtta

hej hej hejjjjjj

Vinterdäcken är på, båten öst och flyttad till säkrare plats än längst in i viken där isen lägger sig först. Mössäsongen invigd för länge sen (jag hatar att frysa om öronen!! Tack gode gud för mössmodet) men den här fuktiga kylan som är är fasen värre än -15 och torr, skön kyla. Det här kryper ju in överallt. *burrrrr*

Vänner
    Vi har fått ett bud, men bara 10 000 över utgångspriset och då ville han ha en snabb affär innan någon annan hade fått chansen att kolla. Ny visning idag och de som kollade förra veckan (inkl han som lagt bud) är fortsatt intrsserade. Några astronomiska summor handlar det ju inte direkt om men allt hjälper ju oss att sänka huslånet. Vi blir förmodligen av med topplånet iaf och det känns ju skönt.

Inredning, kollade på den där sidan i våras, men håller med er. Är själv jätteintrsserad men har ingen koll på när accenterna blir för många - dock tycker jag att det trots allt är lite opersonligt när allt är tokmatchat, puffat (jag har iofs typ 1800 kuddar hemma så nu har jag väl kuddkrig i glashuset här) och man inte skulle tordas sätta sig i soffan. Men jag har hittat många idéer på förvaring och sånt där så helt fel är det inte. ÅÅÅH vill flytta NU!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen