• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Tack för alla kramar!

När det gäller tråddejten: vi ska på fest nästa lördag, men söndag går bra för min del. Inte alltför tidigt dock

Liten - förkylningar tenderar ju att bli bättre under dagen. Jag tror att du nog inte kommer att ångra dig att du gick till ansiktsbehandlingen, det är skönt!

Jag drar med mig maken på en session med kroppsinpackning på söndag, premiär för hans del!

Havreflarn - gott! vill också ha

Är för tillfället irriterad på min nya Nikonkamera eftersom jag inte kan överföra bilderna till datorn. Ej kompatibelt med Windows, grrrr! ungefär lika roligt som att hålla på med bilverkstäder fast kanske något billigare.

Lappis - även om det är jobbigt så tycker jag fortfarande inte att barnlösheten är det värsta som kan hända. Men som jag känner nu vill jag inte fortsätta försöka med fler ivf:er eller återföranden eftersom det inte tycks hjälpa just i mitt fall. Det fungerar ju någorlunda okej med själva befruktningen och det fäster till och med, men sedan är det kört. Kanske ligger felet i själva embryot eller så är det psykosomatiskt (don`t think so men måste retas).

Nu kommer en riktig egoförklaring: tänkte ta i alla fall en skön paus, spendera pengar på min egen njutning , gå klart utbildningen och skaffa mig ett jobb, allt detta inom 6-8 mån. Sedan får vi se.

• Lapinette

Så det blir inga fler försök (försöker puffa dig i sidan för att få en ruvarkompis i december)??!!!

Håller med om att tvåsamhet inte är helt fel men jag tycker ändå det inte riktigt känns som om vår familj är komplett. Om vi helt slår om läget i vår till adoption så vet vi ju om att vi har ytterligare 2-3 år på oss att leva ut vår tvåsamhet (göra precis som vi vill, när vi vill).

I wish min förkylning blev bättre under dagen. Ansiktsbehandling just nu skulle vara rena tortyren (det är det visserligen annars också) då jag nyser konstant och snoret rinner ... är knastertorr under näsan. Trodde akupunktörens knep och örter skulle göra så att jag mådde bättre, inte sämre, idag!

• Frejis

Inga fler planerade försök så som det känns just nu, men det där med känslor brukar ju förändras med tiden *jo, jag känner av dina puffar Lappis* Det är nog den här tidspressen och maktlösheten som jag inte gillar, därför känns det helt rätt att pausa. Sedan får vi se om det blir tillfälligt eller för gott, jag hänger nog kvar här under tiden.

Att familjen inte känns komplett håller jag med om och jag tror att man kommer att känna av det ännu mer senare i livet. Knepigt!

Lappis, det vore kanske nyttigt med en whisky till örterna? brukar kalla det desinfektion invärtes, fungerar ibland finfint!

• MSW

*räcker upp en hand* här är en till som inte känner sig helt frisk... Halsen och jag är inte riktigt vänner.. dessutom känner jag mig ganska hängig! Inte konstigt man blir sjuk när alla runt omkring är förkylda.. Jaja.. Hoppas inte plutten också blir smittad..

Lappis skit med tant i antågande(som vanligt, men vad mer kan man göra, än att förbanna tanten)!

• Lapinette

Frejis - du får absolut inte försvinna härifrån!!!! Gällande whiskey, nej tack! Det går inte ned oavsett hur täppt i näsan jag är. Ska istället sniffa tapetlim i helgen och se om det funkar.

• viktualia

Frejis - *kramar om länge*

/Vickan
    som bara hann läsa senaste sidan och vill skicka en fredagskram till alla!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    vafasen är detta? Hoppas att tempen har fel... Men det verkar ju tveksamt. Fy faaaaaaaan vad tråkigt!!! Vad säger din akupunktör? Hur var värdena??? *kraaaam*

Frejis
    *kraaaam*

Koko
    öh, jag har försökt inboxa dig men fick frispel och skickade nog iväg två meddelanden (likadana) trots att jag inte ens hade hunnit skriva klart. Fan, jag som trodde jag hade koll på det här med data.

• nennesjuttioåtta

vilka förkylningstider! Håll er på armlängds avstånd! Har knappt varit fri i näsan sen den senaste. Alltid ena näsborren som är täppt, särskilt om natten. Det värsta som finns är ändå rinnsnuva, börja flagna under näsan och svida... Fy fan för att vara sjuk!

• BrudSommar2006

Idag har jag och mina föräldrar varit och influensavaccinerat oss, jag frågade om Iris fick ta också men hon var visst för liten. Magen verkar vara återställd men blöjutslagen ser inte roliga ut även om de börjar ge med sig. Ringde barnläkarmottagningen imorse men de tyckte vi skulle fortsätta med inotyolen över helgen och återkomma på måndag. Eftersom jag tycker mig se en klar förbättring redan så kändes det rätt att göra så.

Frejis, jag fattar absolut att det är kris och jobbigt med det här men jag bara vill inte att du ska ta så lång paus! Gör som Lapinette och puffar och knuffar och ber dig tänka om! Vill så gärna att ni ska lyckas och om ni slutar försöka så är det ju liksom kört!

Omsan, kan inte säga att jag förstår dig och dina tankar just nu - alls - men en sak håller jag med om, det här med att vara gravid är banne mig bläh!

I övrigt tycker jag synd om er som är sjuka - kram!

I morgon ska vi få middagsbesök från ett par från min gamla mammagrupp i Solna, de fick tjejen med hjälp av ivf och fick bara två ägg fast båda blev bra, ett hon blev gravid med och ett till frysen och så blev hon gravid av misstag eftersom hon inte trodde att hon kunde bli gravid alls på naturlig väg. Nu väntar de en lillebror i januari. Ska bli kul att ses, det var ett tag sedan.

Träff nästa söndag då? Inte för tidigt!

• FruCicci

Hej!

Håller inte alls med dig Oms, tycker du är ute och cyklar, men din tro kanske spelar in.
    Om du hade varit 40, ful o tjock och ingen ville ha dig, men din högsta önskan var att få bilda en familj (givetvis med en karl eller en kvinna för all del)... hade inte du inseminerat dig, menar du att din högsta önskan om att få föra dina fantastiska gener vidare skulle vara egoistisk? Jag fattar inte alls hur man kan dömma ut någon pga av ålder. Man ver ju inte vad som har förorsakat att man inte kunnat skaffa barn.
    Tror de allra flest villa skaffa barn med någon, men går inte det, då får man göra det själv. Om du nu tycker barn ska ha en fadersgestalt, så måste du vara emót regnbågsfamiljer med.
    Fadersgestalter får de på annat sätt, och det ser man nog till.
    Man ska tänka positivt på saker, inte titta på alla tragiska fall, för det finns så många lyckliga familjer som inte ser ut som en vanlig Svensson familj...
    Ja ja ja, tycker vi lämnar ämnet, tjatigt värre. Folk tycker olika - det får man

BS, jag tänkte säga att du skulle smörja med inityolen när jag läste igår, men inte hann skriva det... men vad skönt att Iris mår bättre iaf. Stackare, hon har varit en oturs fågel hon...
    De har ett bra fik i Sturegallerian faktiskt, inne i nattklubben. Jag var där med Borren och Frullan nyss och ungarna kunde röra sig ganska fritt på golvet utan att springa iväg.

Frejis, PUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF i sidan, är du galen... nä nu tycker jag att du ska köra på... *vakna*
    Jag stöttar dig i vad du än väljer, men jag tycker verkligen att du ska fundera över det igen...

Lappis, jag läste på FL, kanske man inte ska, men att om tempen inte sjunker jätte mycket så kan man vara gravid iaf. Det var en tjej som berättade att hon blev gravid trots att tempen sjönk. Jag var tvungen att kolla upp detta, för din tant får fan inte komma. Vem ska annars dra vagn med mig i Juni?

Idag har Victor lärt sig gå ner för tappor (innan kunde han bara gå upp) o även klättra upp på kökstolarna. Utveckling delux

Träff söndag den 26 efter lunch, kanske en kaffe vid 13.30?

Nu ska jag sova.

xtra kram till kokosen också

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen