Lapinette - välkommen hem! Hoppas att du haft en trevlig semester
Trist med temperaturdippen och tantens eventuella ankomst. Det vore ju trevligt med positiva överraskningar någon gång.
Såg att ni diskuterade ÄD, insemination när kvinnan är ensamstående och adoption. Som många har skrivit tror även jag att man utgår från egna erfarenheter och att man kanske handlar annorlunda när man själv står inför valet.
När det gäller insemination tycker jag att det är helt ok, till och med mycket bättre för ett barn att bli uppfostrad av en ensamstående mamma än av en man och en kvinna som bråkar varje dag, avskyr varandra och är ihop bara för att man bör vara ihop (det finns fler anledningar, men jag orkar inte skriva ner dem, ni förstår nog vad jag menar). I väldigt många situationer är det bättre för ett barn att leva utan en manlig "förebild" som kanske är otrogen, super, kommer hem mitt i natten och struntar i familjen. Sedan finns det ju alltid individuella situationer och val, men det är en annan story. Tänkte bara skriva ner den här funderingen så att vi inte börjar idealisera familjelivet