• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Ahhhh... nästan samtidigt som mig?!!! Då får man sällis vid ruvningstider. Jag har ÄP vecka 49.

• Lapinette

Vad skönt att hon fick ett par ägg i frysen.

• Lapinette

Cissi, hur mår du? Några symptom eller mår du så där oförskämt bra.

• FruCicci

jag är super trött o känner mig lite hängig, men annars är det ok...
    nästäppa o allt som jag hade sist har uppenbarat sig, men det är inget jag lider av. Så helt om faktiskt, och väldigt glad är jag med

• BrudSommar2006

Cicci, jag gillar också söndagar, när kan du? Vad sägs om den 26:e? Jag var jättetrött med Iris så jag förstår precis hur trött du är! Inga teorier alls om en liten hon eller han än? Du skrev han några inlägg bak?

Välkommen hem till skräpvädret Lapinette, men så här dåligt har det inte varit en enda dag du varit borta, jäkla otur att komma hem just idag! Förstår förresten att du inte skulle satsa på ÄD, inget säger ju att det skulle gå bättre för er.

• BrudSommar2006

Har just läst på om Junibacken, blev nyfiken när Cicci nämnde det och man får inte ta med sig barnvagnen in utan man får låsa fast den utanför entrén. Känns som en liten mardröm med Iris som blir trött på att gå rätt fort, våra besök får nog vänta.

• MSW

Sitter med en son iknäet som förmodligen har ont av luft i magen.. lite jobbigt, men det går bra, lite jobbigt för honom att komma till ro och somna bara..

ang ÄD så skulle jag hellre adoptera, men det är juh nu när jag och maken har lyckats få ett biologiskt.. Annars vet jag juh inte hur vi/jag hade resonerat.. Jag har iofs alltid velat ha varit med om graviditet och förlossning, man kanske känt det rättvisare om vi hade adopterat, men det hade juh såklart fått bli i disskusion/samförstånd med maken innan ett sånt beslut hade fattats.. Men nu behöver vi inte hamna i exakt den situationen, och som lappis så klokt sa, beror det juh på vad som är fel i bebisverkstan!

så lite offtopic också... Vi har bestämt oss för att inte bjuda på huset vi var och kollade på, trots att vi inte har pratat med banken! Nu när man fått lite distans till det hela är vi helt enkelt inte lika intresserade längre!
    Men... (there is always one... ) Det finns ett hus (som inte ens är tillsalu) här i byn, som är mest som ett ruckel (men med potential att kunna bli fint i rätt händer...) som jag är väldigt nyfiken på.. Han som äger där bor inte där och ingen vet vad han gör egentligen.. Well, om det inte är alldeles förstört hade det varit jättekul att köpa det billigt och rusta upp det! Hade tänkt ringa och höra om han/de (hans föräldrar är inblandade på ngt vis) inte var intresserade av att sälja, men hittade flera med samma namn och dessutom vet jag inte riktigt om jag hade vågat iaf... Men kan inte sluta att tänka på hur det ser ut innuti och vad det är för uppvärmning och sånt..

• MSW

Sonen ligger förövrigt på MAGE i mitt knä och sover nu.. vad skulle bvc säga om det?!

• MSW

Sitter förresten och kollar över vår telefoni situation och överväger bredbandstelefoni, någon som använder? Eller har någon erfarenhet av om det funkar bra?

• FruCicci

gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh nu försvann mitt inlägg..... grrrrrrrr

BS, jag kan den 26e!
    OCH när det gäller Junibacken så är det uppbyggt för barn, de har tåg och andra vagnar och färdmedel där inne, så du ska inte behöva vänta med lilla Iris. Jag kan förstå att man inte vill ha in vagnarna en dag som denna iaf, det hade ju varit geggamojja i hela junibacken i så fall o blött... sen blir det väl trångt oh kaos i allmänhet med en massa barnvagnar... ja ja

Ag kön så har man ju ingen aning, men jag tror jag kommer få en liten kille. Mest pga allt sexande, vi var ju som galna... hade vi bara kört en gång o det tagit hade jag trott på en liten tjej som övverlevde länge där inne, men nu var ju jag fullsmetad med spermier i typ 2 veckor . Har på senare år trott att jag ska få 3 killar.
    Spelar ingen roll bara det är friskt!

Fler som kan den 26e oktober, en söndags eftermiddag en liten stund?

27 oktober har jag inskrivning

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen