• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

BRA SKRIVET TELIS,som vanligt. Håller med dig till 200%
    Jag ska kolla om jag kan bli donator nu

Vinkar till alla andra.... dregglandes, för jag blir tokig av alla smarriga recept

Nu ska jag laga middag till min son, som inte liknar mig ett skvatt.
    AM såg honom senast från er i tråden och hon konstaterade som alla andra i vår omgivning att han är sjukt lik sin pappa!
    Någon snäll själ säger att han har mina ögon, ha ha ha...
    Så trots att han ska ha 50% av mig så undrar jag vart det är, kanske innuti

• Telemarkgrrl

Cicci, du är verkligen världens sötaste! Det är väldigt vällovligt att du vill donera din ägg men jag är rädd för att du måste vänta tills lilla guldfisken är född.

• Liten med Mindre

Izzie - jag har en amerikansk kokbok full med frosting recept. Vilken sort vill du ha? Kan inte lova att de blir bra eller går att laga här dock... Men boken är amerikanernas svar på "Vår kokbok".

• Liten med Mindre

Nenne - det blev inga orgasmer här. Men gott var det ändå. Jag undrar om jag hade för små hål i kakan, eller för seg glasyr - för det rann knappt ner alls i kakan.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    hmmmm
    kommer knappt ihåg när jag var inne sist och avd jag kommenterat eller inte. Med risk för upprepning så skriker jag jäääävlar i satanssss förbannnade heeelvette åt både frejans och telisens otur. VArför????
    Menåhhhhhh vad underbart att höra att du fått tag på en äggdonator telis!!! Vilken super kvinna!!!!! Hurra hoppasn att allt går bra och relativt fort nu!!!!

Nenne välkommen hem förstår att du alskade NYC städernas stad minst sagt.

cicci; välkommen hem till staden igen. Och jag tror du skulle bli en super donator!!! fertil som en bläckfisk och får super barn!1 måste ju vara en lysaknde kombo! Så kööööör du har säkert ägg för att skapa en mindre svensk stad ha ha ha leende lintottar fulla av energi inte helt fel.

Angående frågan om ägg donation eller inte så håller jag till 700% med telis. Visst allas dröm är vel att få egna biologiska barn men kan man inte det så skulle jag absolut kunna ta emot en annan kvinnas ägg. Att få vara gravid, bära ett barn, känna sparkar, klappa mage och få föda fram ett barn åhhhhhh det skulle vara HELT mitt barn efter det oavsett mitt ägg eller inte. JAG skulle ju ha gett barnet liv, näring och ALLT under 9 månader. Det slår alla spermier och ägg det.

och precis som telis skriver det är ju 100 procent ändå makens biologiska barn och det kan ett adopterat barn aldrig bli. och vad det gäller utseende osv så är det ju samma sak. 50% makens iallfall också nåt ett adopterat barn inte blir. Sen det där med sjukdomar och intelligens.... ja.....där vet du ju noll om du adopterar sen. Hmmmmmm hur många av oss är såååå sjukt intelligenta att vi bara vet att det klommer bli en liten einstein om man får ett bio barn.... Hellre ett glatt, friskt, socialt, omtyckt barn alla dagar än ett som har som enda kvalite ett högt IQ....

Nulåter det kanske som om jag är neggo till adoption ABSOLUT INTE. Skulle helt klart även adoptera om det inte funkade för oss. Heeeeelt klart. Det finns så många barn som behöver ett tryggt hem och kärlek.

shit vilken predikan.

ber om ursäkt över den stingsliga tonen . pms

• Fru FruLLan

angående alla kakrecept...
    låter kanon gott
    men jag är nog ingen kaffebrödsmänniska från början. Sen har alla år som glutenintolerant gjort att man mer eller mindre glömt att man ens kan äta kaffebröd. Glutenfria alternativ smakar ju ofta sandpapperom de är riktigt bra.

är även gärna med på en tråddejt. Dock helst inte en tisdagskväll.....

• FruCicci

Just det, måste bara berätta lite snabbt ag adoption o sjukdomar. Jag var barnflicka hos en familj på Ö-malm, -94, med 2 adopterade barn från SriLanka tror jag, eller om det var sydkorea, nu blev jag ställd.... hur som, pojken och flickan kom båda som bebisar, och när pojken sen blev större konstaterades att han hade en cp skada i benen o inte kunde gå. Så man vet ju aldrig trots adoption.

hej frullan, du kanske har symptom ist? pms är ju likt symptom

Guldfisken, just det ja, han ska ju ut först, sen får jag kanske ta tag i det... måste ju vänta till jag släpper ägg igen, kan ju ta minst 1 år från nu eller mer....
    tänkte inte på det, blev så exalterad

• _koko_

Liten - Kan inte heller jag på tisdagar, sambon spelar då.

Am - Japp, min bild är från ett av våra 4(!) äppelträd, tog den igår när det var så fantastiskt vackert ute! Tyckte det var dags för mig att lägga in en bild till slut.

Jag gillar inte körsbär annat än färska, och kan meddela att Leilas rocky road inte var en kaka utan godis (man blandar marshmallows, jordnötter och nåt mer med smält mörk choklad), jag gjorde nämligen det i julas. Är dock tyvärr kräsen när det gäller mörk choklad (gillar inte Lindt, t ex), så nennes kaka skulle ge dyyyra orgasmer... Får nog klara mig med au naturel...

Conny har väldigt länge gått och lagt sig vid halv 9 och sovit till halv 7 ungefär, och sen sovit totalt ca 3 timmar dagtid. De senaste dagarna har han dock varit helt färdig runt 7 på kvällen och sovit lika "länge" på morgonen trots bra dagsömn, så just nu vet jag inte. Håller helt med mugglan om att barn är olika, vissa behöver lära sig somna, andra inte.

Ang donation är jag så knäpp att jag gärna skulle ta en äggdonation, men om sambons sperma inte skulle funkat hade jag hellre adopterat. Har att göra med att om vi inte kan få hans gener känns inte mina heller viktiga. Svårt att förklara, och jag förstår om ingen annan håller med.

Nä, nu måste jag försöka sova, ska ju till JÅ i morgon!
    Skämt åsido måste jag ringa bvc, för maten har fullständigt urartat här hemma och vi behöver nog lite hjälp för att komma på rätt spår igen. Conny har ätit sämre och sämre under en månad ungefär, och nu funkar bara gröt och ersättning. Han som åt så bra förut...
    Ingen öroninflammation dock (pjuh!), men däremot vaxpropp i ena örat!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen