• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • gosnosen

Telis - det är ungefär så jag resonerar också. Barnet kommer ju att få ens blod till att börja med och man bär ju dessutom barnet inuti sig vilket gör att jag tror att det kommer att kännas ok. Jag tror också mycket på att miljön präglar en människa väldigt mycket. Även om jag också kan sörja lite att inte få se 100%-igt hur en blandning av mig och mannen skulle bli. Men jag tror självklart att man kommer att fundera på vilka egenskaper donatorn har och hur den är. Hoppas verkligen att det ska gå vägen för er!

• Oms

Tubbies el Am - jag vill också ha ett spotifymail - låter mkt intressant!

Mindre - trevligt hus! visst badrum o kök behöver fixas (ryser mer över badrum än kök helt klart) och tapeter o golv/tak/dörrar förnyas lite här o där men annars var huset mtk trevligt i såväl planlkösning som exteriör tycker jag - dock hade jag inte valt läget - tycker att en sån tomt blir jobbig m barn - det ultimata är mkt gräsmatta o en plan tomt.

Ang ÄD så har jag verkligen funderat vad jag egentligen tycker och jag tror inte att jag skulle klara av det. Att veta att ens barn har 50% av sina gener ifrån en annan kvinna o inte få veta vem det är skulle göra mig knäpp. jag tror själv att gener påverkar så mkt framförallt alla dessa ärftliga sjukdomar samt ens utseende och också i viss mån intelligens. att då bära ngn annans ägg skulle inte kännas bra för mig. jag o maken pratade om det och han är nog mer för än vad jag är - inte så konstigt då hans gener automatiskt lever vidare i barnet - medan jag är mer för adoption. där får man ju ändå ngn slags bakgrundshistoria till barnet.

BS - ang det här m att Iris sover så dåligt... först täntke jag att det gör ju så mågna barn i perioder och beroende på hur konsekventa föräldrarna är m rutiner o så men i ditt fall börjar jag fundera när du säger att hon vaknar först på dagis o desutom inte är nöjd då hon egnetlgien är trött. har du funderat på att gå djupare m detta? att kolla upp m läkare att allt e ok? hon kanske behöver hjälp m att sova o stanna kvar i sömnen - det kanske är ngt i hennes system som kickar igång henne lite för tidigt? jag förstår att ni tycker synd om henne - o er själva- sömn är ju A och O för att man ska orka.

Nenne - *vinkar för fullt* hoppas resan vart bra? jag e inte alls avis på dig *knyter nävarna o blänger*

Vickan - jag håller med övriga här - det låter som om du har ltie av en rädsla för det okända - dvs att kombianre barn m ditt så annars fullsmockade liv - men du minns väl när vi träffades för några år sen och jag fixade logistiken per tfn m äldsta dottern - allt går om man behöver! du om ngn kommer att greja det galant! förstår om resvägen är ett gissel, alternativet är ju att du går ned i tid under några år alt att maken gör det? eller så får ni helt enkelt flytta - det var ju det du pratade om innan ni flyttade till hålan -dvs det skulle inte passa att bo där m barn då jobben o vänner o familj var lägnre bort.

• BrudSommar2006

Haha, jag gick just med i hälsovakten och lade in det jag ätit hittills idag. Då säger den att den tyvärr inte kan ge mig något matförslag just nu då jag redan ätit för många kalorier idag och att jag ska försöka äta grönsaker och dricka vatten resten av dagen, haha! Jag tror att jag kommer att gilla den här faktiskt, om jag bara får tid att gå in på datorn varje dag vill säga.

• fru AM

Omsan: Verkar inte som jag ännu är betrodd att skicka inbjudningar till spotify, man måste kanske ha varit medlem ett tag ... Hoppas Telis kan hjälpa dig!

• FruCicci

Halloj tjejer!

Har varit hos mamma o pappa i Blekinge i 5 dagar, kom hem idag.
    Blev lite uppdaterad av Vänner i lördags och fick sen snabbskumma igenom...

Telis, finner inga ord. Fasen vad ledsen jag blev när jag hörde att det inte gick vägen.
    Hur vet man att man får donera ägg? Jag kan ge bort hur många som helst, hit och plocka bara!
    Vilken grej att få ge andra ´den gåvan.
    Håller verkligen med dig Telis, ungen kommer få ditt blod och leva genom dig, jag tänker likadant och skulle aboslut testa ÄD innan ev adoption. GO GIRL...
    Om jag nu vill ge telis tex ett ägg måste jag kontakta sjukhus o säga att jag vill att en speciell människa ska ha det, eller hur funkar det? Får man vet vem somn får det i Sverige?

När är det tråd dejt???
    Skulle vara kul att ses snart!

nu vaknar victor, det var ju attans....

• fru AM

Hej Cicci!
    Här är en länk om äggdonation:
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Jag får tyvärr inte för jag är för gammal (och har en del genetiskt skräp som inte är önskvärt).

Skönt att ha blivit omhändertagen av mams och paps förmodar jag?

• Mrs  B

Har precis haft en kompis på besök som hade en rolig nyhet att komma med och det var att hon väntar en liten gosse i mars månad. Kul! Visade sig sedan att de försökt ett tag och provat pergo utan resultat. Men sen gjorde de en annan undersökning och hon fick då en annan tablett (kommer inte ihåg vad den hette) och det gjorde susen. Hon saknade visst något ämne i kroppen som även hade med mjölken i brösten att göra.

Nu föder visst "alla" pojkar....
    De som har fått detta året och som väntar nästa år vad vi vet har fått/ska få enbart pojkar. Vattnet?????

Varför föds det inga tjejer??????

• Saffranin

Hej igen!

Hoppas att jag inte sårar någon genom att dyka in här igen för det är ABSOLUT INTE meningen!
    Jag tänker bara så mycket på er och trots att jag inte haft tid att skriva så har jag försökt läsa då och då för att ha lite koll och det känns skönt att veta det finns andra som också kämpar och jagar pluss.
    Nu har jag fått mitt pluss (fjärde försöket) och är såklart jätteglad, men har samtidigt svårt att riktigt fatta det och också att våga tro på att det verkligen kommer att gå vägen! Fortfarande bara i v. 5+0, kollar HELA tiden att jag inte har börjat blöda (har lite bruna flytningar till och från) och tiden går så extremt sakta!

Kram på er, lycka till alla!

• Piggelin1

Grattis Saffranin!! Vad roligt att det gått vägen!! Håller tummarna att allt ska löpa på som det ska! För varje vecka som går är ju sannolikheten att ngt ska gå snett allt mindre!

Koko - jättefint äpple!!

Ok, hinner inte skriva mer nu - en liten tjej här har blivit mer mammig på sistone... Pappa duger bra hela dagarna, men nu på kvällarna är det mest jag som är intressant.

• start september

Frejis, stor stor kram till dig. Låter ändå bra att det kan bli FET rätt snart.

Telis, vilken god nyhet med donatorn. Till dig donatorn om du läser detta - vilken god gärning du gör. Du inspirerar mig att (om jag får) såsmåningom göra samma sak.

Grattis Saffranin! Du ska inte vara rädd för att skriva även om det är sällan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen